Gå til innhold

Etter at han la ut en dårlig anmeldelse sluttet smartporten hans å fungere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan tenke meg lite jeg vil ha mindre på nett via en nyoppstartet grunderbedrift, enn tilgang til bilene og utstyret mitt. Det er jo å be om at folk med uærlige hensikter skal komme og forsyne seg.

Folk er forskjellige. De fleste private garasjer jeg har sett ville det tatt noen sekunder å bryte seg inn i. De stopper nok impuls-tjuveri.

Om en tjuv hacker seg inn eller har fysisk verktøy, inn kommer han uansett.

Så da går jeg heller for hva som er enklest for meg å bruke i hverdagen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Han fikk jo beskjed om å returnere den og skulle få pengene tilbake så ser ikke helt problemet med at den ble deaktivert da.

I tillegg klarte han jo ikke å få den til å fungere.

Og media kaster seg over og setter produsenten i negativt lys...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Han fikk jo beskjed om å returnere den og skulle få pengene tilbake så ser ikke helt problemet med at den ble deaktivert da.

Så om produsenten av mobilen din skrur den av permament og nekter deg å bruke den så synes du det er helt ok?

For alt du vet kan denne personen i ettertid ha kostet seg på flere tusen i teknisk support for å få satt opp enheten skikkelig, og så stenger produsenten enheten av. Hvordan vil du løse det?

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ganske lett å se problemet i mine øyne. Og dette illustrerer godt problemet med å stole på andres server, det kan bli trøbbel også uten dårlig intensjoner fra produsent. AtW

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er jo ikke relevant. Hvis mobilen ikke funker skikkelig, men kan utføre de viktigste oppgavene, og man skriver en negativ anmeldelse så har produsenten rett til å deaktivere den frem til den er sendt tilbake? Da står man brått uten telefon midt i skauen i 25 minus grader akkurat da bilen begynner å brenne. Det er jo heeeeeelt innafor....

Hva hvis man vil beholde produktet i vente på en softwareupdate?

• Liker 4
Lenke til kommentar

"In particular, there's a huge amount of trust involved in having something that can open your doors.

When incidents like this happen, it makes it even harder to get these kind of products into people's homes. This was a very ill-advised move." - Ben Wood, CCS

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å ha en internett-tilkoblet garasjeport er vel ca ett hakk mer nyttig enn å ha en app for å skylle ned toalettet.

Tja. Jeg kunne godt tenkt meg en indikator på telefonen på om garasjeporten var åpen eller ei (som jeg har på dørene mine). Det er greit i det jeg skal legge meg, så slipper jeg å gå ut for å se om porten er åpen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...