Windoge Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hmm, jeg gikk rett og slett inni bagasjerommet og lyset var på mens det var lokket. Så at dørlyset bruker ca 20 sekunder for å slukkes etter at døra har vært lukket. Andre runda brukte jeg litt over 90 sekunder i bagasjerommet og lyset sto fortsatt på. Men det var litt creepy da dama ikke ville åpne bagasjerommet med det første, så det anbefales ikke Så hvordan fikser man dette? Eller kanskje bare ta ut pæra? Da den aldri brukes, siden det lys "hele tida" ute. En grei test på forholdet det der Du fikser det jo med å finne bryteren og fikse den. Eller om du er happy med ikke å ha lys der så bare tar du ut pæren. Hehe^^ Tok ut pæra og tappet gikk ned til 0,23 A. Kanskje enda et lys? Høres fortsatt mye ut etter det som ble sagt? Bildøra er igjen når du måler? Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 hmm, fant ingen sikringer som senka det. 3 skap under panseret og to inne under rattet. Lukker døra, hvis åpen måler det 0,27. La merke til at tåkelys ikke fungerer, kan det være noe der? Men det er noe ekstra Botsh-lys installert, har kun fjernlys på som er bra i mørket om vinteren. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 hmm, fant ingen sikringer som senka det. 3 skap under panseret og to inne under rattet. Lukker døra, hvis åpen måler det 0,27. La merke til at tåkelys ikke fungerer, kan det være noe der? Men det er noe ekstra Botsh-lys installert, har kun fjernlys på som er bra i mørket om vinteren. Du sier den måler 0,27 med døren i åpen stilling? Hva måler den med døren igjen da? Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 6. april 2017 Forfatter Del Skrevet 6. april 2017 hmm, fant ingen sikringer som senka det. 3 skap under panseret og to inne under rattet. Lukker døra, hvis åpen måler det 0,27. La merke til at tåkelys ikke fungerer, kan det være noe der? Men det er noe ekstra Botsh-lys installert, har kun fjernlys på som er bra i mørket om vinteren. Du sier den måler 0,27 med døren i åpen stilling? Hva måler den med døren igjen da? 0,23 døra lukket. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Maks 50 milliampere utladning etter at bilen har sovnet. Som er 0,05A. Det heter seg at man alltid skal måle utladning på pluss siden uten at jeg husker logikken i det, men det var noe fornuft inni der en plass. At bilen sovner betyr at elektronikken går i dvalemodus og trekker et minimum med strøm, dette kan ta noen minutter etter at alle dørene er lukket. At panseret står oppe ved måling kan forhindre at bilen sovner og man må manipulere panser bryteren. At nøkkelen til bilen er for nærme kan også forhindre at den sovner. DCC er som nevnt en hovedsikring og at det blir forskjell når man napper den er som forventet. Hvis du likevel står igjen med DCC sikringen og det er kun denne som hjelper mot strømtrekket så kan det fort være dørlåsene som er feilen. Hvis ikke lyset i bagasjerommet slukker så hadde jeg sjekket låskassa bak samt ledningsnettet i strømpa ut til bakluka. Bryteren til bagasjeroms belysningen sitter i låskassa og mulig denne forhindrer bilen fra å sovne. Sist gang jeg køddet med utlanding på en Avensis(2014) så fant jeg ikke ut av det fordi utladningen plutselig forsvant. Kunden kom senere tilbake og sa at det innimellom glødet i instrument og klima belysning når det var mørkt ute. Det var ECU til hengerfeste(13pin, uroginalt) som var feilen her og den sendte plutselig ut 3,8 volt på klemme 15. Innimellom må man ha riktige forhold og øya med seg for å løse utladnings feil. Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 9. april 2017 Forfatter Del Skrevet 9. april 2017 Maks 50 milliampere utladning etter at bilen har sovnet. Som er 0,05A. Det heter seg at man alltid skal måle utladning på pluss siden uten at jeg husker logikken i det, men det var noe fornuft inni der en plass. At bilen sovner betyr at elektronikken går i dvalemodus og trekker et minimum med strøm, dette kan ta noen minutter etter at alle dørene er lukket. At panseret står oppe ved måling kan forhindre at bilen sovner og man må manipulere panser bryteren. At nøkkelen til bilen er for nærme kan også forhindre at den sovner. DCC er som nevnt en hovedsikring og at det blir forskjell når man napper den er som forventet. Hvis du likevel står igjen med DCC sikringen og det er kun denne som hjelper mot strømtrekket så kan det fort være dørlåsene som er feilen. Hvis ikke lyset i bagasjerommet slukker så hadde jeg sjekket låskassa bak samt ledningsnettet i strømpa ut til bakluka. Bryteren til bagasjeroms belysningen sitter i låskassa og mulig denne forhindrer bilen fra å sovne. Sist gang jeg køddet med utlanding på en Avensis(2014) så fant jeg ikke ut av det fordi utladningen plutselig forsvant. Kunden kom senere tilbake og sa at det innimellom glødet i instrument og klima belysning når det var mørkt ute. Det var ECU til hengerfeste(13pin, uroginalt) som var feilen her og den sendte plutselig ut 3,8 volt på klemme 15. Innimellom må man ha riktige forhold og øya med seg for å løse utladnings feil. Mye nyttig her, takker. Hmm, det er faktisk "en feil" med dørlåsene. Per nå vil de ikke fungere når jeg bruker nøkkelen for å låse, men funger når jeg åpner låsene. Det kommer etterhvert til å fungere når det er gått "noe" tid, som det har gjort tidligere. Noe bilde som kunne vise hvordan låskassa og bryteren ser ut? Tar med til en sjekk til verkstedet etterhvert, men alltid fint å finne ut noe "selv". Jeg tror da første batteriet døde så brukte jeg å starte bilen mens laderens var tilkoblet batteriet ( Noe som jeg ikke burde, men det "hastet" å komme seg frem). Det hjalp heller ikke å lese bruksansvinen deretter. Kan noe ha røket her? Noe dioder i dynamo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå