Gå til innhold

Økologisk mat, GMO-mat og deres forhold til verdens befolkning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt vi spiser har vel blitt modifisert på en eller annen måte? Bananer er ett godt eksempel, faktiske bananer hadde vi ikke villet spise, bananene vi kjøper i butikken er blitt genmodifisert for å bli frukten vi kjenner i dag. Noen religiøse prøver å bruke bananen innimellom for å bevise at intelligent design finnes, uten å vite at de er blitt modifisert til å ha utseende og smaken de har i dag.

Lenke til kommentar

I tillegg er det både dyrere, og smaker vondere, så hvorfor man som forbruker velger økologisk klarer jeg ikke forstå.

Det er stor forskjell på smaken på økologiske egg og vanlige egg. De økologiske smaker bedre, og ser faktisk også bedre ut.

Alt vi spiser har vel blitt modifisert på en eller annen måte? Bananer er ett godt eksempel, faktiske bananer hadde vi ikke villet spise, bananene vi kjøper i butikken er blitt genmodifisert for å bli frukten vi kjenner i dag.

Det er forskjell på genmodifikasjon og avl.
Lenke til kommentar

Genmodifisert mat har bokstaveligtalt reddet milliarder av menneskeliv.

Vel, vi trenger noe for å redusere befolkningen på jorden.

EDIT: ikke akkurat genocide, men litt trimming av tallene.

Egentlig ikke, hvertall ikke enda. Vi trenger en jevnere fordeling av godene. GMO er en fin måte å sørge for bedre matproduksjon i vanskelige områder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Planeten vår har ikke mulighet til å fø mer enn 2-3 milliarder mennesker over lang tid. Vi nærmer oss 8 milliarder, og vi har gått fra 3 milliarder til nesten 8 på under 100 år. Veggen kommer, og den kommer raskt.

Er ikke særlig belest om det, men slik jeg skjønte det så var ikke taket såpass lavt. Men jeg er ingen antropolog eller noe. Noen kilder? Er litt interessant å vite.

• Liker 1
Lenke til kommentar

So can we really feed the world? Yes — and here’s how

The good news is that, after studying this for six months, I can say that meeting the challenge seems entirely possible. It requires the rich to eat more responsibly, poor farms to become more productive, and all farms to be continuously improving their sustainability. To make this possible, governments must provide safety nets and infrastructure, while cutting red tape.

Er det ikke her GMO kommer inn da? :hmm: 

EDIT: FYTT dette ble off-topic!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvorfor ser du så streng begresning her ?

jorden har forsatt poetensialle hvis man gjør det på riktig måte og det forskes det mye på i dag

20 mill står i fare for sultedød i Afrika pga extrem tørke. Mange mange barn.

Kan ikke forstå at man ikke kan legge vannledninger innover slike steder, og lede vann dit.

Men landenes regjeringer gjør det visst også vanskelig for andre å slippe inn å hjelpe til med ting.

Lenke til kommentar

So can we really feed the world? Yes — and here’s how

The good news is that, after studying this for six months, I can say that meeting the challenge seems entirely possible. It requires the rich to eat more responsibly, poor farms to become more productive, and all farms to be continuously improving their sustainability. To make this possible, governments must provide safety nets and infrastructure, while cutting red tape.

Er det ikke her GMO kommer inn da? :hmm: 

EDIT: FYTT dette ble off-topic!

Enda værre, de rike må dele på formuene sine. Og jeg gir ikke opp noe.

Hvorfor ser du så streng begresning her ?

jorden har forsatt poetensialle hvis man gjør det på riktig måte og det forskes det mye på i dag

20 mill står i fare for sultedød i Afrika pga extrem tørke. Mange mange barn.

Kan ikke forstå at man ikke kan legge vannledninger innover slike steder, og lede vann dit.

Men landenes regjeringer gjør det visst også vanskelig for andre å slippe inn å hjelpe til med ting.

Alt er korrupt. Det er ikke morsomt engang for kriminelle.

Røde kors sender teoretisk sett 100 kilo, 70 kilo blir borte ved å avbetale diverse folk, også tar vedkommende 10%, og da har de 20% eller mindre til å bruke på noe charity.

Så alt du donerer til "charities" ender opp med at du betaler 80% av det til ledelse.

EDIT3: Jeg vil lage min egen hjelpetjeneste. Noe som slår på hjertestringene til alle.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...