toth Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Hei, etter å ha kommet over "viatrumf" som er en netthandelsportal hvor man tjener ekstra trumf-kickback, dukket følgende kasus opp: Hva skjer om jeg handler for 10.000kr i en butikk, enten gjennom viatrumf, med trumf kredittkort e.l., og får f,eks 20%(dette er mulig) kickback - for deretter å benytte angreretten etter 13 dager? Jeg angrer jo da mitt kjøp hos f.eks gymgrossisten.no og får full tilbakebetaling fra dem, men stjeler i prosessen 2000kr(i form av bonuspoeng) fra trumf. Er det noen som har lest noe om hvordan slikt utnyttes/håndteres? Endret 5. april 2017 av toth Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Kickback blir som regel registrert etter angreretten går ut, så om du benytter angreretten får du hele beløpet uten kickback tilbake. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Konsekvensene av å bruke angreretten følger av angrerettsloven § 23: "Ved bruk av angreretten bortfaller partenes forpliktelser til å oppfylle avtalen." Den næringsdrivende er altså ikke forpliktet til å gi deg noe kickback. Avtalen falt bort. Dersom den næringsdrivende allerede har gitt deg kickback ser jeg ingen hjemmel i angrerettsloven for å kreve at du betaler tilbake denne når den først er godskrevet deg. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Dersom den næringsdrivende allerede har gitt deg kickback ser jeg ingen hjemmel i angrerettsloven for å kreve at du betaler tilbake denne når den først er godskrevet deg.Mener du at det ikke vil være ulovlig å beholde pengene? Jeg har etter at jeg postet tråden lest på insideflyer(forum) at en person fikk trumfpoeng for deretter å angre, men poengene forsvant ikke - for at pengene/poengene skal forsvinne må jo de uavhengige men tilknyttede butikkene gi beskjed til trumf om at kjøpet er hevet, noe de ikke har særlig insentiv til å gjøre så vidt jeg kan se. Med mindre de betaler prosenter for salg som skjer gjennom viatrumf da. Lenke til kommentar
freddyen Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Om du avbestiller eller benytter angreretten skal dette normalt føre til at transaksjonen avvises før den krediteres Trumfkontoen. Når Trumfbonusen likevel ikke trekkes tilbake handler det mest sannsynlig om at ViaTrumf har forskuttert beløpet på vegne av butikken. Det er butikken som betaler og ViaTrumf deler noe av fortjenesten med deg. Det kan gjerne ta flere måneder fra du gjennomfører kjøpet til Trumf er kreditert. Da skal det forlengst være avdekket om du har angret på kjøpet. Når det gjelder bestillinger frem i tid, som hotel, fly og leiebil blir transaksjonen normalt ikke bekreftet før etter overnatting/flytur/leie av til. Systemet er basert på du handler og beholder en vare eller tjeneste. Om du spekulerer i dette og får utbetalt Trumf urettmessig skal du ikke se bort fra at du må betale pengene tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå