Gå til innhold

Tror Gud finnes her er bevisene

Anbefalte innlegg

Hvis jeg var en allmektig gud ville jeg ha fjernet demoner for lenge siden, fremfor å tillate dem å ødelegge skaperverk mitt.

Satan er alt knust, men han får lov til å herje her for å bevise at den dommen han får (fritere evig i helvete) er en rettferdig dom. Gud ga kaananittene 400 år på seg + advarsel om å vende om før han slo dem ned. Han visste på forhånd de ikke ville det, men det måtte skje for at dommen skulle falle. Men etter Jesus har ikke lenger Gud noe behov for å gripe inn sånn. Satan holder derimot fortsatt på og raljerer, og det kommer han til å gjøre til (den endelige) antikrist viser seg, før han lenkes fast og omsider blir knust engang for alle.

Jeg tror nazistene med all sin okkulte symbolikk (forfalskninger av Jesu kommende 1000 års rike, Hitlers 1000 årige rike etc, det er masse å grave i hvis du leser litt), etableringen av israel som en konsekvens og new age-bevegelsen (hippiene) i etterkant og denne voldsomme globaliseringen, er et signal om at det endelig nærmer seg nå. Guds ord som det står hele verden skal kjenne ble spredt verden rundt som en bieffekt av kolonitiden, og er kjent i alle nasjoner i verden, om det mangler noen stater er det isåfall bare land som nord-korea igjen. Dette har vært en konsekvens av vår frie vilje, men mye av dette står nedskrevet som ting som skal skje før Jesus kommer tilbake i bibelen.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor antar du det? hvis dette kvanteuniverset opererer på måfå uten at det nærmest virker som om kvanteuniverset tenker, hva kommer det av at dette angeivelige kvanteuniverset "sår" virkeligheten foran deg på en sånn måte at du ikke engang tenker over det og at det aldri byr på overraskelser for deg som at du f.eks stirrer inn i ansiktet på en kenguru som står skrevs over deg i senga og ble puttet der av kvanteuniverset når du våkner i morgen? var kvanteuniverset dødt, burde sånne rare ting kunne skje, istedet ser det ut som dette kvanteuniverset har en slags bevissthet som sørger for at det ikke skjer, det noen kanskje ville kalt "Gud".

Poenget er at vi lettere intuitivt forstår det vi er godt tilpasset. Og da passer det jo greit at du nevner kvantefysikk. Det har jeg ikke det grann peiling på, og ikke du heller. Det er for smått til at menneskehjernen har en god prosess for å forstå det. Det samme blir det om man snakker om veldig store ting.

Hvis vi levde i en verden der kenguruer til stadighet teabagger deg når du våkner, så ville man sett på dette som noe dagligdags. Om enn irriterende.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Satan er alt knust, men han får lov til å herje her for å bevise at den dommen han får (fritere evig i helvete) er en rettferdig dom. Gud ga kaananittene 400 år på seg + advarsel om å vende om før han slo dem ned. Han visste på forhånd de ikke ville det, men det måtte skje for at dommen skulle falle. Men etter Jesus har ikke lenger Gud noe behov for å gripe inn sånn. Satan holder derimot fortsatt på og raljerer, og det kommer han til å gjøre til (den endelige) antikrist viser seg, før han lenkes fast og omsider blir knust engang for alle.

Jeg tror nazistene med all sin okkulte symbolikk (forfalskninger av Jesu kommende 1000 års rike, Hitlers 1000 årige rike etc, det er masse å grave i hvis du leser litt), etableringen av israel som en konsekvens og new age-bevegelsen (hippiene) i etterkant og denne voldsomme globaliseringen, er et signal om at det endelig nærmer seg nå. Guds ord som det står hele verden skal kjenne ble spredt verden rundt som en bieffekt av kolonitiden, og er kjent i alle nasjoner i verden, om det mangler noen stater er det isåfall bare land som nord-korea igjen. Dette har vært en konsekvens av vår frie vilje, men mye av dette står nedskrevet som ting som skal skje før Jesus kommer tilbake i bibelen.

For en grotesk doktrine. Det blir som at vi skal la identifiserte og domfelte drapsmenn få drepe litt til, sånn for syns skyld slik at dommen ikke blir sett på som urettferdig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

For en grotesk doktrine. Det blir som at vi skal la identifiserte og domfelte drapsmenn få drepe litt til, sånn for syns skyld slik at dommen ikke blir sett på som urettferdig.

Jepp. Dette bibelske gudebildet er værre enn de fleste, det langt fra noe fristende vesen som blir presentert. Dog er mye i bibelen kopiert fra andre skrifter i sin samtid, så mange av de samme historiene omhandler opprinnelig tro på helt andre vesener. Dette var jo en periode hvor mange gikk over til monoteisme, så ting måtte skrives om for å passe inn.

Litt trist egentlig at ikke langt flere religioner har overlevd, antageligvis mange artige historier som har gått tapt.

Lenke til kommentar

En grotesk doktrine at du har fått fri vilje? Ønsker du å bli kristen av tvang?

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jepp. Dette bibelske gudebildet er værre enn de fleste, det langt fra noe fristende vesen som blir presentert. Dog er mye i bibelen kopiert fra andre skrifter i sin samtid, så mange av de samme historiene omhandler opprinnelig tro på helt andre vesener. Dette var jo en periode hvor mange gikk over til monoteisme, så ting måtte skrives om for å passe inn.

Litt trist egentlig at ikke langt flere religioner har overlevd, antageligvis mange artige historier som har gått tapt.

Noe som er en løgn. Bibelen er ikke skrevet om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ta et kurs i kulturhistorie om tiden før år null så ser du at historier i det gamle testamentet ofte er hentet fra flere eldre omkringliggende kulturer. Det er jo som kjent lettere "å selge inn" en ny variant av noe kjent enn noe helt nytt.

Forøvrig har også det nye testamentet lånt en del fra andre skrifter. Det er forsåvidt naturlig, siden det er forfattet lenge etter Jesu død (100+ år). En hadde hverken bilder eller media arkiv på den tiden så en måtte bruke fantasien en del.

Her omtaler jeg forøvrig "Jesu død" som et navngitt tidspunkt, ikke som en faktisk person/vesen. Det er ingen dokumenter, eller andre gjenstander, fra dette individets samtid som beviser at personen faktisk eksisterte.

Det er jo masse omskrivinger av dokumenter også (tildels motstridene), så en håpe for de religiøse sin del, at presteskapet opp igjennom tiden har endt opp med å gjøre rette valg om hva som skal med (i bibelen) og ikke. Ting har jo blitt lagt til, og trukket fra, jevnlig helt opp til 15-1600 tallet.

Du får tro hva du vil, men både kultur og litteraturhistorie tegner et ganske naturlig bilde av hvordan kristendommen kan ha oppstått. Helt uten overnaturlig hjelp.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

En grotesk doktrine at du har fått fri vilje? Ønsker du å bli kristen av tvang?

Nå understreker du bare en annen grotesk doktrine. Mennesker forventes å hamle opp med Satan, som visstnok kan lure selve sansene, som er vår eneste kontakt med omverdenen. Feiler vi er vi dømt. Men det har ikke noe med poenget jeg tok opp tidligere å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har dømt deg selv. Du er såvidt jeg har skjønt det valgt å være ateist og da har du lagt ditt håp i evig død og adskillelse fra Gud. Hvis du HÅPER det er noe annet etter døden men ikke er sikker, ja da har du det kristne kaller tro og håp.

Lenke til kommentar

Du har dømt deg selv. Du er såvidt jeg har skjønt det valgt å være ateist og da har du lagt ditt håp i evig død og adskillelse fra Gud. Hvis du HÅPER det er noe annet etter døden men ikke er sikker, ja da har du det kristne kaller tro og håp.

Jeg velger ikke hva jeg tror på eller ikke. Og det gjør ikke du heller. I så måte, om din gud eksisterer, skylder jeg på han da han vet nøyaktig hvordan jeg kan overbevises.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kreves ikke mer enn et vagt ønske om et liv etter døden? Det tror jeg de fleste skal kunne klare. Er jo også en mye lettere vei inn i himmelen enn å faktisk være religiøs og sånt.

ved tro er vi frelst - ikke via gjerninger STÅR I BIBELEN.

men det står også at du bør vedkjenne deg Jesus... altså avfeier du jesus med det du sier, så stiller jeg din frelse i tvil utifra det som står i bibelen.

jeg diskuterer ganske enkelt fordi jeg er engasjert... aktivitet som kristen skal det være noe som kommer innenfra.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Jeg velger ikke hva jeg tror på eller ikke. Og det gjør ikke du heller. I så måte, om din gud eksisterer, skylder jeg på han da han vet nøyaktig hvordan jeg kan overbevises.

du har understreket her gang på gang at du overhodet ikke er interessert i å nærme deg kristendommen som du avfeier som "en grotesk doktrine" etc, og om jeg fremmer argumenter for gud finner du på argumenter mot fordi du ikke er interessert i å vedkjenne deg Gud. ergo har du dømt deg selv.

Lenke til kommentar

Kreves ikke mer enn et vagt ønske om et liv etter døden? Det tror jeg de fleste skal kunne klare. Er jo også en mye lettere vei inn i himmelen enn å faktisk være religiøs og sånt.

jeg diskuterer ganske enkelt fordi jeg er engasjert... aktivitet som kristen skal det være noe som kommer innenfra.

Tro, ja. Tro og ønske er da vidt forskjellige ting. Jeg kan f.eks. ønske at havfruer virkelig fantes. Men det gjør da ikke at jeg mener havfruer er troverdige.

Jeg kan like lite velge å tro på en personlig gud, som jeg kan velge å tro på havfruer. Altså, jeg kan late som om jeg tror på havfruer, men jeg kan ikke gjøre et bevisst valg for å tro på noe. Det er jo helt absurd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta et kurs i kulturhistorie om tiden før år null så ser du at historier i det gamle testamentet ofte er hentet fra flere eldre omkringliggende kulturer. Det er jo som kjent lettere "å selge inn" en ny variant av noe kjent enn noe helt nytt.

Forøvrig har også det nye testamentet lånt en del fra andre skrifter. Det er forsåvidt naturlig, siden det er forfattet lenge etter Jesu død (100+ år). En hadde hverken bilder eller media arkiv på den tiden så en måtte bruke fantasien en del.

Her omtaler jeg forøvrig "Jesu død" som et navngitt tidspunkt, ikke som en faktisk person/vesen. Det er ingen dokumenter, eller andre gjenstander, fra dette individets samtid som beviser at personen faktisk eksisterte.

Det er jo masse omskrivinger av dokumenter også (tildels motstridene), så en håpe for de religiøse sin del, at presteskapet opp igjennom tiden har endt opp med å gjøre rette valg om hva som skal med (i bibelen) og ikke. Ting har jo blitt lagt til, og trukket fra, jevnlig helt opp til 15-1600 tallet.

Du får tro hva du vil, men både kultur og litteraturhistorie tegner et ganske naturlig bilde av hvordan kristendommen kan ha oppstått. Helt uten overnaturlig hjelp.

mens jeg har erfart at det som står i bibelen er reelt, så jeg avfeier det du har lært i "kulturhistorie".. du kan ta mange kurs som ikke nødvendigvis forteller deg sannheten, men gir en viss vikling på ting. hvorfor kommer f.eks så mange ut fra vestlige universiteter som kommunister, er det fordi kommunisme er sannheten?

Lenke til kommentar

Tro, ja. Tro og ønske er da vidt forskjellige ting. Jeg kan f.eks. ønske at havfruer virkelig fantes. Men det gjør da ikke at jeg mener havfruer er troverdige.

Jeg kan like lite velge å tro på en personlig gud, som jeg kan velge å tro på havfruer. Altså, jeg kan late som om jeg tror på havfruer, men jeg kan ikke gjøre et bevisst valg for å tro på noe. Det er jo helt absurd.

havfruer er jeg enig i er helt absurd - en gud er derimot ikke det, som jeg f.eks viste på forrige side.

så da står du med 2 valg ... å velge å tro på et dødt kvanteunivers, eller et bevisst "kvanteunivers" (Gud)

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hvordan kan man vedkjenne seg noe man overhode ikke tror på eller det finnes beviser for eksisterer?

fordi vitenskapen ikke har motbevist Gud på noen som helst måte, da står du ved et valg: Ønsker du at det finnes en Gud, eller gjør du ikke det? Det koster deg ingenting å ha et ønske, den eneste grunnen jeg kan se til at du ikke ønsker det, må jo være fordi vi frykter konsekvensene. Den gode nyheten kristne kommer med, er jo at de konsekvensene slipper du, fordi syndet har alle gjort, men straffen for de ble tatt av Jesus på våre vegne.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hæ? Nei. Tro er ikke et valg. Jeg skjønner ikke hvorfor du synes dette er så vanskelig.

Men ok, la oss si jeg ble overbevist om at universet var skapt. Det betyr jo langt ifra at jeg tror på en personlig gud som har innvirken på vår verden. Selvfølgelig kan jeg ikke utelukke en deistisk gud. En personlig gud krever jo ennå et 'leap of faith', der jeg fortsatt ikke kan VELGE hva jeg skal tro. Deretter er det nok et gigantisk leap of faith til én spesifikk gud.

Edit: forøvrig kan en ikke motbevise en gud, kun usannsynliggjøre. Jeg ville trodd du var kjent med Russell's Teapot for lenge siden.

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Nei. Tro er ikke et valg. Jeg skjønner ikke hvorfor du synes dette er så vanskelig.

Men ok, la oss si jeg ble overbevist om at universet var skapt. Det betyr jo langt ifra at jeg tror på en personlig gud som har innvirken på vår verden. Selvfølgelig kan jeg ikke utelukke en deistisk gud. En personlig gud krever jo ennå et 'leap of faith', der jeg fortsatt ikke kan VELGE hva jeg skal tro. Deretter er det nok et gigantisk leap of faith til én spesifikk gud.

Edit: forøvrig kan en ikke motbevise en gud, kun usannsynliggjøre. Jeg ville trodd du var kjent med Russell's Teapot for lenge siden.

hvis du føler på innsiden at du bare er en instinkt-drevet kjøttklump som ble til via darwinisme (survival of the fittest) uten noe bestemt formål med livet annet enn å parre deg med et overlevelsesdyktig hunn-menneske for å føre genene dine videre, og at dette universet bare ble til av tilfeldigheter, ja da vil du dø, du vil antageligvis være av de som tar dyrets merke.

dette er noe av det som skiller de som vil leve fra de som vil dø, hvordan du kommer til den konklusjonen skal ikke jeg si så mye om for det vet jeg ikke. Jeg har det ivertfall ikke sånn, ikke engang når jeg kalte meg ateist i mangel på bevis for Gud avfeide jeg Gud på annet grunnlag enn sinne fordi han ikke hadde visst tegn på at han var der - men jeg var stadig i jakt på sannheten, men som ateist tenkte jeg at sannheten måtte være noe annet enn Gud - f.eks en konspirasjon eller en liten kjerne av folk som drev verdensutviklingen, og det var også delevis frykt for konsekvensen hvis Gud fantes for jeg tenkte at finnes en Gud er det for seint å snu og jeg kom til å havne i helvete. Men som kristen vil jeg gjøre oppmerksom på at det er feil. Men hvis du ikke har det i deg engang - dvs en følelse av at det er noe mer enn ateisme og teoriene til darwin, så kommer du kanskje aldri til å bli kristen, hvorfor noen mennesker er sånn vet jeg ikke for jeg vet ikke alt.

Mulig tro er noe vi får fra Gud. Det jeg har observert er at også djevelen kan se inn i framtiden og at Gud vet hvem som blir frelst og ikke, noen står i livets bok og noen gjør ikke det.

Og Lord Bertrand Russell skal jo ha vært en ganske fargerik figur for å si det mildt, så morsomt du nevner han. Fabian society, Millner institute og typer som Lord Alfred Millner, Bertrand Russel, Sigmund Freud og etterkommeren hans Ed Barnaise, George Bernard Shaw, Charles Darwin og Charles Galton Darwin - disse karakterene/gruppene er jo veldig spekulative ting å lene seg på, og jeg vet doktrinene deres er populære på universitetet, og det er vel noe av grunnen til at hjernene er så grundig vasket at det skinner av dem når endel studenter særlig i spesielle fag/skoler kommer ut fra universitetet. Sett "the century of the self" f.eks? Ligger på youtube. Og du finner mye annet stoff av samme kaliber om du googler disse her. Dette var noe av det jeg leste endel om før. Det man på engelsk kaller "social engineering".

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...