Hallaskjer1 Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg er Muslim. Før var jeg troende og bedde. Dro til Moskeen. Men jeg har gått langt bort fra Islam fortiden. Sliter litt psykisk og har gjort mye ondt. Sex før ekteskap, brukt grove stygge ord mot min far. Vært i fengsel, såret folk. Etter alt dette, føler jeg at jeg får strafd feks: jeg har fått en sykdom som leger ikke vet om, familien i utlandet vil ikke snakke med meg, er ensom, har mye depresjon og angst, føler at nesten alt går dårlig. Selvsakt kan det være andre grunder enn straff. Men feks om jeg hjelper fattige, respekterer foreldre ikke sårer folk. Vil jeg få et godt liv, hvorfor er det slik, jo dette må bety at det finnes en Gud som straffer når man gjør dårlige ting, at man blir belønnet når man gjør gode ting. En annen ting, folk som ikke tror på Gud. Hvordan kan det ha seg at hjerte til folk er på venstre side og ikke høyre, hvorfor føder damer og ikke menn, hvorfor kommer baby ut etter 9 måneder. Hvorfor er det slik at mor kan melke sine barn. Alt dette, må det ikke være en som har designet dette? MEN feks sier Islam at Gud er den barmhjertigste, hvordan kan da Gud kaste folk i helvette ilden der er mye varmere enn her sies det. Noen sier også at Gud elsker sine skapninger mer enn 70 mødre. Sett videor at man kan bli slått med hammer i øynene, få slanger og insikter på seg. Og en annen ting i Koranen står det tror jeg at de som farlater Islam drep dem. Men i hadith så står det det er ingen tvang i Islam. Måtte Gud tilgi om jeg skrev noe feil. Altså mye høres ulogisk, men samtidig er det så mye tegn på at Gud finnes En som sliter med kraftig angst altså det er tøft å få vite den grove straffen etter døden Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Det eneste beviset jeg ser du fremlegger i forhold til en guds eksistens er en slags variant av "the watchmaker" analogien. Siden ting funker slik de funker, hvordan kan det ikke være designet? Vel, hvis jeg kaster en håndfull mynter på gulvet, så kan vi kalle den eksakte plasseringen og antall kron/mynt for en "tilstand". En hvilken som helst tilstand som kan komme er ikke mer unik enn en annen. Men du får nøyaktig 1 tilstand når du kaster myntene. Selv om den er meget usannsynlig statistisk sett, så var det nå det som skjedde lell. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg SeaLion Skrevet 6. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 6. april 2017 Noen mennesker (og enkelte dyr av andre arter) har speilvendte indre organer, inkludert at hjertet sitter på høyre side. En del dyrearter (bl.a snegler) er tvekjønnede og kan i prinsippet befrukte seg selv (selv om de foretrekker å ha en partner, deretter legger begge egg). Elefanter er drektige (gravide) i nesten to år. Alle pattedyr (mennesker er pattedyr) gir ungene sine melk, også de såkalte kloakkdyrene (en primitiv orden pattedyr som legger egg, når eggene klekkes "svetter" mødrene melk gjennom hele huden, som ungene slikker i seg). Evolusjonsteorien er ikke "bare en teori", men en mye sannere sannhet enn en vilken som helst religion. Mennesker ble ikke skapt i Guds bilde. Gudene ble kreert av mennesker i menneskenes bilde. Guder finnes ikke, de ble oppfunnet av makteliten i de tidligste sivilisasjonene for å sikre lydige og skattevillige undersåtter. Det er jo lettere å adlyde og ofre/betale til overjordiske guder (som truer med naturkatastrofer hvis de ikke får det de vil ha) enn til en gjeng rike makthavere. Nå VET vi at naturkatastrofer skyldes normale værsystemer og jordplateforskyvninger. Og sykdom ikke er guders straffedom, men er resultatet av virus, bakterier, genfeil og lignende. Vitenskapen avliver den ene religiøse "sannheten" etter den andre. Alt har en naturlig forklaring, alt vi ikke har svar på nå vil bli besvart av framtidens vitenskap. Religion er ikke lengre nødvendig for å forklare noe som helst. Jeg er ateist, hundre prosent frisk, lykkelig og helt trygg på at jeg har funnet sannheten. Jeg opplever ingen straff for å ikke tro på en eller annen gud, eller for å fornekte at guder eksisterer. Mange av verdens aller mest betydelige personer har vært ateister. Darwin ble ateist. Albert Einstein var ateist. Stephen Hawking er ateist. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Carpe Dam Skrevet 6. april 2017 Populært innlegg Del Skrevet 6. april 2017 "Bevis" og "religion" hører ikke sammen, så enkelt er det. Samme hvilken trosretning man hører til. Kan det bevises, er det vitenskap. Krever det tro, er det religion. 19 Lenke til kommentar
Hallaskjer1 Skrevet 6. april 2017 Forfatter Del Skrevet 6. april 2017 Noen mennesker (og enkelte dyr av andre arter) har speilvendte indre organer, inkludert at hjertet sitter på høyre side. En del dyrearter (bl.a snegler) er tvekjønnede og kan i prinsippet befrukte seg selv (selv om de foretrekker å ha en partner, deretter legger begge egg). Elefanter er drektige (gravide) i nesten to år. Alle pattedyr (mennesker er pattedyr) gir ungene sine melk, også de såkalte kloakkdyrene (en primitiv orden pattedyr som legger egg, når eggene klekkes "svetter" mødrene melk gjennom hele huden, som ungene slikker i seg). Evolusjonsteorien er ikke "bare en teori", men en mye sannere sannhet enn en vilken som helst religion. Mennesker ble ikke skapt i Guds bilde. Gudene ble kreert av mennesker i menneskenes bilde. Guder finnes ikke, de ble oppfunnet av makteliten i de tidligste sivilisasjonene for å sikre lydige og skattevillige undersåtter. Det er jo lettere å adlyde og ofre/betale til overjordiske guder (som truer med naturkatastrofer hvis de ikke får det de vil ha) enn til en gjeng rike makthavere. Nå VET vi at naturkatastrofer skyldes normale værsystemer og jordplateforskyvninger. Og sykdom ikke er guders straffedom, men er resultatet av virus, bakterier, genfeil og lignende. Vitenskapen avliver den ene religiøse "sannheten" etter den andre. Alt har en naturlig forklaring, alt vi ikke har svar på nå vil bli besvart av framtidens vitenskap. Religion er ikke lengre nødvendig for å forklare noe som helst. Jeg er ateist, hundre prosent frisk, lykkelig og helt trygg på at jeg har funnet sannheten. Jeg opplever ingen straff for å ikke tro på en eller annen gud, eller for å fornekte at guder eksisterer. Mange av verdens aller mest betydelige personer har vært ateister. Darwin ble ateist. Albert Einstein var ateist. Stephen Hawking er ateist. Men det er slik. Gud lar vantro få et veldig vakker liv, men når de dør det er da de får straff. Noen ateister blir straffet i dette livet. Hvorfor får jeg ting jeg ønsker meg når jeg er et godt menneske? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) Jeg tror på livet FØR døden. Det er ikke noe etterliv. Jeg frykter ikke noen straffer etter min død, for da er jeg jo død og vil ikke kunne oppleve noe som helst, heller ikke straff, uansett hvor fæl den skal være. Å dø er bare som å slå av en lysbryter. Vi har ingen sjel, personligheten vår skyldes kun kjemiske og elektriske signaler i hjernen. Mennesker som får alvorlige hjerneskader får endret personligheten, de blir på en måte helt nye mennesker med en ny "sjel". Det forrige mennesket forsvinner for godt. Når hjernen dør er det slutt, helt slutt. Ingen straff, ingen belønning, ingen minner, ingen opplevelser. Kun slutt, punktum. Ingen sjel som forlater kroppen, bare en kropp som slutter å være kropp og som går i oppløsning og råtner. Derfor er det egentlig absurd å synes synd på noen som er døde, men man bør absolutt ha medlidenhet med deres pårørende, som etterpå er de egentlige ofrene. Liket mitt skal gå tilbake til naturen, være gjødsel for nytt liv. Det er mitt ønske. Men egentlig er det mine pårørende som bestemmer, det de gjør med kroppen min etter min død er ikke mitt problem. Endret 6. april 2017 av SeaLion 4 Lenke til kommentar
Nether Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 SeaLion skrev et godt innlegg med vitenskapelig begrunnelse for hvorfor ting er som de er, men du kan jo også spørre deg selv hvorfor du føler det må være en mening med disse tingene. Noen ting er slik grunnet evolusjonære mekanismer slik som SeaLion forklarte, men det er også noen ting som bare er. Hjernen vår er gjennom evolusjonen skapt for å se koblinger og mening i ting fordi det øker sjansen for å overleve, men det fører også til at vi ser mønster der det ikke er noen. Det trenger ikke å være noen dypere mening bak ting. Jeg skjønner ikke helt de religiøses behov for å se etter en skaper eller intelligens. Dessuten er det såpass mye dårlig og unyttig anatomi at gud må være ganske inkompetent. Hvis gud er perfekt så burde jo det han skaper være perfekt. I stedet er det drøssevis med feil og mangler på både mennesker og andre dyr. Forresten så skjer det veldig ofte forferdelige ting med mennesker som mange vil anse for å være gode personer. Hvorfor skulle gud bry seg om å hjelpe deg når det finnes uskyldige barn som i dette øyeblikk er blinde grunnet grå stær, har digre kreftsvulster som hindrer dem i å gå, har parasitter som hindrer dem i å ta opp næring etc. Jeg har sett barn lide grunnet sykdommer som en eventuell gud må ha skapt med vilje. Hvorfor skjer dårlige ting med disse barna selv om de ikke har gjort noe ondt? Det er ingen belønning for dem om de gjør gode ting så hvorfor tror du at du blir belønnet? Lenke til kommentar
Hallaskjer1 Skrevet 6. april 2017 Forfatter Del Skrevet 6. april 2017 Du tar feil. Barn som blir født handikappede kan feks være en test for foreldre. Og se hvor mye tålmodighet de har. Barnet vil entre paradis. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg er Muslim. Før var jeg troende og bedde. Dro til Moskeen. Men jeg har gått langt bort fra Islam fortiden. Sliter litt psykisk og har gjort mye ondt. Sex før ekteskap, brukt grove stygge ord mot min far. Vært i fengsel, såret folk. Etter alt dette, føler jeg at jeg får strafd feks: jeg har fått en sykdom som leger ikke vet om, familien i utlandet vil ikke snakke med meg, er ensom, har mye depresjon og angst, føler at nesten alt går dårlig. Selvsakt kan det være andre grunder enn straff. Men feks om jeg hjelper fattige, respekterer foreldre ikke sårer folk. Vil jeg få et godt liv, hvorfor er det slik, jo dette må bety at det finnes en Gud som straffer når man gjør dårlige ting, at man blir belønnet når man gjør gode ting.Hei, dette er hjernen din som spiller et puss. Det finnes mennesker som har drept og voldtatt og de kan fint leve luksuriøse liv uten at din gud straffer dem. Samtidig finnes det mennesker som er mye mer moralske enn deg, som opplever jæveligere ting enn det du forteller om. Du snakker om bevis. Hva er din definisjon av bevis? Ingenting av det du har skrevet passer til noen definisjon av bevis jeg har hørt. En annen ting, folk som ikke tror på Gud. Hvordan kan det ha seg at hjerte til folk er på venstre side og ikke høyre, hvorfor føder damer og ikke menn, hvorfor kommer baby ut etter 9 måneder. Hvorfor er det slik at mor kan melke sine barn. Alt dette, må det ikke være en som har designet dette?Alt dette er resultat av evolusjon som har pågått i millioner av år. Hva vet du om biologi? MEN feks sier Islam at Gud er den barmhjertigste, hvordan kan da Gud kaste folk i helvette ilden der er mye varmere enn her sies det. Noen sier også at Gud elsker sine skapninger mer enn 70 mødre. Sett videor at man kan bli slått med hammer i øynene, få slanger og insikter på seg.Nå skal jeg fortelle deg noe du kanskje ikke har hørt før: Allah, islams "gud", er en ond sadistisk tyrann. Og en annen ting i Koranen står det tror jeg at de som farlater Islam drep dem. Men i hadith så står det det er ingen tvang i Islam. Måtte Gud tilgi om jeg skrev noe feil. Altså mye høres ulogisk, men samtidig er det så mye tegn på at Gud finnes En som sliter med kraftig angst altså det er tøft å få vite den grove straffen etter døden Nå er vel de tekstene du refererer til skrevet av primitive ørkenfolk i jernalderen så ville ikke stolt så mye på det akkurat. Mye er ulogisk, mye er feil. Ingenting av det du har sagt er tegn på at gud finnes. Det finnes ingen tegn på at gud finnes. 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Du tar feil.Argumenter som "du tar feil" og "men det er slik" fungerer kanskje der du kommer fra, men det fungerer ikke her. Bare fordi du sier noe betyr det ikke at det er slik du sier. 7 Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 det er mer ulogisk og tenke at det ikke finnes en gud. det finnes ingen konkrete bevis, nei. men det er vel litt merkelig at vi eksisterer. hva er evolusjon og hvorfor er vi skapt. hvorfor skapes et tilsynelatende intelligent skapning fra ingen intelligens. universet framstår som intelligent. det har kanskje sine begrensninger for hvordan den har interaksjon med materie. jeg vet at gud eksisterer, men det er vanskelig og overtale folk til og tro det samme. for min del er det ved og se gud i andre skapninger, akkurat som at alle er gud, kobla sammen på et vis. hvis gud er all materie. føles ut som gud vet hva jeg tenker og sier. er ikke relegiøs. tror ikke det spiller noen rolle egentlig. føler også at det eksisterer karma, men og forklare den helt det har jeg ikke helt oversikt til og se det store bildet, men har følt at jeg har blitt straffa enkelte ganger, men samtidig hvis jeg gjør noe bra så synes jeg ikke og ha fått noen belønning for det heller. tror egentlig ondskapen i verden er en kreasjon av det vi tenker og mangel på og se alle som en uansett hva man tror eller hvor man kommer fra. verden er stort sett indelt i land av mennesker. som skaper illusjonen av at vi tilhører et land som er en fiksjon egentlig. som menneskeskapt relegion vi identifiserer oss med. mener at folk må meditere, min mening ivertfall. for en får evne til og se uten tankefilter eller ord. så man oppdager den tilstand der man ikke setter ord på eller prøver og forklare med ord det man ser. det blir litt sånn apfiany greie med det. samtidig som de sier i budhisme, end of suffering. og har hatt mye glede med og meditere, og jeg ser ossen det en kan tenke skaper en fiktiv realitet. vi mennesker vet kanskje ikke så mye om verden rundt oss. i det store og hele så er folk fanga i "the matrix". verden trenger et nytt tankesett og perspektiv egentlig. vi som syntes at for noen 100 år siden var jorda flat, vi synes det er teit. likeså mennesker er under evolusjon enda. og med det så endres vi over tid og forstår mer og får andre perspektiver. så om 200 år f.eks så synes kanskje, hvis de vil, at mennesker for 200 år siden var forferdelig dumme som ødelegger planeten de lever på, dreper hverandre i kriger og lever splitta som et samfunn. der folk er indelt i rase, relegion, land ++ for min del mindre logisk og tenke at det ikke finnes en gud, en skapende kraft i universet. det endeløse universet. det kan jo finnes superavanserte skapninger en plass i universet også. men hvordan kom den skapende kraften til live blir jo en rar tanke igjen.. vi har liten forståelse for universet sikkert ikke dumt og tro det. hva vet vel egentlig vi. Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) skal sies at jeg har opplevd mye bra, men også veldig mye motgang. slitt mye med angst og en del tvangstanker og det har mange ganger føltes ut som gud tester meg. gud har gjort veldig mye for meg mener jeg, men alt har ikke vært bra nei. men tror nokk gud har gjort mye tilogmed når jeg ikke har fortjent d også men. vet liksom ikke helt hva jeg skal tro om gud, men mener vel egentlig at gud er god. men litt sånn love/hate greie xD d er vanskelig for meg og forstå gud xD men har også lært og meditere, noe som egentlig er antidote til mye. det er ivertfall noe jeg vil anbefale til alle. og det er jo mye faktisk forskning som støtter den teorien. Endret 6. april 2017 av /-eple-\ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) det er mer ulogisk og tenke at det ikke finnes en gud.Alle dagens religioner er menneske sentriske, de setter mennesker i en særstilling. Dette; bildet er tatt av et bittelite, helt mørkt punkt på himmelen. Herfra kan vi ikke se noe som helst der. Men selv der viser det seg å være milloner av galakser, milliarder stjerner, trillioner planeter. Hadde vi mennesker vært i sentrum for begivenhetene var alt dette helt unødvendig. Dersom det finnes en gud er denne enten helt uinteressert i oss eller en håpløst dårlig designer. det finnes ingen konkrete bevis, nei. men det er vel litt merkelig at vi eksisterer.Nei, det er bare tilfeldigheter. Hadde ikke en meteor tatt knekken på dinosaurene ville ikke mennesket oppstått. Jorda kunne vært dominert av hva-som-helst akkurat nå, tilfeldigvis ble det mennesker. Om noen tusen år er det kanskje noe helt annet. hva er evolusjonEn serie mutasjoner over lang, lang, laang tid. Hvor de sterkeste overlever. Vi kan jo være glade for at ikke en annen livsform tok plassen vi har fått. Apropos evulosjon; Mennesket, slik vi idag kjenner det, har eksistert i minst 150000 år før dagens religioner oppsto. Så; Dersom "gud" eksisterer, hvorfor vente så lenge med å introdusere "rett" religion ? Hvorfor ikke samtidig gi klarere beskjed så vi slapp å slite med masse ulike religioner ? hvorfor er vi skapt.Spørsmålet gir ingen mening. Det blir som å spørre om hvorfor sist ukes lottotall ble hva de ble. Endret 6. april 2017 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg tenker at man må tenke selv. Leser du noe i Koranen( eller i Bibelen) eller noe annet sted, så må man ta stilling til om man mener dette er riktig for meg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Først og fremst er jeg imponert over svarene i tråden her, ikke ofte man møter i det minste halvveis rasjonelle meninger på nett, og så mye på ett sted! Jeg er Muslim. Før var jeg troende og bedde. Dro til Moskeen. Men jeg har gått langt bort fra Islam fortiden. Sliter litt psykisk og har gjort mye ondt. Sex før ekteskap, brukt grove stygge ord mot min far. Vært i fengsel, såret folk. Etter alt dette, føler jeg at jeg får strafd feks: jeg har fått en sykdom som leger ikke vet om, familien i utlandet vil ikke snakke med meg, er ensom, har mye depresjon og angst, føler at nesten alt går dårlig. Selvsakt kan det være andre grunder enn straff. Men feks om jeg hjelper fattige, respekterer foreldre ikke sårer folk. Vil jeg få et godt liv, hvorfor er det slik, jo dette må bety at det finnes en Gud som straffer når man gjør dårlige ting, at man blir belønnet når man gjør gode ting.En annen ting, folk som ikke tror på Gud. Hvordan kan det ha seg at hjerte til folk er på venstre side og ikke høyre, hvorfor føder damer og ikke menn, hvorfor kommer baby ut etter 9 måneder. Hvorfor er det slik at mor kan melke sine barn. Alt dette, må det ikke være en som har designet dette?MEN feks sier Islam at Gud er den barmhjertigste, hvordan kan da Gud kaste folk i helvette ilden der er mye varmere enn her sies det. Noen sier også at Gud elsker sine skapninger mer enn 70 mødre. Sett videor at man kan bli slått med hammer i øynene, få slanger og insikter på seg.Og en annen ting i Koranen står det tror jeg at de som farlater Islam drep dem. Men i hadith så står det det er ingen tvang i Islam. Måtte Gud tilgi om jeg skrev noe feil. Altså mye høres ulogisk, men samtidig er det så mye tegn på at Gud finnesEn som sliter med kraftig angst altså det er tøft å få vite den grove straffen etter døden Religion, er for meg kun et verktøy mennesker har utviklet for å holde andre mennesker i sjakk - ergo, styre store folkemengder. At overmakten skal ha kontroll. Det er fantasihistorier som håndheves med en hard hånd, og sterke ord og uttrykk. Og dette har gått i arv i så mange generasjoner, at det blir veldig indoktrinert.Jeg ser på livet som en mental reise, hvor målet er å bli så fri som mulig, psykologisk sett. Ren frihet. Helt fri får man aldri blitt, fordi det vil alltid være hindringer på mange måter: I møte med andre mennesker (psykososialt), fysisk (kroppen vår har begrensninger og kan bli syk), uforutsette utenforstående hendelser (bli påkjørt av bil, hva som helst). Og masse annet.Men tankeprosessen til å bli fri, er verdt å heve seg over all slags indoktrinering over hvor enn lang tid. Dét bør være den ultimate "gulroten" i livet. Økonomisk uavhengighet er også viktig - 3 måter å se dét på: 1) Trygd fra staten om man ikke er frisk nok til å jobbe - 2) Passive inntekter fra utleie og annen portefølje, og 3) Fast jobb som finansierer fritid, og gir rett til pensjon.Kun ved å rendyrke vår egen livsprosess kan vi oppleve frihet, her i livet. Jeg tror ikke på at det bare blir svart etter døden - det er nok noe forskerne ikke har funnet ut enda. Men å legge våre liv i at det er en slags "mystisk kraft" som bestemmer over oss, har jeg ingen tro på. Det kommer ingen og redder oss når en kjempestor asteroide slår ned, eller en supervulkan smeller av. Da må vi ha utviklet nok teknologi til å leve i verdensrommet i ganske mange år, for å overleve som menneskerase.Vi er temmelig sårbare her på jordkloden - men heldigvis er vi på vei ut i universet. Det er temmelig værhardt der også, men vi har nettopp begynt vår teknologiske reise. Dette er også et poeng - vi har nettopp våknet av en mørketid som har vart siden tidenes morgen, men knallhard kamp for overlevelse og etter ressurser. Det er først nå vi begynner å kommunisére globalt og få oversikt over fortidens ekstreme handlinger.Så, du bør absolutt lese noen bøker om psykologi, lær deg å forstå menneskets handlingsmønster, så du kan forstå andre. Dét er ekstremt givende. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hvorfor er det slik at mor kan melke sine barn. Jeg tror ikke det er så vanlig. Ikke her på østlandet i hvertfall. 5 Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 det som forundrer meg mest er egentlig hvor skråsikre folk er mtp hvor lite vi faktisk vet om det her universet. Lenke til kommentar
/-eple-\ Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) det er mer ulogisk og tenke at det ikke finnes en gud.Alle dagens religioner er menneske sentriske, de setter mennesker i en særstilling. Dette; bildet er tatt av et bittelite, helt mørkt punkt på himmelen. Herfra kan vi ikke se noe som helst der. Men selv der viser det seg å være milloner av galakser, milliarder stjerner, trillioner planeter. Hadde vi mennesker vært i sentrum for begivenhetene var alt dette helt unødvendig. Dersom det finnes en gud er denne enten helt uinteressert i oss eller en håpløst dårlig designer. det finnes ingen konkrete bevis, nei. men det er vel litt merkelig at vi eksisterer.Nei, det er bare tilfeldigheter. Hadde ikke en meteor tatt knekken på dinosaurene ville ikke mennesket oppstått. Jorda kunne vært dominert av hva-som-helst akkurat nå, tilfeldigvis ble det mennesker. Om noen tusen år er det kanskje noe helt annet.hva er evolusjonEn serie mutasjoner over lang, lang, laang tid. Hvor de sterkeste overlever. Vi kan jo være glade for at ikke en annen livsform tok plassen vi har fått.Apropos evulosjon; Mennesket, slik vi idag kjenner det, har eksistert i minst 150000 år før dagens religioner oppsto. Så; Dersom "gud" eksisterer, hvorfor vente så lenge med å introdusere "rett" religion ? Hvorfor ikke samtidig gi klarere beskjed så vi slapp å slite med masse ulike religioner ? hvorfor er vi skapt.Spørsmålet gir ingen mening. Det blir som å spørre om hvorfor sist ukes lottotall ble hva de ble. og det vet vel du med sikkerhet sikkert. hvorfor eksisterer evolusjon spurte jeg. men du påpeker bare hva det er. ja jeg vet hva evolusjon er også. men hvorfor er evolusjon. Endret 7. april 2017 av /-eple-\ Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 men hvorfor er evolusjon. Det er livets måte å overleve klima forandringer... Barn som blir født handikappede kan feks være en test for foreldre. Og se hvor mye tålmodighet de har. Barnet vil entre paradis. HVIS guden din var sann ville dette vært den jævliste, mest primitive drittsekken som fantes... Hv med det hadicapede barnet? Har det Ingen rett til er fullverdig liv bare fordi drittsekken av en gud skal "teste" foreldrene" ER ikke guden din allmektig og allvitende? Hvis ja så blir det jo bare idiotisk å "teste" noe slikt når guden allerede må vite, pga sin allvitenhet, hva som skjer.. Men her ser vi igjen dumheten til religion, man er pisse redd for straffen man tror følger fordi det står i en bok og det , som mer enn noe annet er grunnen til at religiøse ikke tørr å tenke littegrann logisk i og om sin religion. Man forblir hjernedøde tufser i alt hva man godtar, akkurat som i din "test av foreldre", der man enkelt kan bruke litt logikk for å knuse slike idiotiske tankesystemer... Men du lider av angst, fordi du TROR du kommer til å havne i guden din sitt helvette... Igjen, hva slagt monster er det du tilber når dette monsteret gjør slikt med mennesker. Jeg, og alle andre, har en overlegen moral i forhold til denne guden din, da hverken jeg eller noen jeg kjenner ville torturert folk i en evighet over noe der denne guden gjør det for ingenting... Og nei, selvsagt er jeg ikke redd for den straffen som denne guden lover, hvorfor skulle jeg være det? Hvor rdd er du for å havne i en annen guds helvete? Det er så redd jeg er for å havne i din guds helvete... Både bibelen og koranens gud er for dum, for primitiv, for brutal til å være noen gud. Dette er oppdiktningen av primitive ørkenfolk og ikke mer enn primitive påstander som ikke hører hemme sammen med viten og kunnskap. Red til månen på et bevinget esel og kløvde månen i to... Ha ha, latterlig, primitivt og dumt... Vi påbegynner alle livet som hunkjønn by the way, det er grunnen til at menn har brystorter... Og i enkelte tilfeller faktisk kan amme... Føde kan menn ikke da, selv om muslimene er fordummet nok til å tro det der de vasser rundt i de latterlige fødekjolene sine som de håper at de skal gjenføde muhammed i fordi kvinner, verdt like mye som en haug med kamelmøkk i islamsk kultur og religion, selvsagt ikke er verdige til den jobben.... Dette er omtrent like sannsynlig som at månen er laget av gul ost... Hvis du tror at det er bevis du har presentert her må jeg få lov til å bemerke at du mest sannsynlig ikke vet hva bevis er... Ikke uvanlig for religiøse, spørsmålet er om du vil lære hva bevis er... eller fortsette å hevde tøv. Så jeg har et godt råd til deg; Hvis du skal bli kvitt angsten og tvilen (og fordummelsen) så dropper du ut av din tro. Det er den som lager angsten og det helvete du nå befinner deg i. Bli et fritt menneske og verdsett livet FØR døden, ikke lev hele livet for tiden etter døden, slik du gjør nå. Du vil også oppdage at du blir et ærlig menneske uten tro, da det tro i seg selv er en uærlig ting å gjøre, gitt at ikke bare den guden du tror på mangler bevis, men alle guder mangler bevis og det blir derfor ikke en ærlig ting å tro på en av dem (Hvordan kan det være det, når man kun bruker blind tro, ikke bevis..?). Det ville vært mer ærlig om du trodde på alle guder, men det mest ærlige er selvsagt å ikke tro på noen av gude påstandene, siden ingen gud har et eneste bevis å vise til... 6 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 og det vet vel du med sikkerhet sikkert. hvorfor eksisterer evolusjon spurte jeg. men du påpeker bare hva det er. ja jeg vet hva evolusjon er også. men hvorfor er evolusjon. Evolusjon er en biologisk betegnelse som omhandler livets og med det artenes forandring over tid basert på hva som er blitt og hva som fortsatt blir observert. Videre hvorfor forandringene skjer blir forklart av evolusjonsteorien via en samling av flere naturlige prosesser. Her er en copypaste liste fra wiki: 1. Naturlig seleksjon fører til at de best tilpassede individene i en populasjon har en større sannsynlighet for å overleve, og for å forplante seg. Gjennom generasjonene fører et slikt utvalg til endringer i individenes egenskaper – til en tilpasning. 2.Seksuell seleksjon foregår på samme måte, men her er det ikke tilpasning til miljøet som er avgjørende, men evnen til å finne kjønnspartnere. Resultatet er sekundære kjønnskarakterikaer som til og med kan være dårlige tilpasninger til miljøbetingelsene. 3. Mutasjoner er spontane endringer i genomet. 4. Rekombinasjon betegner blandingen av genene til to foreldre, når disse forplanter seg med hverandre. 5. Migrasjon er inn- eller utvandring av individer til eller fra en annen populasjon, som kan ha vært tilpasset til avvikende miljøbetingelser. 6. Genetisk drift er tilfeldige endringer i sammensetningen til populasjonens genbasseng. Dermed kan også ufordelaktige egenskaper spre seg i populasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå