Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny pc og skjerm, får ikke til å funke.

Anbefalte innlegg

MSI Trident pc, og DELL UltraSharp U2715H monitor.

Det skal bare være å koble til mus, kb og skjerm, og så er du i gang.

Men de skjer ikke, skjermen sier den ikke har kontakt.. Standard HDMI kabel til MSI, andre enden med mini til DELL. 

Det er knapper på DELL å velge mellom men jeg får heller ikke noe resultat av dem.

Det er jo flere kontakter man kan velge mellom å koble til, men det burde vel funke bare man har valgt en, så burde vel systemene selv finne hvilken som har kontakt?

Burde visst heller kjøpt et hovedkort ++ og bygget selv.

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det var baksiden jeg prøvde. Medfølgende startopp-brosjyre sa bare "koble til kabler  og start opp", utne å gi noen forklaring på hvilke kontakter man skal bruke.Det var jo en del alternative, jeg prøvde noe som het dp.

Jeg trodde det var noe sånt jeg bestilte:

https://www.komplett.no/product/912264/gaming/gaming-pc/stasjonaer/msi-trident-3#

Men det var nok dette:

https://www.komplett.no/product/916355/demovarer/pc-nettbrett/stasjonaer-pc/msi-trident-demo#

og det ser ganske forskjellig ut, jeg vet ikke hva som skiller bortsett fra utseendet, men det er jo ganske ulikt.

Men det jeg fikk lignet ikke på hva jeg forventer så jeg returnerer det i alle fall.

Men nå skal jeg heller bestille et Carbide kabinett og flytte hovedkort og power fra det gamle kabinett, og sette inn et normalt skjermkort i stedet for å bruke AMD sin APU.

Synes ikke jeg får skjerminstillinger slik jeg vil ha med Catalyst.

Det er en 6-kjerners (Trinity tror jeg) APU som sitter der med 3165 MHz klokke så det bør vel være rimelig bra, eller? Men 4GB RAM er vel snaut?

Lenke til kommentar

Senest fredag hjalp jeg en venn med ny skjerm, han glemte å bytte inntaket på skjermen fra DVI til HDMI  så plutselig funket det for han. (han trodde det automatisk var skjermbilde basert på kabel, feks vis han dro ut hdmi og satt in DP så ville det automatisk funket, men man må manuelt bytte på skjermen hvilken inngang man benytter seg av)

du har sørget for å sette skjerm-inntaket til riktig valg? ( valgt Hdmi om du bruker hdmi)

Lenke til kommentar

Men de skjer ikke, skjermen sier den ikke har kontakt.. Standard HDMI kabel til MSI, andre enden med mini til DELL. 

Det er knapper på DELL å velge mellom men jeg får heller ikke noe resultat av dem.

Det er jo flere kontakter man kan velge mellom å koble til, men det burde vel funke bare man har valgt en, så burde vel systemene selv finne hvilken som har kontakt?

https://www.msi.com/Desktop/Trident-3.html#productSpecification-section

Front: 1 x HDMI out (VR Link)

Rear:  1 x HDMI out **** bruk denne ****

1 x HDMI in (connect Graphic card and front VR-Link port)

Lenke til kommentar

En fristende løsning kan kanskje noe sm dette være:

Externt grafikkort som gör det enkelt att ansluta en extra skärm eller projektor till datorn. 1x DVI-hona till USB-hane. Maxupplösning: 2048x1156. Kompatibelt med Windows XP, Vista, 7 och 8. Levereras med USB 3.0-kabel och adaptrar från DVI till HDMI samt från DVI till VGA.Externt grafikkort som gör det enkelt att ansluta en extra skärm eller projektor till datorn. 1x DVI-hona till USB-hane. Maxupplösning: 2048x1156. Kompatibelt med Windows XP, Vista, 7 och 8. Levereras med USB 3.0-kabel och adaptrar från DVI till HDMI samt från DVI till VGA.

At det kobles til externt kan vel være en fordel, men jeg liker ikke dingser som henger og slenger, så jeg tror jeg vil prøve å  unngå det.

Lenke til kommentar

https://www.msi.com/Desktop/Trident-3.html#productSpecification-section

Front: 1 x HDMI out (VR Link)

Rear:  1 x HDMI out **** bruk denne ****

1 x HDMI in (connect Graphic card and front VR-Link port)

Tridenten er på vei dit den kom fra, så da blir det  litt lettere å leve her.

Jeg må visst ha gjort noe riktig, nå funker i hvert fall skjermen helt nydelig.  AMD Vishera APU gjør forsåvidt en bra jobb, men når jeg drar et skjermbilde bortover flaten går det i rykk og napp og ser ikke særlig attraktivt ut. Gjør jo ikke noe,men jeg liker det ikke. Så jeg er på jakt etter et skjermkort. Er bare litt vanskelig nå for tiden, det kan være mange som funker på XP men det vet man ikke før man har prøvet. Vet ikke om de kan løses med en annen driver men aner ikke hvor jeg skulle begynne for å komme noen vei med det. Maskinen er som regel ikke koblet til nett, den brukes mest bare som jukeboks.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at driverne til APU er på plass? Skrivebordet skal jo ikke lugge slik.

Det har du sannelig rett i! Jeg skal finne CD og se over det. Kanskje jeg kan slippe å kjøpe skjermkort likevel!

Lenke til kommentar

Er du sikker på at driverne til APU er på plass? Skrivebordet skal jo ikke lugge slik.

Det har du sannelig rett i! Jeg skal finne CD og se over det. Kanskje jeg kan slippe å kjøpe skjermkort likevel!

Litt senere: Det hjalp sannelig å installere driver!

Du sparte meg en tur for å handle i en nærliggende butikk som har slikt, og det er jo ikke helt billig heller, så takk skal du ha! Og jeg har blitt ennå litt klokere :rofl:

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...