technicality Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Hei, fått en SSD i hus som jeg tenkte er en grei oppgradering for en gammel traver...men hvilken disk vil være bedre å swappe ut ? OS disken ? eller disken jeg har spillene liggende på ? :S Skal erstatte hele maskinen etterhvert så SSD'en blir nok til OS disken i neste omgang. Men inntil da, har det noe for seg å la den være spilldisken og la OS ligge på en mekanisk disk ? Takk for all hjelp/svar Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Bruker du mye plass til spill? Hadde 500 giga SSD før, plenty plass til gode. Så klarte jeg å drepe den, kjøpte så en billigere på 275. Holder for meg. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Bruker du mye plass til spill? Hadde 500 giga SSD før, plenty plass til gode. Så klarte jeg å drepe den, kjøpte så en billigere på 275. Holder for meg. Nei ville da ikke si det, mente ikke å ha en dedikert spilldisk såklart. Hva tenker du ? Lagringsdisken eller OS disken ? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Det hjelper på lastetider så hvis du spiller mye så ville jeg slengt spillene på SSD'en, men Windows blir jo mer responsivt av å ligge på en SSD så Kommer vel an på hva som "irriterer" deg mest, noe treig Windows eller noe treigt å laste inn spill. 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Helt klart OS på ssd. Har etter hvert nok ssd-plass selv, så både os og spill ligger på ssd, mens musikk og film er på snurredisk (+NAS). Responsen på hele systemet merkes betydelig med ssd, mens lastetidene til spill hadde jeg satt opp som en god nr 2. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Merker ingen forskjell å ha spel på vanlig harddisk og SSD. Windows derimot krever SSD. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Litt kjappere lasting på noen spill med SSD. Har alltid OS og spill på samme, ser ingen grunn til noe annet. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Klart har man veldig dårlig råd, så kan jeg skjønne at noen fortsatt har spill på en harddisk, men ellers er det bare tull å ikke ha både Windows og spilla på en SSD. Men har man ikke råd til en stor nok SSD, så har man ikke råd til et bra nok skjermkort heller tenker jeg da... 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Windows bør ha pri 1, så legger du spillene du spiller mest eller som får best boost av SSD, på SSD. Resten på disk #2 hvis du har dette. Steam lar deg velge hvor du vil lagre spillene 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Ville tatt Windows på SSD. Mye bedre med en maskin som er rask hele tiden, enn en skikkelig treg maskin som kansje laster spill bittelitt raskere. 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå