Gå til innhold

Kvinner er mindre verdt?


Anbefalte innlegg

Når kvinners rolle i samfunnet er "sexobjekter" som må selge seg som horer så vil iallefall jeg påstå at det er et type samfunn hvor kvinner er mindreverdige. Samtidig er det selvsagt mindreverdig at kvinner må gjemme seg i telt i midt-østen.

 

Det er to forskjellige måter kvinner blir nedverdiget og gjort mindreverdige.

 

Det går da an å ha en slags balanse hvor kvinner blir ansett som verdifulle individer heller enn sexobjekter. Selv "vanlige" kvinner kler seg jo opp som horer fordi de oppfyller sin mindreverdige "sexobjekt" rolle i dagens samfunn. Kvinner fremstilles i media som horer og sexobjekter som ikke er verdt en dritt.

 

Tenk om menn hadde blitt fremstilt på den måten, som verdiløse sexobjekter. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når kvinners rolle i samfunnet er "sexobjekter" som må selge seg som horer så vil iallefall jeg påstå at det er et type samfunn hvor kvinner er mindreverdige. Samtidig er det selvsagt mindreverdig at kvinner må gjemme seg i telt i midt-østen.

 

Det er to forskjellige måter kvinner blir nedverdiget og gjort mindreverdige.

 

Det går da an å ha en slags balanse hvor kvinner blir ansett som verdifulle individer heller enn sexobjekter. Selv "vanlige" kvinner kler seg jo opp som horer fordi de oppfyller sin mindreverdige "sexobjekt" rolle i dagens samfunn. Kvinner fremstilles i media som horer og sexobjekter som ikke er verdt en dritt.

 

Tenk om menn hadde blitt fremstilt på den måten, som verdiløse sexobjekter. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

Er da nok av menn som blir sett på som "sexobjekter".

Lenke til kommentar

Er da nok av menn som blir sett på som "sexobjekter".

 

Det er da heller uvanlig og gjelder ikke for menn generelt. For kvinner i dagens samfunn er det en generell ting og svært vanlig. Om du skjønner forskjellen jeg refererer til og hvorfor jeg sier at kvinner i dagens samfunn blir redusert til sexobjekter og mange av dem blir tvunget til å "drive hor" på forskjellige måter, for å leve opp til dette og samfunnets forventning.

 

Jeg synes samfunnets syn på kvinner idag og måten kvinner selger seg selv er mindreverdig.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Er det noen religioner som ser på kvinner som mindreverdige? Noen religioner som er her i Norge?

La meg omformulere spørsmålet ditt.

 

Er det noen religioner som praktiseres i Norge i dag, hvor menn har muligheter som kvinner ikke har?

 

Til det spørsmålet så er svaret ja. Vi har kristne menigheter (ikke DNK) hvor kvinner ikke kan ha visse lederstillinger. Ett eksempel på dette er den katolske kirken. Enkelte forsvarere av den katolske kirken hevder at kvinner likevel anses som at de har like stor verdi, og begrunner dette med blant annet helligheten til moren til Jesus. Min oppfatning er at dette forsvaret er at det er ren bullshit. Jeg er mer interessert i hvorvidt det faktisk gis forskjellige muligheter til kvinner og menn (som ikke er forankret i biologiske forskjeller), enn rasjonaliseringene som kommer for å forsvare dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når kvinners rolle i samfunnet er "sexobjekter" som må selge seg som horer så vil iallefall jeg påstå at det er et type samfunn hvor kvinner er mindreverdige. 

Hvor er det du bor hen?

 

Her i norge er da slettes ikke kvinner sett på som horer eller sekobjekter, hvor tar du slik i fra? Jeg kjenner en del kvinner, også enslige og de er hverken sex objekter eller horer, de er selvstendige kvinner som selv bestemmer over hvem de vil ligge med og når... Og kanskje det er dette du hater? Du klarer ikke å hanskes med kvinner som er selvstendige og klarer seg selv kanskje og du må da legge dem for hat? Kan nesten virke sånn, da ditt kvinnesyn er, ihvertfall for meg, totalt forkastelig og hører hjemme i middelalderen da kristendommen styrte... 

 

At det fremdeles finnes, og alltid har fantes, horer er jo selve beviset på at kristendommen som moralsk rettesnor spilte fallitt det, og at det bibelen påstår er feil. For det var jo NETTOPP på grunn av kristendom at horene levde fett i to tusen år... I følge bibelen skal ikke en ekte ærbar kvinne nyte sex, da er hun en hore og siden menn sikkert ble drittlei snurpete kristne hurper som aldri ville ha sex (hvorfor skulle de ha det når de aller fleste måtte late som de ikke likte det... Kvinner liker faktisk sex like mye som menn, det er ikke noe rart eller unaturlig med det..) måtte de mennene måtte da ty til horer... 

 

Vet du hva legers hoved geskjeft var på slutten av attenhundre tallet? Hysteriske kvinner.... Vet du hvordan de ble "kurert? Jo, legen brukte en dildo på dem til det gikk for dem... Seksuell frustrasjon kan faktisk være skadelig både for menn og kvinner, men menn lettet "trykket" hos horer, for kvinner var det ikke så lett, så de gikk til legen for sin seksuelle lykke... Vet du hva for en elektrisk artikkel som det ble solgt mest av når elektrisiteten begynte å spre seg i husene til vanlige mennesker? Jupp, dildoer... For nå slapp fruene å reise til legen for å få ut sin seksuelle frustrasjon over sine kristne ektemenn som aldri klarte, eller aldri forsto, hvordan de kunne få en kvinne til å komme... Kanskje de ikke ville at kvinnen skulle komme heller, oppdratt til å tro at kona deres var ei hore om hun viste at hun likte det, jeg vet ikke, men kristendom har ødelagt mange ekteskap, det er det ingen tvil om...

 

Ærbarhet, kyskhet, sølibat og lignende sludder er jo hva kristendommen fremmer som noe bra, fordi tosken av en kristen helt aldri ble menneskelig når han liksom aldri hadde samleie med ei dame. Og det er ikke bra det å ikke ha sex, det kan faktisk gå så langt at man blir koko på ordentlig. 

 

Og det er ikke noe galt i at to mennesker, eller flere for den sakens skyld, har sex så lenge det er frivillig og voksne nok til å gjøre det. Med sex følger økt velvære både i kropp og "sjel" og det er noe helt naturlig om man ikke skittner det til med religiøse vrangforestillinger og overfokusering på nettopp horer og slike dirty benevnelser... 

 

Og selvsagt er ikke kvinner mindre verdt enn menn. Skjønt du er ingen mann hvis du ikke klarer å få det til å gå for en kvinne.... Har hørt ALT for mange historier de siste årene (etter at jeg ble skilt og begynte å treffe andre damer..) om menn som pumper seg ferdig for så å rulle seg over på sin side i sengen og snorke ivei... Ikke imponerende... Å gi en kvinne en skikkelig orgasme anser jeg som noe av det beste ved hele sex akten, det er bare vakkert og fryktelig berikende og man føler seg som en skikkelig mann da... For da er man en mann, når man ikke er redd for kvinnen og hennes seksualitet. Tror du burde prøve dette engang Zeebra, kanskje du ikke ville hatet kvinner så mye da.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når kvinners rolle i samfunnet er "sexobjekter" som må selge seg som horer så vil iallefall jeg påstå at det er et type samfunn hvor kvinner er mindreverdige. Samtidig er det selvsagt mindreverdig at kvinner må gjemme seg i telt i midt-østen.

 

Det er to forskjellige måter kvinner blir nedverdiget og gjort mindreverdige.

 

Det går da an å ha en slags balanse hvor kvinner blir ansett som verdifulle individer heller enn sexobjekter. Selv "vanlige" kvinner kler seg jo opp som horer fordi de oppfyller sin mindreverdige "sexobjekt" rolle i dagens samfunn. Kvinner fremstilles i media som horer og sexobjekter som ikke er verdt en dritt.

 

Tenk om menn hadde blitt fremstilt på den måten, som verdiløse sexobjekter. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

Du tar feil er kortversjonen, og det på så mange punkter. Men jeg skal bare korrigere deg på 2.

1. Vi er alle sexobjekter, hvis vi ikke var det så ville vi ikke kunne formere oss eller ha en asexuell prossess når vi formerte oss.

2. Menn er det "verdiløse" kjønnet, det er menn som må ta de farlige jobbene og sloss i de blodigste krigene. Når aviser skal selge så bruker de kvinner som sensasjonsatraktor.

 

Og hvorfor hater du horer?

 

edit: en liten feil

Endret av DjSlayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I alle abrahamsreligionene er kvinnen årsak til opprinnelig synd, dette tullet med eplet osv.

 

Et bedre spørsmål hadde igrunn vært hvilke religioner som ikke er misogynistiske. Og da kommer jeg ikke på noen. Til og med buddhismen forskjellsbehandler kjønn.

 

Vold mot kvinner er typisk for det som Bibelen kaller de siste dager, da mange skulle være uten naturlig hengivenhet, uten selvkontroll og voldsomme. ( 2.Tim 3:1-5 ) Vi kan være takknemlige for at Jehova Gud etter disse vanskelige siste dager, skal opprette en fredelig, ny verden der jordens innbyggere skal bo trygt, uten at noen får dem til å skjelve. ( 2.Pet 3:13 )

 

Under Guds rikes styre skal Jesus Kristus utfri den fattige som roper om hjelp, likeså den nødstilte og den som ingen hjelper har. Fra undertrykkelse og fra vold skal han gjenløse deres sjel. ( Salme 72:12,14 )

Lenke til kommentar

 

Når kvinners rolle i samfunnet er "sexobjekter" som må selge seg som horer så vil iallefall jeg påstå at det er et type samfunn hvor kvinner er mindreverdige. Samtidig er det selvsagt mindreverdig at kvinner må gjemme seg i telt i midt-østen.

 

Det er to forskjellige måter kvinner blir nedverdiget og gjort mindreverdige.

 

Det går da an å ha en slags balanse hvor kvinner blir ansett som verdifulle individer heller enn sexobjekter. Selv "vanlige" kvinner kler seg jo opp som horer fordi de oppfyller sin mindreverdige "sexobjekt" rolle i dagens samfunn. Kvinner fremstilles i media som horer og sexobjekter som ikke er verdt en dritt.

 

Tenk om menn hadde blitt fremstilt på den måten, som verdiløse sexobjekter. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

Du tar feil er kortversjonen, og det på så mange punkter. Men jeg skal bare korrigere deg på 2.

1. Vi er alle sexobjekter, hvis vi ikke var det så ville vi ikke kunne formere oss eller ha en asexuell prossess når vi formerte oss.

2. Menn er det "verdiløse" kjønnet, det er menn som må ta de farlige jobbene og sloss i de blodigste krigene. Når aviser skal selge så bruker de kvinner som sensasjonsatraktor.

 

Og hvorfor hater du horer?

 

edit: en liten feil

 

Hvem har sagt jeg hater horer?

Lenke til kommentar

 

 

Vold mot kvinner er typisk for det som Bibelen kaller de siste dager, da mange skulle være uten naturlig hengivenhet, uten selvkontroll og voldsomme. ( 2.Tim 3:1-5 ) Vi kan være takknemlige for at Jehova Gud etter disse vanskelige siste dager, skal opprette en fredelig, ny verden der jordens innbyggere skal bo trygt, uten at noen får dem til å skjelve. ( 2.Pet 3:13 )

 

Under Guds rikes styre skal Jesus Kristus utfri den fattige som roper om hjelp, likeså den nødstilte og den som ingen hjelper har. Fra undertrykkelse og fra vold skal han gjenløse deres sjel. ( Salme 72:12,14 )

 

de siste dager var i det første århundre etter Kristus, det var da slutten på den gameltestamentlige ordning kom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen religioner som ser på kvinner som mindreverdige? Noen religioner som er her i Norge?

Utvilsomt er det slik at i jøde-dum, kristen-dum og islam-dum, er kvinner å betrakte på linje med kveg, kreatur og annen eien-dum.

 

Man trenger ikke engang embetseksamen i stupiditet fra Trumps liksomuniversitet for å kunne se det. Dét holder lenge at man kan lese.

Lenke til kommentar

 

Er det noen religioner som ser på kvinner som mindreverdige? Noen religioner som er her i Norge?

Utvilsomt er det slik at i jøde-dum, kristen-dum og islam-dum, er kvinner å betrakte på linje med kveg, kreatur og annen eien-dum.

 

Man trenger ikke engang embetseksamen i stupiditet fra Trumps liksomuniversitet for å kunne se det. Dét holder lenge at man kan lese.

 

 

kunne du tenke deg å forstå Bibelen. Det du ikke trenger, er høy utdannelse, penger, blind tro. Det du trenger er fornuft, en ydmyk innstilling. Noe av det Bibelen lærer vil kanskje overraske deg.

Lenke til kommentar

kunne du tenke deg å forstå Bibelen. Det du ikke trenger, er høy utdannelse, penger, blind tro. Det du trenger er fornuft, en ydmyk innstilling. Noe av det Bibelen lærer vil kanskje overraske deg.

 

Mja, om jeg var psykopat, med sterke tendenser til spanking, kunne jeg muligens ha overveid hva du foreslår.

 

Problemet er vel at jeg har lest de tidlige tekster, og i dem finner man ikke de tolv siste versene hos Markus, kvinnen som ble grepet i ekteskapsbrudd, eller for den sags skyld, at jesusen svettet blod.

 

Oppdater din latterlige foreleser, om du har noen? I verste fall er DU selv kilden alle oppegående bør unngå.

 

Alle disse historier har legendemakeri skrevet all over it.

 

Man trenger ikke engang være intelligent for å forstå det. Når et påstått øyevitne beskriver jesusens innerste tankegang trenger man ikke være intelligent for å kunne forstå at man har med en alvorlig samling av løgn og dikt å gjøre..

 

Naiv dumhet er visst tilstrekkelig for å oppnå stryk-karakteren Å - viser det seg.

 

Undersøkelser har blitt gjort, og de peker alle entydig mot at de aller teiteste er religiøse som tyr til akrobatiske sprang i forsøk på å holde jesusen sin noenlunde inntakt.

 

Stephen Prothero skrev en hel bok om hvor teite de er. 

 

Ateister og agnostikere er de aller glupeste - later det til.  Det resterende avfall er fra religiøse sekter som innbiller seg at guden er på deres parti.

 

De som vet aller minst om sin egen gud er katolikker. De bare tror ivei som om det var verdensmesterskap i å tro mest mulig feil.

 

Sodoma og Gomorra var et bibelsk ektepar, kan vi lese i samme slengen som vi tar Jesus Krist. for et gudenavn.

Det er ingen hemmelighet at Noahs kone ikke var Jeanne d`Ark.

Religiøse kan være så kolossalt dumme at de setter noens intellekt på prøve.

 

Jeg spyr motvinds av hva dere innbiller dere.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Tenk om menn hadde blitt fremstilt på den måten, som verdiløse sexobjekter. Da hadde nok pipen fått en annen lyd.

 

Det skjer da ofte, spesielt i de industriene du nevner (film/TV). Kropp er et produkt man kan selge på tvers av kjønn. Newsflash: kvinner blir kåte også, og industrien vet det.

Lenke til kommentar

 

Er det noen religioner som ser på kvinner som mindreverdige? Noen religioner som er her i Norge?

Utvilsomt er det slik at i jøde-dum, kristen-dum og islam-dum, er kvinner å betrakte på linje med kveg, kreatur og annen eien-dum.

 

Man trenger ikke engang embetseksamen i stupiditet fra Trumps liksomuniversitet for å kunne se det. Dét holder lenge at man kan lese.

 

Å argumentere som et lite barn hjelper neppe saken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mja, om jeg var psykopat, med sterke tendenser til spanking, kunne jeg muligens ha overveid hva du foreslår.

 

Problemet er vel at jeg har lest de tidlige tekster, og i dem finner man ikke de tolv siste versene hos Markus, kvinnen som ble grepet i ekteskapsbrudd, eller for den sags skyld, at jesusen svettet blod.

 

Oppdater din latterlige foreleser, om du har noen? I verste fall er DU selv kilden alle oppegående bør unngå.

 

Alle disse historier har legendemakeri skrevet all over it.

 

Man trenger ikke engang være intelligent for å forstå det. Når et påstått øyevitne beskriver jesusens tankegang trenger man ikke være intelligent.

 

Naiv dumhet er visst tilstrekkelig - viser det seg.

 

Selv over 2000 år etter Jesus er vi så dumme at vi fremdeles ikke har forstått dette geniet.

Vi lever som noen idioter, og behandler andre på en jævlig måte. Samfunnet er svært egoistisk og mangler generelt på sunn fornuft. Om bare en majoritet hadde klart å ta til seg Jesus sin lære hadde ikke verden trengt å være en slik ødelagt og misslykket plass. At folk ikke skjemmer seg over å godta verden slik den er, er rimelig utrolig og beviser vel hvor primitive en del mennesker er fremdeles.

 

I dagens samfunn virker det dog som om folk blir dummere og dummere, og at vi i det hele tatt har en anelse om Greske filosofer er sikkert noe som vil forsvinner etterhvert. Samfunnet vil bli for dumt til å forstå Gresk filosofi også. Ikke det at hele samfunnet forstår Gresk filosofi idag, men en relativt stor minoritet har litt peiling på Gresk filosofi og hva den betyr.

Endret av Larzen_91
Fjernet sitatpyramide.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...