Gå til innhold

Hva er DVD standard -R +R?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg en dvd-brenner, men det er fortsatt en del generelle ting jeg lurer på. Som f.eks. er det DVD-R eller DVD+R som vil fungere best i vanlige stue (stand alone) dvd spillere?

Kjenner du til noen nettsteder med generell informasjon om dvd brenning og lignende? De sidene jeg har funnet handler enten om visse brennere eller om programmer. Den her på hardware.no er ganske bra - men litt kort?

Har du noen anbefalinger på dvd-brennere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvdrhelp.com gir mye bra info om dvd spillere, brennere og sånt.

Selv har jeg Plextor PX708A, og er storfornøyd. jeg har enda ikke møtt på en eneste plate den ikke brenner, men jeg har ikke prøvd så veldig mange. Jeg har stort sett brukt -R, siden det er billigere plater.

Min erfaring er at de fleste spillere leser både + og -r, men noen er jo såklart kresne, og hvilke ser du på dvdrhelp.com :)

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Jeg har lest i noen tester at Plextor IDE PX-708A ikke er noe særlig raksere enn en 4x brenner på DVD-R? stemmer dette?

NEC ND-1300 er over 1000 kr billigere - og sånn sett kanskje man burde kjøpe denne og om noen år bruke den 1000 lappen man sparer på en raskere da - som vil være raskere enn 8x????

Er "NERO Burning ROM" det samme som "Ahead NERO 5.5"????

Endret av ????????
Lenke til kommentar

Nero er nero ja...er vel ahead som er "firmaet som står for nero" eller noe tror jeg.

bare et lite tillegsspørsmål hvis noen gidder å svare....er det dumt å kjøpe dvd brenner nå...eller vente til de dobbelsidige spillerne og platene kommer?

noen som veitt eventuelt når de er på markedet?

kanskje det kunne vært lurt å kjøpe en billig brenner nå, for så å kjøpe en litt mer avansert spiller om en liten stund...etter det jeg selv kan tenke meg er ihvertfall at å legge mye penger i en 8x brenner nå er bare tull..!?men klart vi alle har forskjellige meninger...kommer jo seff oxo ann på hvor rik man er, hvor god tid man har, "skal alltid ha det beste", og seff bruken...

ble litt mye ball dette, men jeg byner å bli litt sløv nå, tatt litt for mye piller, sovetabeletter etc...****** streptokokker er noe forbanna drit: les -> så inni sinnsykt vondt

Lenke til kommentar

Jeg har NEC DVD-1300 og den fungerer godt. Personlig mener jeg at en 4x brenner duger godt. En 8x brenner skader ikke, men er ganske mye dyrere, i tillegg til at platene er dyre (men disse blir vel billige etterhvert). Jeg mener at man klarer seg godt med en brenner til 1000 kr idag, og at det heller ikke er noen vits i å vente på dual layer brennerne kommer dersom man har lyst på en DVD-brenner. Når dual layer brennerne kommer vil de sikkert være svindyre, og det vil også platene sikkert være, men for en som har mye penger har dette ingenting å si. Man kan kjøpe en vanlig brenner nå, og når dual brennerne kommer i sommer, kan man vente et halvt år til, og deretter kjøpe en ny brenner.

Om standalone spilleren din spiller + eller - avhenger av spilleren. Jeg tror at de fleste som spiller DVDR i det hele tatt, spiller begge formater. Det gjør ihvertfall min (H/K DVD-21)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...