Nedward Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Dette er en ting dere kan prate om og kanskje løse, men det må være klinkende klart for din partner at det han driver på med ikke er greit i det hele tatt! Du kan ikke la han drive "litt" på, det må slutte. Og vil du/dere prøve å løse det kan det være veldig lurt å bruke parterapi fra starten av. Sånn helt seriøst, det skal godt gjøres å forandre adferden sin uten profesjonell hjelp. Får du han med på det kan det hende det ordner seg. https://www.bufdir.no/Familie/Hjelp_til_parforholdet_og_familien/ Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Ikke la en person ta fra deg friheten i livet. Endret 11. april 2017 av DJ FROSK Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2017 Jeg synes det er skummelt at folk i tråden her forsøker å rasjonalisere bort slik ekstrem oppførsel. Det er absolutt ingenting normalt med å overvåke alt kjæresten gjør på internett, eller å detaljstyre andres liv slik. Normale mennesker gjør ikke slik. Dette går ikke litt engang på "ulike ønsker og behov", "motstridende verdier" (well, just as a euphemism) eller "dårlig kommunikasjon". Ta tilbake kontroll over ditt eget liv. Nå. Hun uttrykte et sterkt ønske om å fortsette å prøve å være sammen med han, var veldig glad i han. Og hun skrev ingenting om vold. Så jeg følte det var riktig å prøve å rasjonalisére litt. Hadde det vært voldelig, så ville jeg rådgitt til å ta med barnet og fjerne seg fra forholdet. Men tok jo også hensyn til alle tingene han drev med - hun må veie disse tingene opp mot hverandre og tenke livslange beslutninger. Hun uttrykker et sterkt ønske om å fortsette ja, det kan sammenlignes med stocholmsyndromet. Det trenger ikke være fysisk vold i et forhold for at det skal være dårlig, emosjonell misbruk er like ille i mitt syn. Dette er jo helt på jordet. TS, kom deg ut av det forholdet. Det er helt normalt å være glad i kjæresten din, men ta det fra en som har vært i et kontrollerende forhold før: Kom deg ut, i det minste stå opp for deg selv og ta tilbake kontrollen. Det blir ikke bedre, hverken for deg eller han. Fortsetter du slik så vil du ende opp ødelagt, tro meg. Anonymous poster hash: 772d9...956 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå