vcx Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Hei,Med tanke på mitt stueoppsett passer det best med en soundbase til å plassere TV-en på, men jeg sliter litt med å velge hvilken. Hadde egentlig bestemt meg for Canton DM 100(kr 6999) ettersom den har fått gjennomgående gode kritikker og særlig pluss for god bass. Nå som Sonos Playbase (kr 6999) har kommet og den har også fått gode kritikker, sliter jeg litt med å velge hvilken jeg skal gå for. Ettersom det jeg kan se er det ingen steder som har begge to inne, slik at jeg kan få høre dem side om side. Antar likevel at DM 100 produserer noe fyldigere lyd og bedre bass en Playbase, uten at dette er noe annet en ren tipping fra min side ut fra anmeldelsene. Fordelen med Sonos er jo at det gir tilgang til multiroom-streaming osv. At DM 100 har Apt-x er noe jeg heller ikke får nytte av, siden jeg bare har iPhone 7. Noen tips til å gjøre valget litt lettere? (Hadde egentlig bare foretrukket om noen valgte for meg). PS: (Stueoppsettet er ikke helt ideelt, ca. 20 kvm hvor TV-en står i hjørnet. Kanskje DM 100 blir litt mye?) Endret 4. april 2017 av vcx Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg har ikke noe peiling på lydplanke, alle de jeg kjenner som kjøpte det har byttet de ut, for syns ikke det var bra nok. Så du har ikke vurdert aktive høyttalere da? Feks AudioPro Addon eller fra Klipsch? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. april 2017 Del Skrevet 10. april 2017 Mulig du allerede har valgt planke eller fulgte rådet fra Pat her, men her er ihvertfall siste test av planker: http://www.dinside.no/data/lydplankene-som-gir-deg-best-tv-lyd/67399432 Lenke til kommentar
vcx Skrevet 17. april 2017 Forfatter Del Skrevet 17. april 2017 Vurderte egentlig først å skrote lydplanke/lydsokkel-idéen og gå for Powernode 2 med noen passive høyttalere (evt. aktive høyttalere) i stedet. Fant vel egentlig ut at stua jeg har nå er litt for liten og ikke optimal for lytting uansett, men at jeg får vurdere det i neste leilighet! Jeg endte derfor opp med å kjøpe Canton DM 75 på tilbud til 3799. Håper jeg får den nå ietter påske, så skal jeg komme en oppdatering på hvordan lyden er Lenke til kommentar
Pop Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Med stue på 20kvm er det helt greit med en Powernode og to stativhøyttalere av ok kvalitet. Hva du gjør med akustikken der har langt mer å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå