???????? Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hei, jeg har et kjempeproblem med maskinen min. Nå jeg skrudde på maskinen min fikk jeg beskjed om at den hadde rettet en feil. Og nå fungerer den nesten ikke! Jeg får brukt den til å spille spill og lignende - men f.eks. alle ikonene ved siden av klokken dukker ikke opp, heller ikke pilen for å vise alle eller nettverksvinduet som alltid er der! Går jeg på Kontroll panelet og velger nettverkstilkoblinger og status på nettverket (trådløst) kommer ikke vinduet opp! Videre er det store problemer i IE og Outlook. I outlook kan jeg ikke markere tekst i mailen, og når jeg skal skrive ny mail får jeg ikke skrive i selve mail(body) feltet! jeg får skrive inn til adress og mene, men ikke mer! I InternetExplorer fungerer mye, jeg kan surfe og skrive inn nye adresser. Men jeg kan ikke fylle ut tekstfelter, som f.eks. disse eller på google.com Jeg har kjørt virusscan og adaware for å passe på at det ikke ligger noe rart på maskinen. Tenkte jeg skulle kjøre systemgjenoppretning - men der kan jeg ikke gå tilbake for det er ikke registrert noen ganger da maskinen fungerte. Kallenderen dukker heller ikke opp i systemgjenopprettning (kanskje den ikke skal gjøre det når det ikke er registrert noen ganger den fungerte???) Har også testet å starte i sikkerhetsmodus, siden det ofte retter merklige feil av seg selv - men det fungerte heller ikke. Helt til i dag morres fungerte maskinen bra! Jeg kjører Windows XP Home Trenger ALLE tips og råd jeg kan få! Lenke til kommentar
rwu Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) se i C: om du har en eller flere kataloger som heter found.000, found.001 osv... hvis du har det har du nok ikke avsluttet maskinen din på riktig måte.. EDIT: kjør reprasjon av windows Endret 4. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Det er nok ikke feil avsluttning av windows som er problemet, ingen found mapper eller for mange temp filer. Skjønner ikke hvorfor problemet har oppstått, siden jeg har ikke instalert noen programmer i det siste - heller ikke avinstallert noe. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 kan også være lurt å sjekke event-loggen (system og application) i det tidsrommet du fikk meldinga om at win hadde retta opp en feil... les: finn ut hva som var feilen, og hvordan denne oppstod. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 kan også være lurt å sjekke event-loggen (system og application) i det tidsrommet du fikk meldinga om at win hadde retta opp en feil... les: finn ut hva som var feilen, og hvordan denne oppstod. Hvordan får jeg opp denne loggen? Jeg har nå forsøkt å defragmentere harddisken for å sjekke hvis det kunne hjelpe, men det gjorde det ikke. Dersom jeg bruker Netscape kan jeg skrive i teksbokser, men ikke med IE! Slitsomt med en maskin som ikke fungerer - det tar for lang tid å reinstallere den så jeg prøver å finne en annen måte å fikse det på! TRENGER ALL HJELP! Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har du aktivert og så prøvd System restore ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Har du aktivert og så prøvd System restore ? Hvordan gjør jeg dette? Hvis det er systemgjenoppretning - så har jeg forsøkt å gå inn på den (vet ikke om den er aktivert eller ikke). Men der var det ikke mulig å stille systemet tilbake! Endret 4. desember 2003 av ???????? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Ingen som har noen flere forslag? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har du prøvd reparering? Tar ikke lang tid... Etter at installasjonen har søkt etter tidligere windows versjoner velger du R for å reparere. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du kan jo prøve med reparere ja.. Men det beste hadde vel vært en helt ny install av xp ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Det begynner å virke som reinstallasjon er den enste løsningne nå! Litt kjedelig siden jeg reinstallert for under en måned siden - men på en annen side så er det ikke så mye jeg må ta backup av! Noen som har noen ville forslag før jeg reinstallerer? Lenke til kommentar
Espen -75 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det første jeg lærte meg når XP kom, var å FØRST prøve systemgjenoppretting når noe går galt. Dette gir jo oss dataidioter en flott mulighet til å redde oss i land når vi knoter for mye Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det begynner å virke som reinstallasjon er den enste løsningne nå!Litt kjedelig siden jeg reinstallert for under en måned siden - men på en annen side så er det ikke så mye jeg må ta backup av! Noen som har noen ville forslag før jeg reinstallerer? prøvde du å reparere da? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Fiks topic, for crying out loud! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå