GRendal Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hun\han har bestilt den gjennom jobben til morra! de har bestilt flaggskipet Dell dimension 8300 med p4 3,0 800 fsb. stor var derfor min forferdelse da han sa at han hadde bestilt " Fx5200 eller noe" jeg ba han ringte ASAP og oppgradere til 9800 pro for 1800 ekstra, utvilsomt verdt det! så ringer moren og spør om dette lar seg gjøre og får da følgende svar: "Dataen er allerede satt i produksjon, og hele datamaskinen er tilpasset skjermkortet, så det blir vanskelig å gjøre noe med" Denne selgeren fortsetter: "fx5200 har blitt kraftig forbedret, og derfor er det nå mye bedre enn det var før. Å oppgradere til 9800 pro er bare jålete, du merker ingen forskjell". "dette er det nyeste fra Nvidia, selvfølgelig er det bra" Jeg skjelte han ut, men han virket overbevist " han selgeren må jo ha litt peiling da, han jobber tross alt for dell" Jeg bare: "whatever mate, du får vel bare spille med det og se" MORALEN er: IKKE STOL PÅ DELL, å si at man ikke merker forskjell på de to kortene vil være som å si at det ikke er en praktisk forskjell på en Land rover og en Porsche under akselerasjon. ( må følge opp nerde-tradisjonen med å bruke biler som sammenligning ) bare mine 50 cent.. Lenke til kommentar
snole Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Vil moren merke forskjell på grafikken når hun surfer, chatter eller sender epost med bilder av barnebarna sine? Det fins mange andre ting enn bare spilling man kan gjøre på en PC. Hvis han ønsker seg et fett gamingkort, er det jo bare kjøpe et utenom og dytte inn i maskina. Moren min opplevde det samme, da hun bestilte et spesialtilbud, i forrige uke. Hun ville endre noen småting (etter tips fra meg). Bla å kjøpe CPU med 800 Mhz FSB istedenfor 533 Mhz. XP Pro istedenfor XP Home (jeg vil kunne kjøre både remote assistance og remote desktop). Men hun fikk beskjed om at da måtte hun slette bestillingen og sende inn en ny en. Selvfølgelig er det litt firkantet, men de har guidelines som alle andre firmaer. Når man bestiller noe på et begrenset tilbud, og vil endre noe i ettertid, så synes jeg det er drøyt at man skal forvente at firmaet skal legge seg på ryggen og logre. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 er ikke det jeg reagerer på. med to ungdommer i huset som skal spille spill, når hun gir beskjed om dette, syns jeg det er direkte villedende å si at fx5200 og 9800 pro går for det samme! og at "datamaskinen er tilpasset skjermkortet" er jo bare tulL! er bare snakk om å dra ut kortet og dytte inn et nytt et! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 ikke stol på dell?velkommen etter da.... Som beskrevet oppforbi er dell et firma som bygger pc`er til husmødre og barnefamiler og firma,som ikke har tid ,interesse,kapasitet osv til å gjøre det selv.Da er det jo klart at de utnytter det.Det er bare oss pc nerder som vet hva "state of the art" er ,og hva vi bør satse på. Dell er sikkert ok for dem som har bruk for en pc til hverdagsbruk,i tillegg har dell vistnok en god support,og støtte om maskina skulle dra opp håndbrekket. Ikke alle som vet at vi kan få suporten direkte på hw.no At maskinene til dell suger er jo så sin sak,men det gjør alle pc er fra sånne firma,ivertfall sammenlignet med pris..... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Så avbestill og bestill på nytt da? Blås i om selgeren har en dårlig dag, og stå på kravene dine... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Så avbestill og bestill på nytt da? Blås i om selgeren har en dårlig dag, og stå på kravene dine... Avbestill og IKKE bestill på nytt vil jeg si. Samtalen burde avsluttes med "Nei vel, da kjøper jeg på Elkjøp istedenfor" (eller enda bedre; Komplett el.). Lenke til kommentar
rks Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Ja, kjøp på Elkjøp, da får du jo virkelig tilpasse maskina sånn som du selv vil?? Og de du treffer hos Elkjøp har jo kjempe-peiling på det aller siste av hardware?? Fordi du har truffet en person hos Dell som kanskje er litt uforsiktig med hva han sier betyr jo ikke det at du aldri kan stole på Dell.... Kanskje en ide å tenke på hva du skriver i emne-feltet! Lenke til kommentar
shahin Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Er du ansatt i dell? Eller kanskje en annen butikk, hvor du er lei "masete" kunder som må komme inn til enhver tid og kjøpe ting? Selvfølgelig blir man sur når man betaler og ikke får det man vil ha. Jeg hadde blitt helt ubeskrivelig sur og slettet ordren ASAP og kjeftet som en gal. Skader ikke å være litt service innstilt når man prøver å selge et produkt. At det ser ut som en 10 åring har formulert topic, er jeg derimot enig med deg i. Endret 4. desember 2003 av shahin Lenke til kommentar
rks Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nei ,jeg gjobber ikke hos Dell eller med noen form for kundebehandling Men når Dell lager Pc'er på bestilling og ikke har lager, vil det bli fordyrende å endre en bestilling som allerede er satt i produksjon. Selvfølgelig ikke i et enkelt tilfelle, men du kan kanskje se for deg problemene om la oss si 2% av alle Dells ordrer skulle bli endret et par dager etter at de ble lagt inn. Det krever litt av et apparat for å håndtere dette..... Men mest av alt ble jeg irritert over den dustene topic'en...... Har en Dell bærbar selv, har bare vært i kontakt med de at par ganger, men har fått utmerket service. Fikk blant annet et batteri som ble ødelagt levert på døra dagen etter at jeg ringte Dell. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Denne er feilpostet, men jeg vil forsvare dell. Jeg ville aldri engang vurdert å kjøpe en stasjonær pc fra dell, men for personer som ikke bygger sin egen pc er Dell et godt alternativ. Ingen andre produsenter lar deg konfigurere pcene slik du kan på Dell. Javel, de er kanskje litt dyrere enn elkjøp og expert, men de har god service og gode kjøpsmuligheter. At Dell ikke lar deg endre etter at de har begynt å bygge pcen er en selvfølge. Det gjør ingen andre pcbutikker heller. Komplett.no lar deg ikke endre bestilling når de har pcen på plukkliste engang. Og iallfall ikke når de har begynt å bygge den. Dette er ikke dårlig service, men vanlig praksis, og hvis du bruker de to hjernecellene du har (refferer her til topicstarter), så skjønner du det meget godt. Dell er det beste alternativet for oss som ikke er pcnerder. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Skal du ha bra PC så bygger du selv eller får hjelp til det av en kamerat, færdig PCer er bare dritt og du får alltid ett eller annet som er svakt. (Eneste unntak jeg vet er Falcon) Ville avbestillt hele rukkelet. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 kjeft a tapere...Dell suger. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 kjeft a tapere...Dell suger. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) kjeft a tapere...Dell suger. Skal du komme med slike patetiske kommentarer kan du bare ha deg ut herfra. Det har vi nemlig nok av! Men, jeg ser alle plutselig skal forsvare Dell. Er det ingen som reagerer på at selgeren mente FX5200 var like bra som 9800Pro? Han burde da iallefall spurt hva en skulle bruke PCen til først vel? Edit: Forandret "kjøper" til "selger"- Alvorlig skrivefeil Endret 4. desember 2003 av Blib Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 kjeft a tapere...Dell suger. Å så sint! Noen begrunnelse? Har dell her på jobben og er meget godt fornøyd med det... Vi har flere dell maskiner her på huset og når vi skulle ha service på en eller fler disse har dette gått helt smertefritt og ikke minst raskt (!) Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 kjeft a tapere...Dell suger. Skal du komme med slike patetiske kommentarer kan du bare ha deg ut herfra. Det har vi nemlig nok av! Men, jeg ser alle plutselig skal forsvare Dell. Er det ingen som reagerer på at kjøperen mente FX5200 var like bra som 9800Pro? Han burde da iallefall spurt hva en skulle bruke PCen til først vel? eh det var SELGEREN som sa dette, ikke kjøperen! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 eh det var SELGEREN som sa dette, ikke kjøperen! Doh. Sorry, det var en skrivefeil Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 "...og hele datamaskinen er tilpasset skjermkortet, så det blir vanskelig å gjøre noe med" hehe. den var ny. tar noen seg bryet å skrive den inn i "gullkorn" her på forumet? moralen blir vel egentlig; ikke kjøp pc selv, om du ikke har dritmye peil. la heller en kompis få ta seg av det. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Denne hører ikke hjemme under skjerkort, skjermer. Flyttes til 'webshoperfaringer'. Forøvrig elendig bruk av topic. *rette* Lenke til kommentar
Nator Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Bestilte tidligere i sommer en bærbar PC fra Dell. Da jeg fant ut at det ville ta 1 og en halv måned før de kunne levere den (!!!) sa jeg ikke f*** og gikk på Komplett og bestilte en allerede klar maskin fra FJ. har satt sammen maskiner som er mye bedre speifikasjonsmessig enn Dell, samtidig billigere. Enig med han som sier at Dell er for husmødre osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå