Kurt Lekanger Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Nå er ikke lenger Windows størst Lenke til kommentar
- C64 - Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Det blir litt som å sammenligne epler og pærer dette. Windows på datamaskiner, Android på nettbrett og mobiler. (IOS for særinger) Selv om begge kan bruke internett, så erstatter de hverandre ikke. 2 Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Statcounter er vel ikke egnet som en kilde for dette? Vi tok en uhøytidelig test for noen mnd siden. Statcounter registrerte da alle lumiamodeller som android mens de samme enhetene ble riktig identifisert av google analytics. Statcounter respekterer så vidt jeg vet do not track også så man bør ta tallene med en klype salt. 2 Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Statcounter er vel ikke egnet som en kilde for dette? Vi tok en uhøytidelig test for noen mnd siden. Statcounter registrerte da alle lumiamodeller som android mens de samme enhetene ble riktig identifisert av google analytics. Statcounter respekterer så vidt jeg vet do not track også så man bør ta tallene med en klype salt. vet du om det gjelder windows 10 mobile enheter også? Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Statcounter er vel ikke egnet som en kilde for dette? Vi tok en uhøytidelig test for noen mnd siden. Statcounter registrerte da alle lumiamodeller som android mens de samme enhetene ble riktig identifisert av google analytics. Statcounter respekterer så vidt jeg vet do not track også så man bør ta tallene med en klype salt. vet du om det gjelder windows 10 mobile enheter også? Vi testet med bare med lumia 640, 650, 735 og 950, både insider og vanlig w10m. Statcounter gjorde vist endringer basert på denne testen i ettertid men allikevel nok til å være litt skeptisk til tallene deres. Hadde vært mer interesant å se tall fra analytics. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Statcounter er vel ikke egnet som en kilde for dette? Vi tok en uhøytidelig test for noen mnd siden. Statcounter registrerte da alle lumiamodeller som android mens de samme enhetene ble riktig identifisert av google analytics. Statcounter respekterer så vidt jeg vet do not track også så man bør ta tallene med en klype salt. vet du om det gjelder windows 10 mobile enheter også? Vi testet med bare med lumia 640, 650, 735 og 950, både insider og vanlig w10m.Statcounter gjorde vist endringer basert på denne testen i ettertid men allikevel nok til å være litt skeptisk til tallene deres. Hadde vært mer interesant å se tall fra analytics. Ok, interessant. Jeg vet at Lumia, som den gang kun kjørte windows phone 8.1 så var det alltid et problem at den ble tolket som android eller iphone ved valg av codec'er til videoavspilling og andre sære krimkrams. Føler at det problemet er litt mindre med w10m men det eksisterer fortsatt. Hater forøvrig useragent, den gjør valg for nettleser design (når man burde brukt responsivt design), valg av codec osv... Makkverk... Lenke til kommentar
Rune Ydstebo Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Statcounter er vel ikke egnet som en kilde for dette? Vi tok en uhøytidelig test for noen mnd siden. Statcounter registrerte da alle lumiamodeller som android mens de samme enhetene ble riktig identifisert av google analytics. Statcounter respekterer så vidt jeg vet do not track også så man bør ta tallene med en klype salt. Lumiamodeller utgjør promille av verdens mobil telefoner, selv summen av alle windows mibiler nærmer seg promille og ikke prosenter. Så tror ikke det forskyver særlig resultatet ? Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Statcounter er vel ikke egnet som en kilde for dette? Vi tok en uhøytidelig test for noen mnd siden. Statcounter registrerte da alle lumiamodeller som android mens de samme enhetene ble riktig identifisert av google analytics. Statcounter respekterer så vidt jeg vet do not track også så man bør ta tallene med en klype salt. Lumiamodeller utgjør promille av verdens mobil telefoner, selv summen av alle windows mibiler nærmer seg promille og ikke prosenter. Så tror ikke det forskyver særlig resultatet ? Salgstall, ikke det samme som brukstall da salgstall ikke er akkumulerende, men 0,92% markedsandel på salg hadde MS i 2016 globalt. I 2015 solgte de 32,9 millioner som var 2,3% av 1432 millioner enheter. 2016 MS: 13,8 millioner Samsung: 306 millioner Apple: 216 millioner Huawei: 132 millioner ... Totalt: 1495 millioner Kilder http://www.indiatimes.com/technology/gadgets/samsung-sold-most-android-phones-in-2016-but-apple-kicked-some-serious-butt-271616.html http://www.windowscentral.com/microsoft-finally-revealed-sort-how-many-lumia-phones-it-sold-q2-2016 Uansett, jeg liker Windows på mobil, synes jeg får gjort mer der og ser virkelig frem til Windows 10 on ARM, om de får det til. For da blir det virkelig en portabel datamaskin som gjør at den kan gjøre alt en laptop gjør når jeg er på reisefot og bl.a. hjelper familiemedlemmer med sære dataproblemer Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 En hel artikkel om å sammenligne epler med pærer, fantastisk. Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Til dere som hevder at dette er å sammenligne epler og pærer, så må jeg si meg uenig. Dette er ikke en sammenligning mellom noen ting som helst, og i hvert fall ikke desktop versus håndholdt (Droids) - Dette er et svar på spørsmålet; Hva bruker folk mest tid på internett med. Og svaret er at for første gang i datamaskinens historie, har vi et heterogent miljø, med konkurranse ... Og ergo, som eneste logiske konklusjon følger da, at eneste farbare vei fremover, for å unngå lockin, er å bruke åpne standarder ... Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Ergo; Slutt å bygge apps, begynn å lage web apps. Men dette har jo jeg sagt i snart ti år, uten at noen har hørt noe særlig på meg da ...!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå