Gå til innhold

Daimler skroter nesten hele sin hydrogen-satsing


Anbefalte innlegg

Poenget er at påstanden din om hva tallene viser ikke holder vann.

Hva påsto jeg egentlig?

 

Hvis vi stiller spørsmålet 'hvor mange passer elbilen for' så er svaret 22,4% per mars i år. For resten passer det altså *ikke* med elbil.

 

Å hevde at alle disse tar feil, eller utviser vrangvilje, er bare frekt.

Det burde være åpenbart at salgstallene reflekterer *kjøpernes* mening, ikke andres mening om hva de *kunne* ha kjøpt hvis de hadde gjennomført en 'grundigere evaluering' i forkant av kjøpet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Poenget er at påstanden din om hva tallene viser ikke holder vann.

Hva påsto jeg egentlig?

 

Hvis vi stiller spørsmålet 'hvor mange passer elbilen for' så er svaret 22,4% per mars i år. For resten passer det altså *ikke* med elbil.

 

Å hevde at alle disse tar feil, eller utviser vrangvilje, er bare frekt.

Det burde være åpenbart at salgstallene reflekterer *kjøpernes* mening, ikke andres mening om hva de *kunne* ha kjøpt hvis de hadde gjennomført en 'grundigere evaluering' i forkant av kjøpet.

 

Påstanden var: "Når 77,6% av nybilkjøperne *ikke* kjøpte elbil forrige måned er det et uttrykk for at tilbudet av elbiler *ikke* er bra nok for deres ønsker og behov."

 

Du påstår altså at elbilene ikke er bra nok for alle disse menneskenes ønsker og behov. Da påpeker jeg at det slett ikke er en holdbar påstand, da mange for eksempel ikke engang har vurdert om en elbil kan dekke behovene deres. De har altså ikke tatt et bevisst valg basert på elbilens egenskaper.

Lenke til kommentar

 

 

Poenget er at påstanden din om hva tallene viser ikke holder vann.

Hva påsto jeg egentlig?

 

Hvis vi stiller spørsmålet 'hvor mange passer elbilen for' så er svaret 22,4% per mars i år. For resten passer det altså *ikke* med elbil.

 

Å hevde at alle disse tar feil, eller utviser vrangvilje, er bare frekt.

Det burde være åpenbart at salgstallene reflekterer *kjøpernes* mening, ikke andres mening om hva de *kunne* ha kjøpt hvis de hadde gjennomført en 'grundigere evaluering' i forkant av kjøpet.

 

Påstanden var: "Når 77,6% av nybilkjøperne *ikke* kjøpte elbil forrige måned er det et uttrykk for at tilbudet av elbiler *ikke* er bra nok for deres ønsker og behov."

 

Du påstår altså at elbilene ikke er bra nok for alle disse menneskenes ønsker og behov. Da påpeker jeg at det slett ikke er en holdbar påstand, da mange for eksempel ikke engang har vurdert om en elbil kan dekke behovene deres. De har altså ikke tatt et bevisst valg basert på elbilens egenskaper.

 

Det vet du ingenting om, du bare gjetter. Tallet jeg referer til er ikke gjettverk, det er statistikk.
Lenke til kommentar

 

Påstanden var: "Når 77,6% av nybilkjøperne *ikke* kjøpte elbil forrige måned er det et uttrykk for at tilbudet av elbiler *ikke* er bra nok for deres ønsker og behov."

 

Du påstår altså at elbilene ikke er bra nok for alle disse menneskenes ønsker og behov. Da påpeker jeg at det slett ikke er en holdbar påstand, da mange for eksempel ikke engang har vurdert om en elbil kan dekke behovene deres. De har altså ikke tatt et bevisst valg basert på elbilens egenskaper.

Det vet du ingenting om, du bare gjetter. Tallet jeg referer til er ikke gjettverk, det er statistikk.

 

Jeg gjetter da ikke i noen større grad enn deg. Du gjetter på at absolutt alle har tatt et bevisst og informert valg. Jeg påpeker at det er svært usannsynlig. Jeg vet selv om folk som bare kjøper det de er vant med. Dette er grunnleggende psykologiske faktorer.

 

Det var uansett din påstand at tallet betyr det du påstår. Dermed hviler bevisbyrden på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Ja jøss: (24 desember 2017)

 

Mercedes-Benz India managing director and chief executive Roland Folger said, " By 2040, the whole world will be driving home hydrogen cars. To me the whole plan to go electric nationwide looks like a rushed with idea."

 

"Can the government invest hundreds of billions of dollars into setting up charging stations and associated infrastructure? If not, then who will foot the bill? Definitely not the private sector. If at all government manages to raise funds, is it worth the effort in terms of meeting the key objective of bringing down pollution?" he asked.

 

https://www.ndtv.com/india-news/mercedes-benz-india-chief-roland-folger-plan-for-all-electric-cars-by-2030-not-viable-1791725

Lenke til kommentar

Inda må jo være et land fulll av idioter om de satser på hydrogen i stedet for batteridrift. Indias strømnett må oppgrderes for milliarder. Store fabrikker har som regel egne aggregater fordi strømnett er for svakt. At strømnett skulle klare batteridrift er vanskelig å se for seg,med med omfattende ivisteringer kan det i fremtiden kunne gå. For å klare hydrogen drift må det omfattende ekstra invisteringer i produksjonsanlegg tank anlegg samt mange flere kraftstasjoner. I disse områdene er det kullkraft som er rimeligst fulgt av tungolje og gass. Med tanke på sikkerhet er hydrogen farligere. Ser man på hvordan teknisk utstyr generelt blir vedlikeholdt der nede vil nok hydrogen håndtering etterhvert bli farlig. Lastebiler i høy fart med dårlige støtdempere og elendige bremser som kjører i en trafikk der både høyre og venstrekjøring blir brukt flittig. At mercedes sjefen har slike ideer kommer nok av at han tihører den delen av idias befolkning som kalles overklasse. Disse har som regel et helt annet syn på india enn det man opplever når man besøker landet og ser det med vestlige øyne

Lenke til kommentar

Ja jøss: (24 desember 2017)

 

Mercedes-Benz India managing director and chief executive Roland Folger said, " By 2040, the whole world will be driving home hydrogen cars. To me the whole plan to go electric nationwide looks like a rushed with idea."

 

"Can the government invest hundreds of billions of dollars into setting up charging stations and associated infrastructure? If not, then who will foot the bill? Definitely not the private sector. If at all government manages to raise funds, is it worth the effort in terms of meeting the key objective of bringing down pollution?" he asked.

 

https://www.ndtv.com/india-news/mercedes-benz-india-chief-roland-folger-plan-for-all-electric-cars-by-2030-not-viable-1791725

Er fyren drita full eller?

 

Han mener det blir problemer med å sette opp ladestasjoner, men hva da med all infrastrukturen som vil kreves for å ha hydrogenbiler på veiene?

 

Nei, han er nok tungt ruset eller bare gjennomkorrupt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...