Dushnamub Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hei, jeg har fått henvisning fra fastlegen til hudlege for akne her i Oslo. Har hørt at det er sykt lang ventetid, fra 4-7 måneder. Vet ikke om dette stemmer? Lurer på om det er verdt å dra privat, er det noen som har erfaring? Og hvor mye det vil ca koste til sammen? Vet at konsultasjonen ligger på rundt 1000 og opp, men ved en eventuell iso-kur så er det vel slik at man må innom for sjekk? Er det slik at man betaler 1000 hver gang man er innom? Og har private hudleger mulighet for å søke til HELFO ang å få det på blåresept, mao slik at man ikke trenger å legge ut for det først. Vet ikke om det enda gjelder, men har lest på gamle tråder at man må ut med 1000 kroner selv for en pakke, for å så søke å få 90% refundert. Takker for alle svar. ) Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Innenfor helse mener jeg at ventetid avjør ALT. Hvis du må vente til etter sommeren med å få hjelp, ville jeg heller betalt meg ut av det - rett og slett. Det er flere private hudleger i Oslo (eks. oslo private hudlegesenter, Volvat etc.), og du kan selv bestille time på deres hjemmesider. Det koster mer, men du vil ihvertfall på den hjelpen du trenger og de reseptene du trenger. Jeg ville betalt, og fått startet behandling så fort som mulig, det er godt å komme i gang hvis man har noe man ønsker å få behandlet Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Får å finne ut om 4-7 måneder stemmer, så tar du kontakt med hudlegen og spør når du har fått time. Man får som oftest time relativt kjapt etter man har fått henvisning. Så, send hudlegen mail og spør når timen din er. Du kan og skrive når du har fått svar, om de kan kontakte deg om det kommer en time ledig time tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå