d'espresso Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Nå er folk generelt her faktisk forumbrukerne. Jeg snakker ikke om hvordan f.eks innvandrere på Island eller kenguruer i Australia oppfatter saken, det er faktisk forumbrukere som uttaler seg og støtter opp om uttalelser her. Det får så være. Og det er en kjensgjerning at TS sitt andre innlegg i tråden kanskje ikke var helt gjennomtenkt. Dog er det noe i det forfatter av følgende innlegg skriver: Dette er Juss-kategorien, ikke Moral-kategorien. Er det ingen som faktisk har svar på det han spør om? Om flere hadde hatt denne tankegangen, kombinert med at man ikke slår fast ting man ikke har peiling på over en lav sko og kaller det for gjeldende rett, hadde kvaliteten på jus-kategorien steget betraktelig. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 TS har fått et svar som er satt som Beste svar, så da anser jeg det som om TS har fått det svaret han er ute etter. Jeg kan ikke se at tråden på noe slags vis er sabotert, utover denne meningsløse debatten som jeg for min del avslutter her. Ha en fin dag videre Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 TS har fått et svar som er satt som Beste svar, så da anser jeg det som om TS har fått det svaret han er ute etter. Jeg kan ikke se at tråden på noe slags vis er sabotert, utover denne meningsløse debatten som jeg for min del avslutter her. Ha en fin dag videre En tråd som dette, der TS spør om råd av juridisk karakter for å kunne kartlegge om et problem TS har kan løses, sporer av allerede i innlegg 3 i tråden. Tråden blir således ikke 'sabotert' i den forstand, men den sporer likefullt av, og personer som har et voldsomt behov for å dømme TS, og ikke svare på det han spør om overhodet (og dermed grenser over til off topic), burde med andre ord opprette en ny tråd for å debattere temaet. For det er i alle fall klart at det er en lang rekke innlegg i tråder som dette som absolutt ikke er on topic. Takk det samme, forresten. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Problemet er at mange ikke er villige til å bidra til et resultat i strid med vanlig moral. Om jeg opprettet en tråd om hvordan en dirker opp låser, ville du sikkert bidra med i "on topic" nnlegg, men mange andre ville protestere, selv om det er "off topic". Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Dersom det dreier seg om et erstatningskrav så vil jeg tro (og håpe) at et evt organ også vil ta hensyn til offeret (altså den som faktisk har tapt penger på ts sin handling)? Det handler vel da evt om offentlig gjeldsordning? Jeg vet ikke sikkert hvordan dette fungerer annet enn at gjelden må være eldre enn 5 år og man skal ikke ha anskaffet seg ny gjeld etter dette. Jeg håper også at offeret vil være i stand til å blokkere en slik ordning da dette vil fungere som megling? Jeg er selv et "offer" hvor jeg har krav på en stor sum, men skyldner ikke ordner opp etter seg. Jeg mistenker at skyldner nå ligger lavt i terrenget og krysser fingrene for en slik ordning - det vil være interessant å vite eksakt hvor urettferdig systemet vil fungere i en slik tvist. Klart - et rehabilitert menneske er forhåpentligvis bra for samfunnet, men kan den kriminelle slippe straff på bekostning av offeret? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå