Gå til innhold

Herc.9600 Vs Gainward fx5600 760xp ultra

Lotus-Omega

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del villa ha valg radeon kortet, rett og slett fordi det er et bedre kort til en bedre pris. Men hvis du er villig til å gi så mye som FX kortet koster for et kort, hvorfor ikke da heller ta å legge i et par ekstra lapper å velge f.eks enten:

Asus Radeon 9600XT 128DDR

eller

Sapphire Atlantis Radeon 9600XT 128 DDR

Begge kortene er MYE bedre enn de du har lagt frem, og de koster ikke så veldig mye mere, og etter min mening er det en mye bedre investering å legge i et par lapper ekstra, som vil la kortet vare ihvertfall en god stund ekstra, enn å måtte bytte igjen ved en senere anledning mye tidligere. Du får også en "tilgode" lapp på å laste ned HL2 når det endelig kommer, så det gjør det jo også verdt de ekstra lappene du legger i :)

Det finnes også mange andre interessante kort der ute som er bedre og til en "billig" penge :)

Uansett, lykke til med valget

(med forbehold om at dette ikke er en ati vs nvidia diskusjon, det er bare et faktum at ati yter litt bedre enn nvidia nå om dagen, men nvidia kommer sterkt tilbake etterhvert)

Lenke til kommentar

Av de to kortene der, hadde jeg valgt det første, det yter tro det eller ei bedre enn 5600, selv om det er nesten 400,- billigere. Men, har du først 1500 og bruke, hadde jeg enten kjøpt.

Sapphire Radeon9600XT til 1700,-, eller

Sapphire Radeon9600Pro Lite retail til 1400,-. Disse yter svært godt for sin pris.

Er det Herculeskortet med 256MB ram, så fraråder jeg deg å kjøpe det, kjøp heller et med 128MB ram.

Lenke til kommentar
Av de to kortene der, hadde jeg valgt det første, det yter tro det eller ei bedre enn 5600, selv om det er nesten 400,- billigere. Men, har du først 1500 og bruke, hadde jeg enten kjøpt.

Sapphire Radeon9600XT til 1700,-, eller

Sapphire Radeon9600Pro Lite retail til 1400,-. Disse yter svært godt for sin pris.

Er det Herculeskortet med 256MB ram, så fraråder jeg deg å kjøpe det, kjøp heller et med 128MB ram.

Vel 256 mb versjonene bruker litt treigere ram, som da gjør dem litt mindre overclockings vennlig, om jeg husker rett.De er også litt treigere fra starten av. 256 mb er igrunn bare nødvendig om du skal kjøre grafikk opp mot 1600X1200 med masse FSAA og AF, og det er heller ikke nødvendig slik det er nå, kanskje litt utpå nyåret da doom 3 kommer. Så jeg ville også valgt en av 128 mb versjonene som Alastor sier. Sapphire sin XT versjon til 1700,- er et meget godt valg. :thumbup:

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Vel 256 mb versjonene bruker litt treigere ram, som da gjør dem litt mindre overclockings vennlig, om jeg husker rett. Så jeg ville også valgt en av 128 mb versjonene som Alastor sier. Sapphire sin XT versjon til 1700,- er et meget godt valg.

Den er grei. Takk for alle svar som jeg har fått. Får vel kjøre på en XT utgave av 9600 så lenge. Må jo ha noe som er overklokkingsvennlig.

Men det blir jo etterhvert et kort i entusiastklassen.

9600XT ligger vel i grense land mellom Mainstreamklasse og Entusiastklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...