Gjest Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 hva skjer hvis man stryker alle eksamensforsøk i et fag? blir man kastet ut og mister studieretten? eller kan man fortsette, men mangle det ene faget? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Det kommer an på hvor du studerer. Men du kan alltids ta en eksamen ved et annet uni, søke om å få det innpasset. Har gått den veien selv, fikk innpasset emner fra UiT inn i hf-studiet mitt på UiB. Da ble de nye fagene jeg tok ansett som ekvivalent med de obligatoriske fagene i utdanningen min. Jeg har også hørt om folk som har fått innpasset emner fra NTNU inn i profesjonsstudier på UiO. Endret 5. april 2017 av Slettet+921324 Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Skjer minimalt. Så lenge du tar det opp før bacheloren er over.Er det årstudium e.l. er det null stress. Du får 2-3000 mer å betale tilbake, which is nothing. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Om du stryker så mange ganger at du ikke har mulighet til å ta eksamen, kommer du ikke til å få graden om faget er obligatorisk. Hvorvidt du kastes ut kommer an på reglene på det enkelte studiet, og når faget er plassert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå