Taurean Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Spør du meg, så virker det som TS har en temmelig sterk sak. 1 Lenke til kommentar
skripis Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Dersom det benyttes følgebil gjennom vegarbeidet, vil dette være særskilt skiltet. Uansett, jeg ville ikke tatt det tungt at en vegarbeider midt på natta sier at han skal anmelde i øst og vest. Mest sannsynlig BS. 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Hvis det er sånn at veiarbeideren holdt armen ut mot motgående kjørefelt, og veivet med en lyspinne, så er det normalt å anta at han peilet trådstarter mot kjørefeltet. Normal måte å signalisere stans på er å holde opp håndflata mot den man stanser og holde opp lyspinnen. Videre så mener jeg å huske at skytteltrafikk med følgebil skal merkes med skilt. Aldri opplevd noe annet. Men jeg har aldri opplevd å møte slikt med mindre det er snakk om flere km med veiarbeid. Mer normalt med segmentert veiarbeid med veivakt eller mobile trafikklys. 3 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Har selv jobbet med trafikkdirigering. Det jeg har fått høre fra de andre jeg jobber med er at man MÅ ha uavhengige vitner, altså vitner som ikke har noe med arbeidet som foregår på stedet, for at det skal være noe som helst poeng å anmelde. Saken blir selvfølgelig noe annerledes dersom det er snakk om personskade. Når jeg ønsker å lede noe over i motgående kjørefelt peker jeg spaken som jeg holder i høyre arm med den hvite siden mot deg i den retningen jeg ønsker du skal kjøre. Samtidig som jeg rolig vinker deg over med venstre arm. Du skal dermed ikke ha sett noe blinkende lys. Denne spaken, som du kaller pinne, har en hvit side og en rød side med lampe. Dersom jeg ønsker at du skal stoppe holder jeg følgelig den røde siden med lampe mot deg, høyt og tydelig samtidig som jeg søker øyekontakt. 3 Lenke til kommentar
pålsteen Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Takk for innblikk ITtraktor, og alle andre som har tatt seg tid til å komme med synspunkter, innspill og tips. Anser saken som avsluttet mtp at de eneste vitnene var meg, en passasjer jeg hadde med, og vegarbeideren med spaken. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Hvis det er sånn at veiarbeideren holdt armen ut mot motgående kjørefelt, og veivet med en lyspinne, så er det normalt å anta at han peilet trådstarter mot kjørefeltet. Normal måte å signalisere stans på er å holde opp håndflata mot den man stanser og holde opp lyspinnen. Videre så mener jeg å huske at skytteltrafikk med følgebil skal merkes med skilt. Aldri opplevd noe annet. Men jeg har aldri opplevd å møte slikt med mindre det er snakk om flere km med veiarbeid. Mer normalt med segmentert veiarbeid med veivakt eller mobile trafikklys. Har selv nettopp oppdatert mitt "trafikkdirigeringskrus", og det skal ikke under noen omstendigheter veives med noen lyspinne av noe slag, eller spak for den del som jeg regner med du mener. Men når det er sagt er det mye rar og feil trafikkdirigering på veiene våre dessverre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå