Gå til innhold

Tror Gud finnes her er bevisene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis man vil ha visdom da mediterer man. dere her som er så interessert i og vite, dere burde ihvertfall ta det seriøst og meditere. man kan gjøre det hvor som helst og når som helst. det er ikke noe man gjør, men heller det motsatte. noe man ikke gjør. på en måte... det er effortless og meditere. man trenger ikke sitte i lotus stilling. man kan gjøre det hvor som helst når som helst.

Hvor som helst, når som helst!  Da håper jeg inderlig at du ikke har lappen.

Jeg har min egen amatør-meditasjon og benytter den ofte på reise - så lenge ikke jeg er fører.

Endret av CiaroScuro
Lenke til kommentar

har syklet mye i trafikken, men har aldri vært i nærheten av noen ulykker. de få situasjoner som har vært tvilsom er mer agressive bilførere. i motsetning til det du tror så vil jeg mene man blir en bedre sjåfør fordi man får bedre fokus.tanker kan jo være en distraherende sånn at man mister fokus heller. hvis man vet trafikk reglene, da blir det jo litt intuitivt.

eller for og nevne sykle ritt, der må man være skjerpet hele tiden. sykle i nedoverbakker i 80 kmt f.eks da sitter man og ser på underlaget foran seg. jeg ser liksom om underlaget er bra og ser hvor det er dårlig, det er en vane jeg har for på racer så er man mer utsatt for sprekker i asfalten f.eks.

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

hvis man vil ha visdom da mediterer man. dere her som er så interessert i og vite, dere burde ihvertfall ta det seriøst og meditere. man kan gjøre det hvor som helst og når som helst. det er ikke noe man gjør, men heller det motsatte. noe man ikke gjør. på en måte... det er effortless og meditere. man trenger ikke sitte i lotus stilling. man kan gjøre det hvor som helst når som helst.

Hvor som helst, når som helst!  Da håper jeg inderlig at du ikke har lappen.

Jeg har min egen amatør-meditasjon og benytter den ofte på reise - så lenge ikke jeg er fører.

Jeg mediterer alltid når jeg kjører bil, og siden "meditasjon" er ett ord eller begrep med mange metoder og aspekter ved seg er det ikke vanskelig å tilpasses enhver situasjon. De 2 hovedtypene jeg for min del bruker er forklart som "the point that excludes" og "the point that includes", og innenfor den siste kan eks. bilkjøring og mindfulness kombineres, eller kanskje heller kjøring og fullmindedness .. Det er bare kreativiteten som stopper en slik jeg erfarer det

Å kjøre bil er mye av det samme som å gå eller sykle - hvis man begynner å blande seg inn i hva kroppen holder på med blir det ofte kantete og usmidig fordi kroppen har mye bedre styring og kontroll med seg selv enn det jeg har når jeg forsøker overstyre den - innenfor idretten snakker de om "flytsone" og det er den sonen som kroppen kan bedre enn jeg .. 

Bruker en buddharupa plassert midt på dashbord som balansepunkt og samler stillheten der

Stillferdighet eller den stille ferdighet, velg hva du vil!  :wee:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

eller man burde vel gjøre det man føler er trygest uansett. man tenker jo gjerne litt uansett da, men det går jo ofte ut på og observere og vurdere, ikke nødvendigvis hvis man ser et hull i veien at man tenker at man skal svinge unna men man ser det og reagerer på en måte. ville vært dumt hvis jeg anbefaler noe som gjør ting utrygt. men av erfaring så hvis man har en strøm med påtrengende tanker så virker det som om jeg får mindre fokus og blir litt distrahert og spiller dårlig for eksempel.

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Jeg er Muslim. Før var jeg troende og bedde. Dro til Moskeen. Men jeg har gått langt bort fra Islam fortiden. Sliter litt psykisk og har gjort mye ondt. Sex før ekteskap, brukt grove stygge ord mot min far. Vært i fengsel, såret folk. Etter alt dette, føler jeg at jeg får strafd feks: jeg har fått en sykdom som leger ikke vet om, familien i utlandet vil ikke snakke med meg, er ensom, har mye depresjon og angst, føler at nesten alt går dårlig. Selvsakt kan det være andre grunder enn straff. Men feks om jeg hjelper fattige, respekterer foreldre ikke sårer folk. Vil jeg få et godt liv, hvorfor er det slik, jo dette må bety at det finnes en Gud som straffer når man gjør dårlige ting, at man blir belønnet når man gjør gode ting.

Mange som gjør gode ting blir aldri belønnet, og mange som gjør onde ting blir aldri straffet. Så hvordan kan Gud eksistere da (for å følge opp ditt argument)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

life is like a piece of paper. the mind thougts and the words we put in writing is what is creating the reality we live in. meditation is like not writing anything on it, so that we can see truth and reality as it is. if we want to write something on it, we realise it is optional. that makes me question what is considered reality. reality is just something that we agree that it is, not an absolute fact.

Lenke til kommentar

No one can comprehend the perfection,
love and infinity of the Supreme Being.
While you live in the mode of a ‘person’
you have no chance of understanding
the wholeness of the Absolute.
Gaining clarity and true understanding
does not come through thinking or studying books.
You have to go inside the book of your own being and merge there.
The Supreme says:
You can bring together your wisest men and women
from all the kingdoms of the earth,
and they cannot fathom one moment of my reality.
But if you love me with all your heart,
I am all Yours.
And through this Love,
I will release wisdom, joy and peace in you,
and shower countless blessings upon your life.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste må si seg enig i at ting ikke oppstå av seg selv. Altså jorda og universet kan ikke har oppstått av intet.

Helt innlysende at det finnes en skaper i en eller annen form.

Ikke i kvanteverden, der oppstår og forsvinner partikler spontant hele tiden.

Derfor sliter jeg med å forstå logikken din.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste må si seg enig i at ting ikke oppstå av seg selv. Altså jorda og universet kan ikke har oppstått av intet.

Hva mener du med intet?

Om det ikke er noe - som i et fravær av absolutt alt, så forstår jeg ikke hva du snakker om.. eller hvordan du kan påstå noe om egenskapene eller mulighetene i ingenting, da det bokstavelig talt ikke er noe.

Og sånn ellers så har vi vel ikke noe grunnlag for å lage påstander om intet sånn siden vi ikke har har noe å sammenligne intet med eller noen som helst forståelse av det.. eller det kan vel ikke kalles for "det" da "det" er noe..?

Så hva mener du med intet egentlig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener du med intet?

Om det ikke er noe - som i et fravær av absolutt alt, så forstår jeg ikke hva du snakker om.. eller hvordan du kan påstå noe om egenskapene eller mulighetene i ingenting, da det bokstavelig talt ikke er noe.

Og sånn ellers så har vi vel ikke noe grunnlag for å lage påstander om intet sånn siden vi ikke har har noe å sammenligne intet med eller noen som helst forståelse av det.. eller det kan vel ikke kalles for "det" da "det" er noe..?

han mener før alt, før det var noe "før", så må det på et eller annet punkt ha oppstått noe, det han lurer på er ifra hva.

kvanteuniverset nevnes her, men som han andre her sier, hvis virkeligheten blir til sånn, hvorfor oppstår det ikke spontant andre universer, mobiltelefoner osv som popper opp fra intet? hvorfor blir spesifikt partikler "sådd" utifra dette angivelige kvanteuniverset og inn i en virkelighet med struktur som er logisk for mennesket å manøvrere i og gir mål og mening for de som lever her?

kvanteuniverset høres ut som et annet ord for det som står i bibelen, som sier at det synlige blir til fra det usynlige.

Lenke til kommentar

Hva mener du med intet?

Intet er der det finnes ingenting. Umulig å klare å forestille seg det fordi hjernen stopper der for de fleste. Jeg klarer hvertfall ikke forstå det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Haha. Kvarter har jeg lite peiling på. Dette er konklusjonen jeg har kommet til hvertfall. Alt må ha en begynnelse, altså må det finnes en skaper (kall det gjerne starter)

Og hva skapte skaperen ? (...siden ALT må ha en begynnelse)

kvanteuniverset nevnes her, men som han andre her sier, hvis virkeligheten blir til sånn, hvorfor oppstår det ikke spontant andre universer, mobiltelefoner osv som popper opp fra intet?

Hvordan ville du i tilfelle ha oppdaget det ?

(det ville jo måtte oppstå utenfor vårt univers. Dvs. hvordan vet du at dette ikke skjer ?)

hvorfor blir spesifikt partikler "sådd" utifra dette angivelige kvanteuniverset og inn i en virkelighet med struktur som er logisk for mennesket å manøvrere i og gir mål og mening for de som lever her?

Æh... Det er motsatt, tilfeldigvis er vårt universet slik at liv kan oppstå/eksisterere. Sjansen er (sannsynligvis) mye større for at det ikke hadde skjedd. At akkurat mennesket oppsto seinere er fram en ren tilfeldighet.

kvanteuniverset høres ut som et annet ord for det som står i bibelen, som sier at det synlige blir til fra det usynlige.

Kvanter er bare vibrasjoner i felt. Bosoner og fermioner. Energi og "masse". De er hva atomene er laget av. De er hva alt er laget av. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...