Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Hei! Jeg lurer på om noen av dere kunne hjelpe meg med å se hva jeg burde skaffe og bytte ut. Jeg er ganske sikker på at jeg trenger ny kjøler tanken på at CPUen er på 90grader når jeg spiller CSGO. Det spørsmålet mitt er da; Hvem kjøler burde jeg skaffe og hvorfor(helst forklar) Også slenger jeg med hele setupen, så om dere ser noe annet som burde byttes så spytt ut! Setter pris på tilbakemeldinger! Endret 4. april 2017 av Kristofferrr Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Hvis du har stock kjøler så bytt denne ja. F.eks Cryorig H7 Videre hadde jeg bytta skjermkort, f.eks et GTX 1060 eller RX 480. Så kan du vurdere om du vil bytte ut minnet ditt til et 2*8 GB kit med høyere frekvens Personlig ville jeg også bytta strømforsyninga, men det er ingen krav. Den du har er low-end. Og så begynner du å klokke (CPU, ram og GPU) Edit: Slett .. Hvorfor har du b85 brikkesett med en 4770K? Komplett som har solgt deg dette? Endret 4. april 2017 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Riktig! Det er komplett som har solgt meg denne har fortsatt garanti på pcen så vurderer å sende den tilbake(?) men har kontakten support og eneste de sa ang gradene var at jeg trengte kjølepasta og at det var normalt at cpu var på 90 grader... det kan jo ikke stemme.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Det er vel neppe noen garantisak. Men sløvt av Komplett å selge en overklokkbar CPU med en hovedkort som ikke støtter OC. Men det er bare min mening .. Kjøp en ny kjøler du, og se noen youtube video'er hvordan bytte (hvis du ikke kan det). Det er ganske så enkelt. Og sper du på med nytt skjermkort også blir den maskinen der helt topp for 1080p gaming. Endret 4. april 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Det er vel neppe noen garantisak. Men sløvt av Komplett å selge en overklokkbar CPU med en hovedkort som ikke støtter OC. Men det er bare min mening .. Kjøp en ny kjøler du, og se noen youtube video'er hvordan bytte (hvis du ikke kan det). Det er ganske så enkelt. Og sper du på med nytt skjermkort også blir den maskinen der helt topp for 1080p gaming. Kjøpe kjøleren du linka? Hvilken av skjermkortet ville du helst kjøpt? Takk for svar!! Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Budsjett har du? Om det er mulighet å få begge for 2k er det supert. Tenker jeg går for kjølingen først, så tar jeg skjermkortet neste lønning Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Spiller du bare CS? Uansett så er det idiotisk å ikke kunne dra en god del ekstra ytelse ut av CPU'en pga. HK'et. Du får ganske mye for pengene hvis du handler nytt. https://www.prisguide.no/kategorier/hovedkort?f[575][]=LGA1150&f[94][]=Intel%20Z97&s=price%20asc Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Spiller du bare CS? Uansett så er det idiotisk å ikke kunne dra en god del ekstra ytelse ut av CPU'en pga. HK'et. Du får ganske mye for pengene hvis du handler nytt. https://www.prisguide.no/kategorier/hovedkort?f[575][]=LGA1150&f[94][]=Intel%20Z97&s=price%20asc Spiller vel mest cs og PUBG, men spiller til tider bf1 Hvem av HK tenkte du på? Endret 4. april 2017 av Kristofferrr Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Jeg hadde gått for det billigste, det er ikke vits å oppgradere i hytt og pine, da er det like greit å spare til ny PC Jeg har god erfaring med ASRock, men bare billiggreier så jeg vet ikke hvordan gamingtingene deres er. Ellers så anbefaler jeg stort sett MSI, men det er jo en femhundrings dyrere. Med norske forbrukerrettigheter så er det jo ikke store problemet hvis HK'et tar kvelden Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Jeg hadde gått for det billigste, det er ikke vits å oppgradere i hytt og pine, da er det like greit å spare til ny PC Jeg har god erfaring med ASRock, men bare billiggreier så jeg vet ikke hvordan gamingtingene deres er. Ellers så anbefaler jeg stort sett MSI, men det er jo en femhundrings dyrere. Med norske forbrukerrettigheter så er det jo ikke store problemet hvis HK'et tar kvelden Skjønner deg godt! Tanken på du har god erfaring med ASRock, hva tenker du om Z97 da? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Budsjett har du? Om det er mulighet å få begge for 2k er det supert. Glem det Hvis du tenker på å bytte hovedkort til et med Z97 brikke-sett ville jeg sett på bruktmarkedet. Kjedelig å betale full pris for gammel hardware. Du må også huske på at du bør re-installere windows etterpå. Jeg er usikker på hvor keen komplett sine windows-lisenser er på det, men det burde gå bra. Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Budsjett har du? Om det er mulighet å få begge for 2k er det supert. Glem det Hvis du tenker på å bytte hovedkort til et med Z97 brikke-sett ville jeg sett på bruktmarkedet. Kjedelig å betale full pris for gammel hardware. Du må også huske på at du bør re-installere windows etterpå. Jeg er usikker på hvor keen komplett sine windows-lisenser er på det, men det burde gå bra. Hva foreslår du da? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Mest trøkk for penga må vel bli noe slik: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/xfx-radeon-rx-480-rs-4gb/236443.11110/ https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/be-quiet-purerock/224716.11130/ https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/cryorig-h7-cpu-cooler/236131.11130/ Totalt 2619,- Endret 4. april 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Mest trøkk for penga må vel bli noe slik: https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/xfx-radeon-rx-480-rs-4gb/236443.11110/ https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/kjoling/prosessorkjoling/be-quiet-purerock/224716.11130/ Totalt 2519,- Skal jeg ta med kjølepasta også? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Siden pure rock kommer med termisk pasta ferdig påsmurt, trenger du strengt tatt ikke kjøpe noe ekstra. Men, det er jo kjekt å ha .. og siden termisk pasta koster litt, og det faktum at du får med en tube med andre kjølere - bytter jeg anbefalingen min til førstnevnte H7 Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Siden pure rock kommer med termisk pasta ferdig påsmurt, trenger du strengt tatt ikke kjøpe noe ekstra. Men, det er jo kjekt å ha .. og siden termisk pasta koster litt, og det faktum at du får med en tube med andre kjølere - bytter jeg anbefalingen min til førstnevnte H7 Da går jeg for H7 Takk for alt sammen! Får håpe dette ordner "problemet" Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Får håpe du blir fornøyd da. Du får spørre hvis det er noe du er usikker på vedr fjerning av gammel pasta, legge på ny eller montering av kjøleren. Lenke til kommentar
Kristofferrr Skrevet 8. april 2017 Forfatter Del Skrevet 8. april 2017 Hei! Nå har jeg montert vifta og skjermkortet, og jeg prøvde da å starte den.. den starta men Finn ikke noe bilde på skjermen, hva kan årsaken være? Har tatt ut det ny og bytta med gamle og det samme skjer. Får ikke noe bilde uansett hva jeg gjør.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) Har du satt skjermkortet skikkelig i? Har du kobla riktig strøm kabler til det? Ta gjerne noen gode bilder av alt, også baksiden så jeg får sett montering av kjøler Endret 8. april 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå