Gå til innhold

Ny gpu/cpu


Kløve

Anbefalte innlegg

Heisann.

jeg vurderer veldig sterkt og kjøpe 1080 men lurer på om jeg må oppgradere cpu'en i tillegg. Har en i7 2600k.

Og jeg er relativt ubrukelig på skjermkort, så hva er egentlig forskjellen på 1080ene? Og hvis jeg skal OC gpu, hvilket anbefales?

Grunnen til at jeg spør er fordi eter en del "forskning" fra min side, så liker jeg og høre fra folk med erfaring ;-)

 

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 2500K som er overklokket til cirka 4GHZ. For et par måneder siden kjøpte jeg en 1070 og det har fungert fint. Eneste er at det kan ta litt tid å laste enkelte spill men når spillene er lastet flyter alt fint med 4K oppløsning. Jeg ser derfor ikke noen grunn til at ikke prosessoren din skal funke ok med det skjermkortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en 2500K som er overklokket til cirka 4GHZ. For et par måneder siden kjøpte jeg en 1070 og det har fungert fint. Eneste er at det kan ta litt tid å laste enkelte spill men når spillene er lastet flyter alt fint med 4K oppløsning. Jeg ser derfor ikke noen grunn til at ikke prosessoren din skal funke ok med det skjermkortet.

 

Det er ikke så rart siden ditt 1070 kort er flaskehalsen ved 4K oppløsning og ikke CPU. Hvilken skjerm har du forresten?

Lenke til kommentar

Det med lastetider har vært sånn hele tiden og det er først de siste dagene jeg har kjørt med 4K da jeg kjøpte ny hovedskjerm på fredag. Før det kjørte jeg 1080p med en DELL U2713HM som hovedskjerm.  Den har nå blitt nedgradert til skjerm #2 så nå har jeg en Asus ROG SWIFT PG279AQ som hovedskjerm.

Lenke til kommentar

Det med lastetider har vært sånn hele tiden og det er først de siste dagene jeg har kjørt med 4K da jeg kjøpte ny hovedskjerm på fredag. Før det kjørte jeg 1080p med en DELL U2713HM som hovedskjerm.  Den har nå blitt nedgradert til skjerm #2 så nå har jeg en Asus ROG SWIFT PG279AQ som hovedskjerm.

 

I see. Få deg et GTX 1080 Ti kort nå da ;) Men selv det er flaskehals for 4K. Må ha SLI :p

Lenke til kommentar

Folding bryr seg ikke om SLI såvidt jeg forstår, den bare overser det og behandler kortene separat. Mulig jeg tar feil.

 

Når det kommer til lastetider er det vel naturlig at 4K-teksturer, som er mer detaljerte, tar lenger tid å laste enn mer lavoppløste teksturer. Kjører du spill fra SSD?

 

edit: Overså at problemet har vært der siden før du kjørte 4K. Sannelig ikke sikker. SSD burde uansett hjelpe.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Folding bryr seg ikke om SLI såvidt jeg forstår, den bare overser det og behandler kortene separat. Mulig jeg tar feil.

 

Kan hende jeg har misforstått også  ;)

 

Spillene er lagret på en snurredisk. Det kan hende det har delvis skyld. Jeg skal uansett oppgradere til en større M2-disk i løpet av sommeren (forhåpentligvis) og da vil jeg få spillene over på en bedre disk. 

Lenke til kommentar

For folding har ikke SLI noe betydning nei, blir som srbz skriver behandlet som separate kort, en kan tilogmed mikse forskjellige GPUer i samme PCen og det vil fungere helt fint for folding. Eneste problematikken med multi GPU løsninger for folding må vel være eventuelle mangler på PCI lanes, men jeg vet ikke hvor mye data eventuell folding sender til og fra GPUene, så er kanskje ikke ett problem det heller. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg fikk med meg det, men lurte på om det var noen andre som hadde noen mening ;-)

Men 1080 eller 1070? Er det veldig stor forskjell?

 

1080 er ca 20-25% raskere enn 1070.

 

Hva med 1080 founders edition ??

 

Kjøleren er ikke akkurat stillegående, hvis det er noe du bryr deg om. MSI Gaming X er bedre her. Kommer an på hvilket kabinett man har også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...