Gå til innhold

På fredag skal angivelig 200 millioner iCloud-kontoer fjernslettes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en mail fra "Apple" den 1. April om at kontoen min var prøvd hacket og at jeg måtte verify noe konto greier via en link i mailen. Denne var selvfølgelig ikke fra Apple, men kanskje den var fra disse folka nevnt i artikkelen her?

E-post adressen jeg mottok denne fra var forøvrig: [email protected]

Jeg har vanskeligheter med å tro at brukerne tilknyttet 200 millioner kontoer har gått på et phishing-forsøk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han vet ikke hva fake news betyr. Forklaring; Fake betyr falsk/uekte. News betyr nyheter. Setter man dem sammen så får man falske nyheter eller uekte nyheter. Det vil si at det er nyheter som er diktet opp. Det er altså ikke nyheter, det er tekst som er oppdiktet. Kan sammenlikne det med Donald Duck, det er ikke tatt fra virkeligheten.

Denne nyheten er det kilder på, påstandene er ekte. Gruppen som sier de skal slette kontoene eksisterer, men hvem vet om det bare er en guttunge, og har kommet med en uttalelse. Det vil si at informasjonen i artikkelen er noe som har skjedd i virkeligheten og er dermed ikke falskt eller uekte.

Den forklaringen var nok for avansert til at en som ikke vet hva fake news er forstår det ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig så håper jeg virkelig det skjer, for selv om apple har en av de beste løsningene for integrering over en felles plastform, høy ease of use faktor og er veldig flinke på design av både hardware og software. Så hater jeg det at det har stjålet en menge av ideene sine fra open source, har over lang til brukt prioritere løsninger hvor standere hadde vært bedre for folk flest og for ikke å snakke om eulaen som i klar tekst sier at de eier alle apple produkter, forbrukerne bare låner de eller leier enhetene...

Så la de slite med at mange millioner enheter slettes og det marerittet det vil være.

Men jeg tipper at jeg blir skuffet...

Ja, jeg likker ikke apple produkter, til tross for at de er imponerende..

Flame on... hehe egentlig ikke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så håper jeg virkelig det skjer, for selv om apple har en av de beste løsningene for integrering over en felles plastform, høy ease of use faktor og er veldig flinke på design av både hardware og software. Så hater jeg det at det har stjålet en menge av ideene sine fra open source, har over lang til brukt prioritere løsninger hvor standere hadde vært bedre for folk flest og for ikke å snakke om eulaen som i klar tekst sier at de eier alle apple produkter, forbrukerne bare låner de eller leier enhetene...

Så la de slite med at mange millioner enheter slettes og det marerittet det vil være.

Men jeg tipper at jeg blir skuffet...

Ja, jeg likker ikke apple produkter, til tross for at de er imponerende..

Flame on... hehe egentlig ikke...

Sjalabais,

Ikke bare har apple kopiert og stjålet fra open source, ios/osx ER open source. BSD unix for å være detaljert.

Apple droppet sitt eget OS på slutten av 90tallet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...