Gå til innhold

Finnsenderen.no er oppdatert!

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

De har ryddet litt, ser jeg. Blant annet er antallet ICE-siter redusert. Tidligere var det sånn at hvis de hadde 3 sektorer på samme hustak, ble det ansett som tre siter. Nå regnes det som én. Bra!

Lenke til kommentar

Fortsatt litt forvirrende. En sender ved hytta mi har både Telia og Telenor i samme mast.

Når jeg trykker på symbolet står bare en av delene, avhengig av hvor jeg flytter musepekeren.

Og hvis jeg zoomer mye ut, forsvinner symbolene som viser sendere. De vises bare når man zoomer mye inn.

Fortsatt ganske vanskelig å bruke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Tidligere var det en oppsummering under kartet, som viste antall sendere. Hvor ble den av? Dessuten burde det være mulig å filtrere på operatør. Og som Kynxx sier: den virker bare på PC.

@matteogold: den senderen i Frognerparken du lurte meg ut i kulda for å finne er borte. Og hva skjedde på Svalbard. Jeg har bare iPad i helgene.

Lenke til kommentar

Tidligere var det en oppsummering under kartet, som viste antall sendere. Hvor ble den av? Dessuten burde det være mulig å filtrere på operatør. Og som Kynxx sier: den virker bare på PC.

@matteogold: den senderen i Frognerparken du lurte meg ut i kulda for å finne er borte. Og hva skjedde på Svalbard. Jeg har bare iPad i helgene.

Haha - Ja Tom, den var borte forrige gang også :) Det er fortsatt under kartet, men er en formateringserror som gjør att man ikke kan se oppsumeringen. 

Telia, Svalbard: LTE på KUN 900 og 2100 MHz. Ingen 3G på 900, så regner med de kjører 10 MHz for LTE og 5 for GSM. 2100 regner jeg med er 10 Mhz til LTE og 10 til 3G. Skolten er kun 900 på LTE (4G) og GSM (2G). Dette gjorde også att de bare trengte å fly opp en ny radiodel for å montere inne i radiohuset. Det er ganske krevende, om ikke umulig å bytte antenner på Skolten på vinteren....

https://www.google.com/search?q=skolten+svalbard&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjNjMbq5avTAhUL84MKHbRAAIQQ_AUIBigB&biw=1163&bih=594

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdaget et tilfelle at på 480 m så dekket det ene operatørsymbolet helt over det andre (i dette tilfellet Telia over Telenor) - måtte minst på  240 m. Dette var på landsbygda.

Det er faktisk tilfelle flere plasser.  Dersom begge (eller flere) operatørene oppgir tilnærmet akkurat samme GPS parametere så vil de dekke over hverandre.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-376f9

Fort og galt:

• Har funnet et par rene 4G siter hos Telia (Økern) og Telenor (Norges Varemess)
  • ICE 4G900 er på plass igjen i Rælingstunellen.
  • En del nye Telenor siter har 3G og 4G (der røyk myten om at de har lagt 3G på hylla)
  • Telia har siter med 2G og 4G, dvs. uten 3G.
  • 4G kommer mer og mer på 900 og 2100, ute på bygda. Men der er det jo nok av kapasistet så det skjønner jeg ikke.
  • Telia 4G2100 ved Bislett Stadion er borte igjen.

Summa summarun, det er 4G som gjelder og 2G/3G prioriteres ned, fjernes eller utelates.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Da håper jeg det kommer et skifte greit brennkvikt når det gjelder VoLTE støtte for telefoner med android 7.x og nyere. Jeg har en slik telefon og OS versjon klar, men ikke støtte fra Telia eller Telenor for VoLTE.

Godt det skjer en utvikling uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Da er hun oppdatert igjen!

http://finnsenderen.no/finnsender

ICE har igjen raportert hver enkelt antennes GPS koordinater og vises som opp til tre punkter....

Finner Telenor LTE 900 rett Nord for Munkefjord i Finnmark. Leter etter flere spennende nyheter nå....

Det der med ICE er en uting. De fiksa det til juli-utgaven, men nå er det pinadø tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...