RamGuy Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Problemet til Yooka-Laylee er vel at det tar med seg alt ifra Banjo-Kazooie og Banjo-Tooie på både godt og vondt. Dette med kameratstyringen er jo veldig skuffende når vi tross alt skriver 2017. Likevel så er nok dette et spill som kan gi mye glede til de som trives godt med gode, gamle 3D-plattformerspill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Moderatormelding Jeg er ikke interessert i en lang nisse-diskusjon i tråden om Yokaa-Laylee, hold dere til trådens tema fra nå av. Flere innlegg er fjernet. Reaksjoner og kommentarer på moderering skal ikke postes i tråden her, man kan sendes til meg via Personlig Melding. Lenke til kommentar
...... Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Sjekket et par reviews på YouTube. Syns ikke de to hovedkarakterene når Banjo og Kazooie opp til anklene en gang. De virker så uinteressante.. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Jeg kan ikke engang begynne å forstå hvorfor en person skulle gitt fallout 4 karakteren 10/10. Det eneste jeg ser for meg, er om vedkommende har bodd i en hule siden åttitallet, og fallout 4 er den første formen for digital underholdning man kommer over. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 kan være fordi dei er mer kritisk, det går veldig rundt 6-7 karakterer. Var ikke helt seriøst ment, men pytt. Men i samme gate ser jeg veldig mye av mentaliteten av at "Norge er best". Jeg listet opp åtte karakterer (ni om vi tar med gamer.no). GR Danmark gav spillet 7/10, resten gav det 8/10 eller bedre. Men fordi Norge skiller seg ut og gir det 5/10 er det alt for mange som automatisk tror spillet er dårlig. Har aldri skjønt helt det der. Jeg gir blaffen i hvilket land anmelderen bor i. Jeg stoler strengt tatt ikke på noen av dem, men hvis en skiller seg ut tar jeg den sjelden seriøst. Jeg er mer av typen som sjekker hva folk flest mener, og selvsagt hva jeg selv mener om spillet. Men er ikke noe å lage en stor sak av. Har for lengst forhåndsbestilt Yooka-Layle, men aner ikke om jeg liker det før jeg faktisk spiller det. Husk at oppfattelsen til veldig mange er at alt under 8/10 er slakt. 8/10 er et OK spill, 9/10 er et bra spill, mens 10/10 er veldig bra. I Norge den siste tiden har mange begynt å bli strengere på karakterene, derfor det store spriket. Liker ikke helt at man skal være strenge bare for å være strenge. Trekke en karakter eller to "bare fordi". Slik som Rune i LevelUp for eksempel. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Lilac, når bærer du langt av sted. Hold fokus påsakens tema: Spillet og anmeldelsen av Yooka. Endret 5. april 2017 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 67 på Metacritic nå, ser vel ut at anmeldelsene er som forventet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Spillet får alt ifra slakt til topp score. Så her må en lese flere anmeldelser og gjerne see litt gameplay for å dannet et bilde om dette er verdt et kjøp eller ikke. Som regel når det spriker så voldsomt så er det mye rusk men for noen så kan dem positive bitene være nok til et kjøp. Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Nå er dette et spill jeg har hatt på radaren ganske lenge nå, og da jeg senest spilte Banjo & Kazooie med noen kompiser i romjulen, kommer jeg garantert til å kjøpe dette også av ren nostalgi. Men jeg er ikke blind for feil heller, så frykter å bli veldig skuffet. Er de tekniske feilene noe man kan håpe at de får fikset i en patch? Kanskje Switch-utgaven blir bedre, da det er den jeg satser på. Lenke til kommentar
UninvitedPanda Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Så her må en lese flere anmeldelser og gjerne see litt gameplay for å dannet et bilde om dette er verdt et kjøp eller ikke. Som mann alltid burde gjøre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Om dette med kameraføring er noe som går igjen, er det litt sørgelig. Men dette må da være full mulig å oppdatere og heller utvide valgmulighetene for kameraføringen i spillet ? Banjo-Kazooie på N64 ble spill utrolig mye, og det var nappe perfekt kameraføring der heller. Men det var den gang. Håper på oppdatering senere, da dette uansett ikkke blir kjøpt med det første. Endret 5. april 2017 av Mala Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Om dette med kameraføring er noe som går igjen, er det litt sørgelig. Men dette må da være full mulig å oppdatere og heller utvide valgmulighetene for kameraføringen i spillet ? Banjo-Kazooie på N64 ble spill utrolig mye, og det var nappe perfekt kameraføring der heller. Men det var den gang. Håper på oppdatering senere, da dette uansett ikkke blir kjøpt med det første. Mulig det er nostalgien som prater, men Banjo-Kazooie sin kameraføring syns jeg i hvert fall er meget bra. Er også mulig det er fordi jeg sammenligner med Super Mario 64 (der er den grusomt håpløs til tider). Håper jeg skal klare å leve med det :-) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Er mye mulig det altså Drog frem samlingen med gamle spill i forrige uke, der i blant N64 spillene og til min store skuffelse låg ikke Banjo-Kazooie i esken Har vel blitt offer for utlån og aldri kommet i hus igjen tenker jeg...Må nok ta runden på finn/ebay og få kjøp kassetten igjen... Men det er ikke sikkert det var så ille nei, hadde vært morro å prøvd igjen etter gammelt! Fikk ordnet meg en RGB-moddet N64 i fra Frankrike også + jeg drog med meg gamle CRT-skjermen til foreldrene i hus..så N64 spillene har aldri sett bedre ut Endret 5. april 2017 av Mala 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 (endret) Fra "faktaboksen": Utgiver: Playtonic Games Utgiver er legendariske Team 17. Legendariske Platinum Games gav oss Ninja Turtles: Mutants in Manhattan (og StarFox Zero, ser jeg. 2016 var et dårlig år for dem.) Alle kan gjøre feil en gang i blandt. Husk at oppfattelsen til veldig mange er at alt under 8/10 er slakt. 8/10 er et OK spill, 9/10 er et bra spill, mens 10/10 er veldig bra. I Norge den siste tiden har mange begynt å bli strengere på karakterene, derfor det store spriket. Liker ikke helt at man skal være strenge bare for å være strenge. Trekke en karakter eller to "bare fordi". Slik som Rune i LevelUp for eksempel. Jeg er nok for gammel til sånn nymotens karaktersystem, og synes 8/10 er en veldig bra karakter. Et spill som får 5/10 har nok en god del feil og mangler, men er like fullt et bra spill. Jevnt over er det nok middels, med en del bra ting og en del dårlige ting. Sånn sett er det nok mye å glede seg over i et spill som får 5/10, bare man klarer å overse det verste av det negative. Dårlig kamerakontroll kan jeg leve med. Litt tvilsom plattform-hopping gjør meg ingenting, og elendig multiplayer bryr jeg meg ikke noe om, da jeg aldri spiller multiplayer annet enn i MMOer. Når det er sagt har jeg endelig fått spillet i posten, og har lagt i noen timer. Førsteinntrykket var helt klart en 5/10, med en lang intro man ikke kan hoppe over, dårlig kamera, omtrent null historie å bry seg om og plagsom plattformhopping. En blanding av kamera og dårlig kameravinkel gjør at det kan være litt vanskelig å beregne hvor langt unna plattformen faktisk er til tider. Men klarer man å overse dette vil jeg nok gitt spillet rundt 6/10, kanskje 7/10. Dette er ikke "middels" i min bok, men et bra spill med en del negative ting det kan være litt vanskelig å overse. Ikke noe som ødelegger spillet på noe vis, men heller ting som krever at man er litt tålmodig med spillet. Endret 5. april 2017 av Schreiber Lenke til kommentar
GimleSag Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Oppdatering på vei som skal fikse kameraføring og ytelse! Skal visst være klar før lansering. Dette er gode nyheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå