Dr.Peedee Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Tja, kanskje på selve hvit og gråskalaen. Men å dele innstillinger på prosesser og setup har mye for seg. Har selv kjøpt tv-er som ut av boksen er rimelig "råtten", og etter å kjørt innstillingene funnet på flatpanels og diverse andre, har jeg fått et mye mer bilde. Er jo bare å dele, så kan han taste dem inn og gjøre seg opp en mening om det er bedre eller dårligere. Uansett lett å nullstille igjen hvis det ikke var bedre. Det får være opp til hver enkelt, tenker jeg. Nå kjenner jeg ikke til Kalibreringsmannen som Samco brukte, men kjenner en par som driver med dette og det er en del av inntektsgrunnlaget deres. Utstyret til han jeg kjenner best er dritdyrt. Mildt sagt. Jeg betalte 2000 kroner for kalibrering av en projektor. For den prisen fikk jeg først en kalibrering av SDR og HDR etter at pæra hadde gått ca 40 timer tidlig i våres. Deretter fikk jeg ny kalibrering senere tidlig i sommer av SDR og HDR, pluss 3D modus etter ca 250 timer på pæra. Han brukte ganske mange timer begge gangene. 2000 var billig for jobben som ble gjort. Det kunne ikke ramle meg å dele innstillingene på noe forum. En ting er at innstillingene neppe vil passe en annen projektor av samme type. (Hans egen av samme modell trengte ganske andre innstillinger, faktisk). Det andre at er at hvis det gjør at folk ikke søker og betaler for tjenesten hans så er det dumt. Hvis han ikke tjener noe på det så gidder han neppe å oppgradere ustyr og bruke tid på dette. At jeg betalte 2000 gjør ingenting, det er ikke derfor jeg ikke deler. Å dele generell setup, altså funksjoner som man skrur av eller på, f.eks motion enhancement, gaming mode osv... er bare fint tenker jeg. Men alt som det trengs prober og måletustyr og en kurset ekspert for å fikse, not Min mening da. 2 Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Skal få B6 55" kalibrert når jeg får 300 pluss timer på den. Helt klart verd pengene. Basis kalibrering klarer alle selv med kontrast og lys styrke men Rec709 , Dci P3, Hdr10 og Dolby Vision da må proff utstyr og isf opplærte folk til. G6n fikk nylig Hybrid gamma hdr i en oppdatering men virker som det deler Hdr 10 kalibrerte verdier. Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Litt usikker om jeg kun går for en 2 punkts kalibrering på B6 mot full 20 som ble gjort på G6n i alle moduser tok over 20timer over 3 dager ink 3D med 20 punkt noe som jeg ikke har lest noen har gjort før. Ble helt fantastisk. Dolby vision på Fast and the furious 8 tror jeg er de beste bilde kvaliteten jeg har sett på Uhd Bluray så langt. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 (endret) Fast & Furious 8 er vel ikke ute før i slutten av august? edit: ser den kom ut nå i Juli i usa.... Endret 17. juli 2017 av kewell79 Lenke til kommentar
samco Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Fast & Furious 8 er vel ikke ute før i slutten av august? edit: ser den kom ut nå i Juli i usa.... Importert fra USA fikk kong Skull Island i dag i Uhd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå