corsa91 Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Hei Jeg har en PGO Libra som er nesten identisk med Big Max om jeg ikke husker feil. Tidligere eier har fjernet variatorringen som gjør at den går 50-55 på rett strekning. Men på 30/35 på større bakker. Det blir litt for utrygt å kjøre så sakte. Ønsker dermed å trimme den billigst mulig. Har fått høre at jeg må bytte eksospotte for å få mer guffe ut men passer alle typer potte? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Ulovlig. Da må du omregistrere den og tegne en annen forsikring. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Du får ikke omregistrert moped. Da må en kjøpe ny sykkel i større klasse. Havner du i ulykke med trimmet moped så kan du fort bli gjeldsslave for resten av livet. Forsikringen din gjelder ikke og du vil få regress/erstatningskrav. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Du får ikke omregistrert moped. Da må en kjøpe ny sykkel i større klasse. Havner du i ulykke med trimmet moped så kan du fort bli gjeldsslave for resten av livet. Forsikringen din gjelder ikke og du vil få regress/erstatningskrav. Nei det er vel sant. Men kravet nå er ikke lenger motorstyrke men krav til maks hastighet. En elektronisk sperre som sperrer på 50km/t. Scooterne nå kan jo ha motorer på opptil 4,5 HK Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Det skal være maks 50ccm og maks 45km/t. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 45kmt på 70 sone er livsfarlig. Hadde sett for meg for meg å ikke blodtrimme den men litt slik at den faktisk går på bakker i 50kmt og ikke 35 eller 30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå