magb Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Hei! Det ser ut som alle rentene er ført opp på meg selv om min kone er ansvarlig for 50%. Har det noen hensikt å endre selvangivelsen? Altså flytte 50% av rentefradraget? Begge er i full jobb, og begge gikk i pluss på skatteoppgjøret. Tenker jeg like gjerne kan overføre beløpet til henne direkte? Det er 25% i år vel? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Om du hadde hatt så lav inntekt at du ikke fikk fullt utbytte av minstefradrag og personfradrag (altså, du ender med "alminnelig inntekt" på 0, uten at hele personfradraget er utnyttet) så ville det lønt seg å dele rentefradraget med ektefelle. Er du ikke i den situasjonen (og slik tolker jeg deg...), så er det bare et spørsmål om fordeling mellom dere -samlet skatt blir lik. Lenke til kommentar
magb Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 Takker, Det var det jeg tenkte meg. Da kan jeg like gjerne overføre litt til henne når jeg får skattepengene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå