Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

urinprøve henvist dps

tatt00boy

Anbefalte innlegg

hei, jeg prøvde ta en tur til legen i dag for å ta urinprøve, gikk ikke så bra da legen bevisst driter i psykiske plager som gjør man ikke klarer å gjennomføre denne prøven. skal testes for cannabis da jeg har røyka før men har da sluttet og skal bekrefte dette hver 14 dag i 3 mnd.. jeg sliter psykisk med urinering med andre i nærheten som da gjør jeg ikke får gjort det jeg skal. prøvde komme frem til en løsning men de var virkelig ikke samarbeidsvillige. det er en psykisk krenkelse at dem må se at penis taes frem og begynner å tisse.. jeg har problemer med raseri og jeg fortalte legen at jeg ikke klarer med folk i nærheten, selv om de bak ryggen eller står med døra åpen, det skjer bare ikke! finnes det noen andre muligheter til urinprøve for å slippe at dem i det hele tatt står i nærheten? ikke for å bruke andre sitt piss men for sitt eget psykiske som ikke takler andre i nærheten? jeg fortalte dem at jeg kan ta av meg jakka og sko og at dem fritt kan kroppsvisitere meg noe som tar 30 sekunder maks men det kunne de såklart ikke for det var ikke aktuelt at jeg går inn på do alene... 

noen andre som har opplevd det samme og kan fortelle litt om hva løsninger man kom frem til? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som har jukset på prøvene med diverse metoder og å titte på tissen når den tisser tiss er desverre eneste metoden for å garantere at det er ditt tiss som tisses i tissekoppen.

Forresten så er det rimelig idiotisk å tisse på koppen hver 14. dag da det ikke tar mer enn et par dager før cannabis går ut av blodet hvis du ikke røyker ofte og regelmessig. Det beviser ingenting.

Lenke til kommentar

Det er mange som har jukset på prøvene med diverse metoder og å titte på tissen når den tisser tiss er desverre eneste metoden for å garantere at det er ditt tiss som tisses i tissekoppen.

Forresten så er det rimelig idiotisk å tisse på koppen hver 14. dag da det ikke tar mer enn et par dager før cannabis går ut av blodet hvis du ikke røyker ofte og regelmessig. Det beviser ingenting.

jepp, det fortalte dem også men jeg prøvde å fortelle dem at jeg ikke har noe planer om å jukse, nedtrappingen har vært etter plan med dps så derfor 14 dagers, røyka i 2 år morgen til kveld så er ikke så urimelig med 14 dagers mellomrom, da det er en god del som skal skilles ut fra kroppen. 

men.. mitt psykiske klarer ikke gjennomføre den prøven, er en sperre jeg har, prøvd med kjærester også før å tisse menst hun var i samme rom og det gikk fortsatt ikke. de forstår virkelig ikke pasientens psykiske og tar ikke hensyn til det juks eller ei. jeg synes dette blir så feil måten man blir behandlet på. 

Lenke til kommentar

Vel, det er mye som kan skjules i kroppens hulrom og da hjelper kroppsvisitasjon lite dessverre. Tror at det er best å henvende seg til en spesialist med problemet ditt og få papirer på dette, slik at denne legen får vite at dette ikke er noe du har funnet på for å unngå/kunne jukse under urinprøven.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Vel, det er mye som kan skjules i kroppens hulrom og da hjelper kroppsvisitasjon lite dessverre. Tror at det er best å henvende seg til en spesialist med problemet ditt og få papirer på dette, slik at denne legen får vite at dette ikke er noe du har funnet på for å unngå/kunne jukse under urinprøven.

skal til dps i morgen for å finne andre muligheter eventuelt at psykologen som sendte inn henvisningen om prøver evt muligens kan fjerne overvåkningen for å gjøre ting litt lettere for mitt psykiske, men dersom det ikke skjer og at jeg da nekter urinprøve fremover, hva skjer da? urinprøven ble nektet i dag, blir jeg straffet for noe fordi mitt psykiske ikke lar meg gjøre det?

Lenke til kommentar

Angående spørsmålet ditt, så kjenner jeg ikke grunnlaget til din nåværende situasjon, men det kan være en tanke å snakke med personene som er ansvarlige for at du må ta disse urinprøvene. Selv om det ser ut som det har oppstått en del konflikt, så er folk vanligvis greie hvis man er grei tilbake (snakker om begge parter i denne saken selvfølgelig)

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Angående spørsmålet ditt, så kjenner jeg ikke grunnlaget til din nåværende situasjon, men det kan være en tanke å snakke med personene som er ansvarlige for at du må ta disse urinprøvene. Selv om det ser ut som det har oppstått en del konflikt, så er folk vanligvis greie hvis man er grei tilbake (snakker om begge parter i denne saken selvfølgelig)

jepp, etter forsøk nr 1 prøvde jeg ringe psykologen som sendte henvisningen til legen, men psykologen hadde ikke tid til å forklare legen om mine psykiske vansker som gjør prøven blir veldig vanskelig å gjennomføre. så etter forsøk nr 2 så ble det ikke prøve da heller etter en samtale med legen som fortsatt ikke kunne forstå meg og tok meg heller som trusler da den vikaren ikke kjenner til min pratemåte som gjør det ofte blir konflikter... jeg prøver jo å finne løsninger og forteller grunnene til jeg ikke klarer å gjennomføre og da blir det sett på som trusler da jeg kan på psykisk sammenbrudd bare av en person som står bak meg

Lenke til kommentar

En kjenning fikk spor i urinprøve 4 måneder etter han hadde brukt, så henger i LENGE.

Forøvrig ikke noe problem å jukse uansett. 

Lenke til kommentar

Det kan hende det er aktuelt med noe angstdempende. Er kanskje ikke aktuelt med sobril og valium og slikt når du har vist tendenser til å bli avhengig (om det er virkelig avhengighet eller ei er en helt annen diskusjon, jeg prøver å se dette fra legens synspunkt), men det finnes andre medikamenter som kan være aktuelle, som truxal, da risikoen for misbruk av dem er langt lavere. 

Lenke til kommentar

Litt off topic, men var marihuana til hjelp med dine psykiske vansker?

for min del så ja, jeg sliter sånn med angst og depresjoner og trengte for ¨flykte fra virkeligheten, etter å ha slutta så sliter jeg like mye som før, når man røyker så blir man mer rolig og bestemt, lettere å få kontakt med andre, blir lettere å med å gjøre. men nå er det forskjellig fra person til person og hvilke diagnoser man har, jeg har f.eks adhd og stor uro i kroppen, blir helt slapp og kan fokusere lettere

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...