Gå til innhold

Hjelper en kompis, vil ha mer ram

Anbefalte innlegg

Hei.

En kompis kjøpte nylig denne:

ASUS ROG GL702VM 17.3" FHD matt 120Hz

https://www.komplett.no/product/908099/gaming/gaming-pc/baerbar/asus-rog-gl702vm-173-fhd-matt-120hz?noredirect=true#
Han ønsker 16gb ram å har ingen aning om hvor han skal lete eller hva han skal se etter, ikke vet jeg siden jeg aldri har styrt med laptoper før.

Så tenkte en av dere kunne hjulpet meg, slik at jeg kan hjelpe han, hehe...

Regner med det er noe lignende som den på bilde.

Mvh pat.

post-165463-0-08402800-1491256890_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper man kompatible kit med to brikker er man mest safe. Begynner man å blande RAM øker risikoen for problemer, men det kan også gå helt fint. Har oppgradert en del RAM på maskiner, laptoper og servere og det er litt bingolotto selv om alt tilsynelatende skal fungere basert på spesifikasjoner. Hvis det blir problemer med 2 forskjellige brikker kan det være verdt å bytte om på slotplassering da BIOS kan gjøre andre valg på timing som funker for begge brikkene sammen. Det billigste og mest safe er å skaffe en til brikke av nøyaktig type og merke som allerede står i så lenge den er designet for å bli brukt sammen med enda en brikke.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjør CPU-Z på maskinen så har du minnespec på det som er i. Vil tro det settet du linker til vil fungere bra uansett. Maskinen bruker DDR4 SODIMM. BIOS er designet for å lese stats på brikkene og så bruke dem fornuftig. De skader jo ikke å ta en titt på manualen eller søke opp specs hvis du vil være 100% sikker. Når det er sagt er konsumentutstyr som dette designet med rimelig tolerante spesifikasjoner for å støtte forskjellig RAM.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...