CreatureCanis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg tenker på den irriterende klikkelyden som radiatorer gir fra seg når dem blir varmere eller kaldere... Denne lyden er veldig typisk at den begynner og lage akkuratt når jeg skal sove. Men HVORFOR lager den denne lyden da? Jeg tør sverge på at den gjør det bare for og plage nervene mine til blods... Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 metall utvider/trekker seg sammen ved temp endringer Lenke til kommentar
jossa Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 sover du i bilen? .. hehe.. hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
CreatureCanis Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Var kansje en bommert dette... men det sto jo alt som ga lyd fra seg Jeg snakker om sånn radiator ovn... sånn som man har inne på rommet... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har også en sånn. Men jeg har det enda værre, hvis det hjelper litt. Jeg har et kjøleskap som plutselig kan finne på å begynne å dure noe voldsomt, for så og slutte på denne måten: *rist på hodet fort mens du blåser ut* Lenke til kommentar
Intrudah Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Som Ezekiel sa.. er det metallet ovnen er laget av som utvider seg ved oppvarming, og trekker seg sammen ved nedkjøling. Dette fører til at det kan smelle litt.. Sånn er det bare.. Tror det er lite du kan gjøre med akkurat det Håper du får såve nå Endret 8. desember 2003 av Intrudah Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 du kan kjøpe deg ny ovn?da lager den ikke lyd kansje, spørs jo hvilken du kjøper da! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hvis det er en elektrisk ovn så sitter det vel et rele der som er temperaturstyrt. Releer er mekaniske og lager lyd når de slår seg på eller av. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 det gjør de også, men e noen som ikke lager lyd når de slår seg av eller på! Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 For å hanke dette inn til bil igjen, så får du samme fenomen i eksosanlegg når du har pisket bilen og så slår den av. Hør f.eks på tikkingen i eksosen på 911'en helt på slutten av GIS 1 ...nydelig lyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå