Gå til innhold

SE P800 og ekstra minne

Blib

Anbefalte innlegg

Både hos Komplett.no og MPX.no står følgende oppført under tilleggsutstyr til P800: Sony MagicGate Memory Stick DUO

Men ingen av dem har mer enn 64MB ekstra lagringsplass. Finnes det ikke kort som har mer? Hvis, hvor kjøpes de og hvor mye koster de? Kan en bruke andre teknologier som SD MM-tingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men ingen av dem har mer enn 64MB ekstra lagringsplass. Finnes det ikke kort som har mer? Hvis, hvor kjøpes de og hvor mye koster de? Kan en bruke andre teknologier som SD MM-tingen?

P800 støtter nok kun sitt eget Memory Stick DUO-format...

Endret av tadcomp
Lenke til kommentar

Noen viktige punkter...

1. Det er en forksjell imellom memory stick DUO kort og "vanlig" memory stick... "DUO" er en god del mindre... Memory stick er sony's minne system (tror også at Sendo bruker memory stick ..? samsung skal vist også ha inngått en avtale med Sony om å bruke MS duo istenden for/sammen med SmartMedia kortene)

2. det finnes ikke større Memory stick DUO kort enn 512 mb...

256 MB-utgaven vil koste ca.125 dollar (ca.904 kroner) i USA, mens 512 MB-utgaven vil koste ca.300 dollar (ca.2 170 kroner).

3. Litt vanskelig å få et MMC/SD ol. kort i memory stick duo ingang...

4. det finnes "adaptere" for Memory stick duo slik at man kan bruke den i apparater med memory stick, SD, compact flash og lignende...

her er et bilde av et slik adapter

MSCFadapter.jpg

her er et bilde av MS Duo med det medfølgende MS adapteret (gjør at du kan bruke DUO kortet i et apparat med "vanlig" MS)

pic8808.jpeg

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Men ingen av dem har mer enn 64MB ekstra lagringsplass. Finnes det ikke kort som har mer? Hvis, hvor kjøpes de og hvor mye koster de?

Du kan kjøpe 128 mb hos Databutikken

Med frakt og avgifter betalte jeg i overkant av 850 NOK.

Da følger det med et adapter as well. Eneste aberet var leveringstiden, med meg tok det 3 uker !

Endret av Gadgetelsker
Lenke til kommentar
Argh! Jeg som hadde tenkt å bruke P800 til mp3-spiller og filmspiller. Er jo lite vits i det uten mer lagringsplass :(

Finnes det andre telefoner som bruker andre formater og kan ha opptil 256MB minne?

Går fint å bruke din p800 til dette...evt. bruke ogg formatet i steden for mp3... Får da plass til ca 4-5 album i god kvlaitet med ogg (96 kbp). Filer går da også greit...de må være i mp4 format da..

Lenke til kommentar
Hvilken teknologi er det de støtter da og hvor mye kan jeg maksimalt putte inn? (Pluss: Hvor kjøper jeg det og hva koster det? :))

begge støtter MMC-standaren (MultiMediaCard)

fks. koster et 256mb kort fra TwinMos 699;-kr. hos datakjeden og 636;-kr hos komplett

derimot koster et 128mb kort fra TwinMos 415;- kr hos datakjeden, 378;-kr hos komplett

(Hvis noen lurer: Datakjeden og komplett er akkurat det samme; komplett er internett delen og datakjeden er selve butikkene i byene)

Hos MPX koster et 128 mb. Sandisk kort 613;- kr.

og et TwinMos 128 mb kort 390;-kr

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
2. det finnes ikke større Memory stick DUO kort enn 512 mb...

256 MB-utgaven vil koste ca.125 dollar (ca.904 kroner) i USA, mens 512 MB-utgaven vil koste ca.300 dollar (ca.2 170 kroner).

Memory Stick DUO fåes kun opptil 128 MB. Det har akkurat kommet Memory Stick DUO PRO i 256 MB og 512 MB, men hverken P800 eller P900 støtter Memory Stick DUO PRO, derfor kan ikke disse brukes. Veldig synd, men slik er det nå engang...

Lenke til kommentar
(Hvis noen lurer: Datakjeden og komplett er akkurat det samme; komplett er internett delen og datakjeden er selve butikkene i byene)

:angry: *FULLSTENDIG* feil min kjære venn. Datakjeden ble solgt ut til de som jobbet i butikkene eller noe og Komplett og Datakjeden er nå to HELT forskjellige selskaper. De har *ingenting* med hveranre å gjøre bortsett fra at de begge får varer gjennom Norek (Hmm, faktisk ikke det engang siden Norek == Komplett)

Men, bortsett fra den lille offtopicen der så takker jeg for innleggene. Hvilken teknologi kommer SX1 til å støtte? Støtter e700 noe i det hele tatt? Og støtter P900 MMC eller gjør den ikke det?

Men, hvis jeg ikke tar feil så er det følgende:

SE P800: Max 128MB Memory Stick DUO

SE P900: Max 128MB Memory Stick DUO (Pga det ikke finnes mer plass på dem og kortet støtter ikke PRO. Men støtter den MMC?)

N6600: Iallefall 256MB. Så det holder

SX1: Gjetter på samme som N6600?

S e700: Ingenting mer? Eller?

Men, litt små offtopic. Hvordan er det å se film på N6600? Ikke nødvendigvis kino-opplevelse jeg er ute etter, sikkert hovedsakelig små morsomme videosnutter + en skikkelig film nå og da.

Lenke til kommentar

Ah. Akk :(

Vil *SVÆRT* gjerne ha stor skjerm med trykkfølsomhet. Men vil også ha mye minne for plass til mp3er og filmer. Så da spørs det da, hvor mange ogg-filer på 96kbps det går på 128MB og hvor mye film?

My-telefonen som en kan vri rundt omkring og trykke på med fingrene kommer ikke ut i Januar gjør den? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...