Kurt Lekanger Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Utvikler felles billettsystem for store deler av Sør-Norge, basert på RuterBillett Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Gratulerer. Flere år på overtid. 3 Lenke til kommentar
olros Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Men blir det en app for alle eller en app for hvert fylke? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Ruter's app er utvilsomt bedre enn NSB sin og (etter det jeg tror) flere konkurrenters - men samtidig utnyttes ikke mulighetene fullt ut for å promotere kollektivtrafikken. * Fortsatt ingen kvantumsrabatt (forhåndskjøp av 10-20 billetter mot 10% ekstra rabatt som det var med gml kupongkort) selv om dette elektronisk er både enklere og heller ikke krever noen trykking av papirremser med "klipp" * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.) * Ingen kreative nye billett-typer som f.eks. redusert pris for reise utenom rushtid - kunne vært hyggelig for både skiftarbeidere som holder samfunnet igang når andre har fri og ville generelt gjort det mer attraktivt å reise kollektivt til noe annet enn jobb. (Trening og fornøyelse) 1 Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Håper det blir en felles app for betaling, slik at en slipper å installere enda en app når en skal ta buss i hos en av de andre buss selskapene en de en benytter til vanlig! 3 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Endelig på tide!Er lei av å ha ørten ulike apper for en dagstur f.eks. Skyss, Kolumbus, Flybussen, Ruter, NSB, Opplandstrafikk osv... Dette burde vært samlet i én app for lenge siden!Synd at ikke Hordaland også blir med i den nye avtalen... 1 Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 "Kundens reiseopplevelse skal stå i fokus når vi sammen skal utvikle nye og smarte løsninger for den grønne, sømløse reisen" Adjektivkonkurranse anyone? 3 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.) Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 "Kundens reiseopplevelse skal stå i fokus når vi sammen skal utvikle nye og smarte løsninger for den grønne, sømløse reisen" Adjektivkonkurranse anyone? Selgerpjatt 2 Lenke til kommentar
8OVI7VAB Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Haha, men kva med oss som reiser ei til to ganger i veka? Der eg reiser frå er det fullt på betalingsparkering og over halvparten av oblatparkeringsplassene er alltid ledig. Lenke til kommentar
8OVI7VAB Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.) Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig. Svaret under skulle ha vore her. Kva med dei som reiser ofte, ei til to gonger i veka? Eg opplever oblatparkeringsplassene som stort sett ubrukte i form av at det er meir enn dobbelt for mange av dei, men alltid fullt på betalingsplassane. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Jeg husker når jeg bodde i Sveits, der hadde jeg det som kallets for GA. Det var gyldig i HELE landet, de aller fleste tog, busser og trikker samt tbane. kostet ikke stort mer enn 8000kr i året. Hvorfor har ikke Norge slik? dette var nå 10 år siden og selges enda, dog lit dyrere nå oppi 13000kr. Hva hadde noe slikt kostet i Norge? 10000 i mnd? https://www.sbb.ch/en/travelcards-and-tickets/railpasses/ga.html Endret 4. april 2017 av -Night- Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.)Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig. Hmm, det er her jeg ikke følger logikken din. En som reiser miljøvennlig noen ggr pr uke/mnd er altså ikke miljøvennlig nok? Det er jo nettopp derfor mange fortsetter å bruke bilen - ingen tilrettelegging for å gjøre det enkelt og elegant. Jeg tenker da at en enkeltbillett gir parkering for samme dag, ikke en hel mnd. Enkelt å legge inn et felt for regnr som kunne løst dette elegant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå