mrSnorkel Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg har en Rav4 som jeg har byttet endeledd på, og selvsagt kom spissingen ut av kontroll. Jeg er altfor gnien til å betale et verksted for å justere det, dessuten liker jeg en utfordring. Nå har jeg dog funnet en svært nøyaktig metode for å måle spissingen, og har justert parallelt. Etter hva jeg forstår så skal man kompensere litt med pluss eller minus for at det skal bli riktig under kjøring. Dessuten kan det virke som om dekkene blir noe mer slitt på innsiden. Hvilket antyder at det skal være en smule "toe in" for å motvirke dette. noen som kan bekrefte? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Står noe her: http://bimmers.no/forums/topic/606125-hjulspissing/ Regn med litt hjelp fra noen og muligens en 2-3 runder med justering før det blir sånn tålig bra. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Hvis dekkene blir slitt på innsiden så kan det hende du også må justere camber, har du sjekket om det er slakke i de andre foringene?. Rekner med din bil skal ha 1-4mm "toe in"?. Lenke til kommentar
mrSnorkel Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Har byttet endeledd, bærekule og stabstag. andre foringer og stag virker å være tighte og fine. Syns opp mot 4 mm toe in høres mye ut.... Bør kanskje ringe Toyota å høre med de. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Om du bare har byttet på ene siden (evt en side om gangen), og styringen var greit justert før byttet, kan du bruke tidligere rattposisjon så den står så bilen skal gå rett fram (ikke alle biler har ratt som står rett opp når bilen går frem, om de som justerte sist ikke var så nøye på å få rattet i posisjon), stå foran bilen og se fra hjul til hjul for å sammenligne posisjon i.f.t bakhjul. Øyemål som det gjerne kalles Det har jeg gjort på endel biler, og har fått de ganske så brukbart innafor. Ut å kjøre, sjekke om den oppfører seg likt på sving fra side til side, og at den oppfører seg likt som tidligere på aks/brems/sporete veg. Er du vant med å kjøre bilen fra før kjenner du gjerne om det er brukbart eller ikke. Likebra som med instrumenter blir det aldri, men kanskje godt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå