Lotus-Omega Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har tittet litt på de to kortene, og lurer på hvem som er greiest av de to. Prisene jeg har er 1195,- på Herc. kortet og 1495,- på fx5600. Lenke til kommentar
Mello Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg for min del villa ha valg radeon kortet, rett og slett fordi det er et bedre kort til en bedre pris. Men hvis du er villig til å gi så mye som FX kortet koster for et kort, hvorfor ikke da heller ta å legge i et par ekstra lapper å velge f.eks enten: Asus Radeon 9600XT 128DDR eller Sapphire Atlantis Radeon 9600XT 128 DDR Begge kortene er MYE bedre enn de du har lagt frem, og de koster ikke så veldig mye mere, og etter min mening er det en mye bedre investering å legge i et par lapper ekstra, som vil la kortet vare ihvertfall en god stund ekstra, enn å måtte bytte igjen ved en senere anledning mye tidligere. Du får også en "tilgode" lapp på å laste ned HL2 når det endelig kommer, så det gjør det jo også verdt de ekstra lappene du legger i Det finnes også mange andre interessante kort der ute som er bedre og til en "billig" penge Uansett, lykke til med valget (med forbehold om at dette ikke er en ati vs nvidia diskusjon, det er bare et faktum at ati yter litt bedre enn nvidia nå om dagen, men nvidia kommer sterkt tilbake etterhvert) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 GFFX 5600 ULTRA fikk veldig dårlig omtale i hw.npo sin egen test og kortet har veldig lav 3d ytelse, Radeon 9600pro eller XT derimot yter VELDIG bra så jeg ville uten tvil gått for Radeon kortet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Av de to kortene der, hadde jeg valgt det første, det yter tro det eller ei bedre enn 5600, selv om det er nesten 400,- billigere. Men, har du først 1500 og bruke, hadde jeg enten kjøpt. Sapphire Radeon9600XT til 1700,-, eller Sapphire Radeon9600Pro Lite retail til 1400,-. Disse yter svært godt for sin pris. Er det Herculeskortet med 256MB ram, så fraråder jeg deg å kjøpe det, kjøp heller et med 128MB ram. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Er det Herculeskortet med 256MB ram, så fraråder jeg deg å kjøpe det, kjøp heller et med 128MB ram. Ja jeg mener det er kortet med 256mb. Så 128 er bedre enn 256 kortet da. Er ytelse forskjellen så stor på de to typene? Lenke til kommentar
Mello Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Av de to kortene der, hadde jeg valgt det første, det yter tro det eller ei bedre enn 5600, selv om det er nesten 400,- billigere. Men, har du først 1500 og bruke, hadde jeg enten kjøpt. Sapphire Radeon9600XT til 1700,-, eller Sapphire Radeon9600Pro Lite retail til 1400,-. Disse yter svært godt for sin pris. Er det Herculeskortet med 256MB ram, så fraråder jeg deg å kjøpe det, kjøp heller et med 128MB ram. Vel 256 mb versjonene bruker litt treigere ram, som da gjør dem litt mindre overclockings vennlig, om jeg husker rett.De er også litt treigere fra starten av. 256 mb er igrunn bare nødvendig om du skal kjøre grafikk opp mot 1600X1200 med masse FSAA og AF, og det er heller ikke nødvendig slik det er nå, kanskje litt utpå nyåret da doom 3 kommer. Så jeg ville også valgt en av 128 mb versjonene som Alastor sier. Sapphire sin XT versjon til 1700,- er et meget godt valg. Endret 5. desember 2003 av Mello Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Vel 256 mb versjonene bruker litt treigere ram, som da gjør dem litt mindre overclockings vennlig, om jeg husker rett. Så jeg ville også valgt en av 128 mb versjonene som Alastor sier. Sapphire sin XT versjon til 1700,- er et meget godt valg. Den er grei. Takk for alle svar som jeg har fått. Får vel kjøre på en XT utgave av 9600 så lenge. Må jo ha noe som er overklokkingsvennlig. Men det blir jo etterhvert et kort i entusiastklassen. 9600XT ligger vel i grense land mellom Mainstreamklasse og Entusiastklassen. Lenke til kommentar
Mello Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja, det ligger sånn ca der, men er fortsatt et meget godt kort, til en vennlig pris så Lykke til Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Ja, det ligger sånn ca der, men er fortsatt et meget godt kort, til en vennlig pris så Lykke til Tusen takk nok engang. Skal bli deilig å få byttet ut mitt gromme Matrox G400 kort. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hvis du synes XT blir for dyrt, så taper du ikke mye ytelse på å gå ned til Pro. Lenke til kommentar
Mello Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Når du tenker over at du får med "verdikupong" til HL2 pluss det at det er temperatur måler på XT kort, så blir det ikke så mye dyrere når man tenker over det uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå