Gå til innhold

Regjeringen vil bygge ut hele E18-prosjektet fra Oslo mot Bærum - uten opphold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"SVs førstekandidat i Oslo, Kari Elisabeth Kaski, sier i en pressemelding at det er statens oppgave å støtte byer som vil redusere biltrafikken."

 

Det er vel denne holdningen som gjør at både SV og MDG er minipartier.

Små grupper i samfunnet mener de har rett til å bestemme det folk flest egentlig ønsker.

Hva er galt med å kjøre bil når den er elektrisk?

Når denne veien er ferdig er trolig flertallet av bilene nullutslipsbiler, og det er bar svevestøvet som er problemet.

For å redusere svevestøvet bør veier og tunneler vaskes oftere enn i dag.

Jeg er ikke spesielt godt kjent i området rundt Oslo og skulle til Drøbak for noen år siden, og skiltet på E6 kunne knapt leses p.g.a. skitt.

Sist sommer kjørte jeg samme vei, men skiltet var like skittent.

Kollektivtrafikken kan aldri konkurrere med bilen når det kommer til fleksibilitet, så fanatikerne bør helst ikke få for stor makt i samfunnet.

Lenke til kommentar

TU må oppdatere seg. Det er en stor feilinformasjon allerede i overskriften. Bærum kommune stopper og har grense til Oslo etter Lysakerelven. Prosjektet nye E18 starter på den andre siden av lysakerlokket, altså langt inne i Bærum kommune. Prosjektet inneholder ikke å rive lysakerlokket og det vil da si at nye E18 ikke når Oslo sin grense. Kapasiteten igjennom Lysakerlokket er sprengt og i dag på 3 felter, det samme som går begge veier over grensen til Oslo. Videre vei(Nye E18) vil også inneholde 3 felter, og det er virkelig merkelig at ingen har tatt MDG på dette før. De har fått lov til å feilinformere i alle år om dette og nå også TU.

 

Som sagt nye E18 er i sin helhet i Bærum kommune og kommer bare i kontakt med en annen kommune på Slependen hvor Asker kommune befinner seg!

Lenke til kommentar

TU må oppdatere seg. Det er en stor feilinformasjon allerede i overskriften. Bærum kommune stopper og har grense til Oslo etter Lysakerelven. Prosjektet nye E18 starter på den andre siden av lysakerlokket, altså langt inne i Bærum kommune. Prosjektet inneholder ikke å rive lysakerlokket og det vil da si at nye E18 ikke når Oslo sin grense. Kapasiteten igjennom Lysakerlokket er sprengt og i dag på 3 felter, det samme som går begge veier over grensen til Oslo. Videre vei(Nye E18) vil også inneholde 3 felter, og det er virkelig merkelig at ingen har tatt MDG på dette før. De har fått lov til å feilinformere i alle år om dette og nå også TU.

 

Som sagt nye E18 er i sin helhet i Bærum kommune og kommer bare i kontakt med en annen kommune på Slependen hvor Asker kommune befinner seg!

 

Så la dat Bærum kommune ta hele utgiften på 40 milliarder til å bygge en ny vei med tre felter i hver retning som erstatter nåværende vei som har tre felter i hver retning. Vel bekomme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...