Gå til innhold

Project Scorpio: Digital Foundry avslører spesifikasjonene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker mye av det jeg leser og hører her. :) Kan virke som om den ikke blir så svindyr heller.

Harde tall for de som ønsker å lese dem her:

5PrKkLu.png

Enig! Men jeg hadde nok litt for høye forventninger, så jeg tror jeg forholder meg til Pro'en frem til neste generasjon. Uansett en spennende tid å være gamer! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mye artig og frustrerende å lese rundt omkring nå.

PS4 fanboys som plutselig kun spiller en håndfull eksklusive spill hvert år. Til PC fanboys som skal forsvare sin investering i diverse PC deler. Til artikler som spiller på nettopp disse tingene for å trigge fanboys til å lage liv og aktivitet i kommentar feltene. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Liker mye av det jeg leser og hører her. :) Kan virke som om den ikke blir så svindyr heller.

Harde tall for de som ønsker å lese dem her:

5PrKkLu.png

Tja det er jo litt bedre enn pro, som koster 4000. Må regne med minimum 5000, kanskje til og med 5999.

Etter å ha lest om innmaten tviler jeg sterkt på at den koster mer enn 5000kr. 6000kr hadde vært helt latterlig.

Den har 4GB mer RAM, 4 ekstra compute units og 4K Blu-Ray spiller. Bortsett fra det er innmaten veldig lik PS4 Pro, bare klokket høyere.

5000kr er maksgrensen etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 fanboys som plutselig kun spiller en håndfull eksklusive spill hvert år. Til PC fanboys som skal forsvare sin investering i diverse PC deler. Til artikler som spiller på nettopp disse tingene for å trigge fanboys til å lage liv og aktivitet i kommentar feltene. 

Mange flaue kommentarer der ute ja. De som spiller på PS4 og/eller PC burde jo ønske denne maskinen velkommen, i og med at flere kraftige maskiner på markedet vil komme de andre kraftige maskinene til gode.

Lettere å være negativ, antar jeg.

Lenke til kommentar

Mange flaue kommentarer der ute ja. De som spiller på PS4 og/eller PC burde jo ønske denne maskinen velkommen, i og med at flere kraftige maskiner på markedet vil komme de andre kraftige maskinene til gode.

Ja det er en trist affære. Dere som har vært her på forumet endel vet jo godt at jeg er en PlayStation fyr. Og har gitt Xbox endel pepper da jeg mener det har vært på sin plass. Men der stopper det også. Jeg skylder ikke PlayStation noen ting. Er vel heller omvendt med tanke på hvor mye penger jeg har kastet deres vei opp igjennom årene. 

Så jeg forstår virkelig ikke hva som sviver rundt i hode på slike folk. Det må vel være redsel for at deres investering nå "trues" at dem begynner å vri og åle all mulig med usaklige kommentarer ut av seg. 

Det er bare synd at så mange nettsider som skriver om spill tar å leker og drar i trådene til folk som tydeligvis ikke tenker helt klart i fanboy tåka. Er en fæl ukultur som vi nok aldri blir kvitt. 

Lenke til kommentar

Ja det er en trist affære. Dere som har vært her på forumet endel vet jo godt at jeg er en PlayStation fyr. Og har gitt Xbox endel pepper da jeg mener det har vært på sin plass. Men der stopper det også. Jeg skylder ikke PlayStation noen ting. Er vel heller omvendt med tanke på hvor mye penger jeg har kastet deres vei opp igjennom årene. 

Så jeg forstår virkelig ikke hva som sviver rundt i hode på slike folk. Det må vel være redsel for at deres investering nå "trues" at dem begynner å vri og åle all mulig med usaklige kommentarer ut av seg. 

Det er bare synd at så mange nettsider som skriver om spill tar å leker og drar i trådene til folk som tydeligvis ikke tenker helt klart i fanboy tåka. Er en fæl ukultur som vi nok aldri blir kvitt. 

Folk har desverre veldig lett for å overdrive på nettet. Det gjør ofte diskusjonen veldig polarisert, og at folk som ønsker å ha en nyansert diskusjon blir nødt til å svare trollene eller å la dem holde på med å spre svada. 

Ser det ofte med Xbox sine first party spill for eksempel. Jeg mener helt klart at Microsoft har veldig mye å gå på her, men det blir vanskelig å faktisk diskutere noe når motparten kommer med "bare Halo, Gears, Forza, lol" kommentarer.

Lenke til kommentar

hadde vært flott om de gikk for ssd til hardisken , men det er vell enda en stykke til vi kan få som standard, en annen ting som jeg ser i kortene til MS er jo enda mere intigrering mot pc , xbox os blir jo mere og mere win 10 , så jeg ser det ikke som en umulighet i framtiden at støtten skal funke begge veier at spill laget for win 10 skal kunne virke på xbox , klart de får jo ikke samme grafikk som på pc , men fortsatt hadde det vært ganske kult. 

Lenke til kommentar

hadde vært flott om de gikk for ssd til hardisken , men det er vell enda en stykke til vi kan få som standard, en annen ting som jeg ser i kortene til MS er jo enda mere intigrering mot pc , xbox os blir jo mere og mere win 10 , så jeg ser det ikke som en umulighet i framtiden at støtten skal funke begge veier at spill laget for win 10 skal kunne virke på xbox , klart de får jo ikke samme grafikk som på pc , men fortsatt hadde det vært ganske kult. 

Det kan hende det kommer en ny Elite modell med SSD etter hvert. Xbox One fikk jo en elite modell med hybrid-HDD.

Lenke til kommentar

Ja. Er spent på hvor jeg selv ender med Project Scorpio. Har en ganske oppegående spill-PC og med Xbox Anywhere så spørs det om ikke jeg blir å sitte på gjerdet til neste generasjon. Men er meget spent på hvordan hardwaren blir seende ut her. Håper på at vi kanskje får se mer på E3.

Lenke til kommentar

Ja. Er spent på hvor jeg selv ender med Project Scorpio. Har en ganske oppegående spill-PC og med Xbox Anywhere så spørs det om ikke jeg blir å sitte på gjerdet til neste generasjon. Men er meget spent på hvordan hardwaren blir seende ut her. Håper på at vi kanskje får se mer på E3.

Den kommer garantert til å bli vist frem på E3.

Spørsmålet er vel egentlig om Scorpio får en egen pressekonferanse før E3.

Lenke til kommentar

Ja. Blir spennende å se. Syns prosjektet er veldig spennende, men spørs om ikke det er for "lite for sent" for min del mtp. neste generasjon spillkonsoller.

Samtidig som Xbox Play Anywhere spenner litt bein på seg selv også. Blir spennende å se om spillene vil kunne få bedre ytelse på PC kontra vanilla Xbox One etter Project Scorpio.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Ja. Blir spennende å se. Syns prosjektet er veldig spennende, men spørs om ikke det er for "lite for sent" for min del mtp. neste generasjon spillkonsoller.

Samtidig som Xbox Play Anywhere spenner litt bein på seg selv også. Blir spennende å se om spillene vil kunne få bedre ytelse på PC kontra vanilla Xbox One etter Project Scorpio.

Tror nok at den originale XBO-en kommer til å holde tilbake Scorpio- og W10-versjonene i noen år fremover. I hvert fall når det gjelder ting som ikke går på oppløsning eller framerate.

Når "Scorpio 2" kommer ser jeg for meg at de kommer til å kutte støtten til XBO og kun utvikle til Scorpio 1 og 2.

Vet for øvrig ikke om jeg kommer til å plukke den opp i år jeg heller. Jeg har en XBO S og er egentlig ganske fornøyd med den så langt. I tillegg leker jeg litt med tanken på å kjøpe en sekundær konsoll (PS4 eller Switch). Tenker jeg kommer til å vente til E3 før jeg bestemmer meg i hvert fall.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Ja om en har en bra PC så er nok ikke Scorpio fult så spennende. Selv så vurderer jeg å kvitte meg med hele PC'n og kjøre kun konsoll i tiden fremmover. Nå blir det såpass bra at jeg kan se for meg selv å faktisk gjøre det. Har liksom ikke tid eller lyst til å holde på med alt for mange plattformer.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...