TMA Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hei eg har eit aggregat med 450 v 12uf kondensator. Denne ble ødelagt å byttet den med en ny av samme type. Men målte nå 480 v ut på kontakten. Skulle eg egentlig hatt 220v 12 uff kondensator ? Er Ikkje spenningsregulator på aggregatet. (Finner den ihvertfall ikke) kan eg koble på en billig Kina spenningsregulator? Er 4 kabler ut to gule inn på kondensator og en svart og en blå spenning ut. Eller fikse det på annen måte så eg får 220 volt ut ? dette er eit aggregat som har vert fikset en gang i tiden så eg lurer på om de har plassert i feil kondensator den gang. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Kondensatoren i seg selv har ikke noe med hvor høy spenning du får ut, den må være merket med høyere spenning enn det den får inn for ikke å bli ødelagt. Har du kontrollert at det er korrekt turtall på motoren? Og spenning uten belastning er ofte noe høyere enn 230v, men over 400 var vel høyt, pleier å være godt under 300.. Vil tro det sitter en regulator der et eller annet sted, hvis den da ikke er fjernet av noen Endret 5. april 2017 av Actibus Lenke til kommentar
TMA Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 info på merkeskilt: LIFTER modell: EG2500SHHPI-0000V/F VOLTAGE: 230V FREKVENS: 50HZ POWER 2.2KVA PASSED: CAINE 1 Lenke til kommentar
TMA Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Ja eg også syntes att 400-480 volt var meget høyt i forhold. Skulle jo trodd det hadde vert en avr der originalt som kanskje hadde blitt fjernet men da skulle det vert 6 kabler ut ? Eg har bare 4 . kjøpte en Kina avr den kom med 6 kabler og uten koblingsskjema etter eg har startet aggregatet så må eg vippe opp en spake for å få det til å gå for fult . Om denne spaken er nesten av så får eg ut 230 v men da er det like før agregat et slukker. Hvordan sjekker eg om motoren har korrekt turtall og eventuelt stiller det ned ? Endret 5. april 2017 av TMA Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Hvis du har et måleinstrument som kan måle frekvens kan du beregne sånn ca. hvor fort den roterer. Skal du ha 50Hz så vil alt over tilsvare at motoren roterer raskere enn den skal. Jeg vil anta den skal gå med ~1500 eller 3000~ RPM. Mao. 50 Hz = 1500, 60 Hz = 1800 osv. For å stille det ned må du nesten finne forgasseren, det bør være en justeringsskrue der. Det hadde vært til stor hjelp om du kan knipse et bilde av herligheten. Det høres ut som du har problemer med magnetiseringen, men hvis der ikke er noen AVR så må det jo være permanentmagneter, det kan forklare den høye spenningen hvis du kjører for høyt turtall. Forøvrig: http://www.ebay.com/itm/Automatic-Voltage-Regulator-AVR-For-2KW-3KW-Single-Phase-Gasoline-Generator-/282335386049?hash=item41bc8019c1:g:uskAAOSwZQRYhZqs Dette er vel den vanligste spenningsregulatoren som er i disse Kina-aggregatene. Det sier seg vel selv at dette ikke er gode greier hvis de kan tjene penger på å selge dem til 30 kr fraktfritt levert i hele verden. Lenke til kommentar
TMA Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 er det forgasseren eg ser her ? Lenke til kommentar
TMA Skrevet 18. april 2017 Forfatter Del Skrevet 18. april 2017 bilde Beklager seint svar har vert bortreist Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 er det forgasseren eg ser her ? Ja Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Er det sleperinger og børster på det? Ser det er Honda motor så det kan jo være mulig og få koblingsskjema på det, står det noe navn eller nummer på det. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 er det forgasseren eg ser her ?Det var ikke så enkelt for meg å se. Men hvis du finner luftfilteret, så er det montert på forgasseren. Lenke til kommentar
TMA Skrevet 19. april 2017 Forfatter Del Skrevet 19. april 2017 Takk for alle svar ! Alt i orden nå fikk stil ned turtallet ? 230 v ut ved belastning ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. april 2017 Del Skrevet 19. april 2017 Det skal jo nesten gå på full gass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå