Lucifer 666 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg trenger en ny CPU kjøler å lurer på om noen har forslag til vilken type jeg må ha? Hovedkort: MSI 845 Pro4 (MS-6391) Cpu: Intel Pentium 4, 2000 MHz (5 x 400) P68, Willamette, A80528 Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Kommer vil litt an på hva målet ditt er.. Lav støy eller overklokking(?) Jeg har i allefall lav støy og bruker lillebroren til denne; Kjører litt oc, og lav støy.. et lite kompromiss EDIT: http://www.3dfxcool.no Endret 4. desember 2003 av tempezzzt Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Passer denne på mitt hovedkort alså?? Ser jo meget effektiv ut da... Kult design også! Edit: Målet er å ikke komme opp i 70C ++ når den redigerer video. ligger på 40-45C idle. Men stiger volsomt med stressing av CPU. Endret 4. desember 2003 av Lucifer 666 Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Har kjørt noen stresstester etter overklokking, og den klarer seg meget bra. (viftejustering medfølger) Det du må sjekke, er om du har noen høye kondiser el.lingn i nærheten av socket. Jeg hadde ingen problem med mitt MSI 845-ULTRA-ARU hk. NB: Kjøleren er ekstrem tung.. 400g over maksimalt anbefalt vekt på p4 socket.. (Noe av grunne til at jeg kjøpte lillebroren med mer alu-finner) men det går helt greit bare du husker på dette når du skal flytte på kabbiset. EDIT: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/...//subdet499.htm Endret 4. desember 2003 av tempezzzt Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Nå er det liksom 2 svarte bøyler som presser kjøleribba ned mot cpu'en så er det en 60*60 vifte montert på toppen av denne igjen. Passer denne kjøleren rett på disse festene eller må jeg 'migle' litt for å få det til?? Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) jeg tror du må ha fire hull rundt socketen til CPUen for å kunne bruke denne tror jeg. men jeg vet ikke med lille broren. Endret 4. desember 2003 av BenjBøgw Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nå er det liksom 2 svarte bøyler som presser kjøleribba ned mot cpu'en så er det en 60*60 vifte montert på toppen av denne igjen. Passer denne kjøleren rett på disse festene eller må jeg 'migle' litt for å få det til?? Det følger med feste meksanismer. Min venn Jarbra har zalman kjøleren i kobber, den kjøler bra og støyer lite. Men som tempezzzt sier , den er veldig tung! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå