Simrok Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hei! Lurer på en ting angående rettigheter når det kommer til sangtekster. Bandet mitt begynner nå med å lage og skrive sanger, og jeg lurer derfor på en ting. I vårt førstkommende album har vi planer om å gjøre om enkelte eventyr om til vår egen versjon, hvor vi enkelt og greit bare gjør en twist, der vi gjør om plottet til vår egen versjon. Lurer derfor på om vi kommer til å havne i noe trøbbel, da selve fortellingen ikke er våres? Vil dette anses som stjeling av innhold? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 En mail til et Forlag vil raskt gi svar på det. Tviler på det er rettigheter på eventyr fordi det er jo folkemunne som er blitt skrevet ned. Jeg lagde en reklamefilm for Hyundai for en stund siden og la på musikk fra Sigmund Groven og etter en telefon til de(plateselskapet) så ville de selvsagt har betalt for musikken. Eventyr blir noe annet mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå