Mariii Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 (endret) Hei Jeg har da litt følelser for en gutt, og har veldig lyst å bli kjent med ham. Jeg er veldig villig til å ta det første steget, men kan samtidig være ganske sjenert, så vet at dette blir å føles ganske vågalt i begynnelsen. Jeg har bestemt meg for at dersom jeg ser ham denne uken skal jeg på en eller annen måte ta initiativ. Men trenger da noen tips til hvordan jeg kan gå fram. Det virker som han legger merke til meg også, men er veldig usikker på om dette bare er tilfeldig eller ikke. Vi begge går siste året på vgs. Vi har ingen felles venner, og går ikke i samme klasse. Valgfagklassen min bruker klasserommet til klassen hans et par ganger i uken. Vi bytter jo klasserom i friminuttet da. Da har vi alltid litt sånn kjapt fått blikkontakt idet jeg har kommet inn for å finne en plass. Dette skjedde spesielt mye i begynnelsen av skoleåret, men jeg har aldri tenkt så mye over det før jeg ble interessert i ham. I begynnelsen av 2017 var vi på ei messe i forbindelse med skolen. Jeg var sammen med noen av venninnene mine da. Da han kom gående mot oss virket det som vi fikk litt blikkontakt først, før han så ned i bakken da vi nærmet oss hverandre. For noen uker siden satt han i gangen sammen med noen av vennene hans. Da jeg kom gående, så og lente han seg på en måte i min retning, og vi fikk blikkontakt. Det virket som han "ikke brydde" seg så mye om de andre akkurat da. Da det skjedde hadde jeg jo blikket mitt i hans retning, men går da utifra at jeg ikke stirrer på ham (jeg tar alltid blikket mitt bort før jeg føler at jeg stirrer), så tror ikke det er grunnen til blikkontakten. I tillegg så jeg bort igjen før ham. I forrige uke da vi skulle bytte klasserom, ventet jeg bare i gangen utenfor klasserommet hans. Da han kom gående ut av klasserommet fikk vi blikkontakt, og det virket som vi holdt blikket litt, før jeg så bort. I dag så jeg han igjen. Vi fikk blikkontakt på avstand. Jeg tenkte at nå skal jeg prøve å smile, men kjente at jeg ble sjenert, og så heller bare ned... Jeg kikket først denne gangen også, men det virker som han holder blikket lengre enn meg hver gang. Har helt ærlig aldri før opplevd å fått sånn blikkontakt med en gutt jeg har likt. Jeg kan som sagt være sjenert, og kjenner ingen av de i klassen min godt nok til å gå sammen med en av dem for å snakke med ham, så det er helt uaktuelt. I tillegg går jeg ikke på samme skole som venninnene mine, så kan ikke bli kjent med ham med dem heller. Foretrekker egentlig å bli kjent med han på egenhånd. Han har facebook, men der ser det ut som han kun har familie, venner osv på vennelisten... Det virker heller ikke som han er en som fester (noe jeg heller ikke er), så det er heller ikke en mulighet. Han har tydeligvis ikke instagram, så kan ikke følge han der. Etter dette sitter jeg egentlig også igjen med noen spørsmål: Er så mye blikkontakt bare tilfeldig eller er det et positivt "tegn"? Hva tenker dere? Vet at det er veldig vanskelig å si noe om, og å beskrive det for noen, men likevel. Ser dere gutter sånn som dette på jenter hvis dere er interessert i henne? Har tenkt å smile til han neste gang jeg ser ham. Men tenker også at hvis jeg ikke tør å ta steget med å snakke til han irl, å da prøve å ta sjansen med å legge han til på facebook. Hva tenker dere om det? Vil det virke rart eller er det egentlig bare en fin måte å bli kjent på? Jeg synes selv det kan være en fin måte dersom det blir for tøft å ta kontakt irl, men er så redd for at han ikke godtar hvem som helst, så vil jo helst få litt mer kontakt irl først. Setter pris på alle svar! Endret 3. april 2017 av Mariii Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg tenker du overanalyserer, planlegger for mye, og ikke minst; tenker for mye i detalj rundt dette. Flørting skal være løst, ledig, smil og sjarme. En liten dult, et blunk, et smil, spontant. Ikke tenk så mye, så går dette veldig bra 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Så hyggelig! Kjenner meg veldig igjen i noe av det du skriver! - Nettop det å overanalysere som ozone nevner.. "sliter" med dette selv, kjenner meg igjen.. har flørtet en del med en jente i det siste og må innrømme ovenfor meg selv at jeg har fått "aksept" da hun vil finne på noe med meg etter å ha treffer to ganger, sender hjerteikoner/kyss. Sliter nok med litt angst/sjenert da jeg egentlig ikke tørr/føler meg bra nok for hun..og at jeg også hele tiden tenker og analyserer hva som skal skje, gjøres osv, hva jeg kan si og ikke si... Ønsker deg lykke til! han vil helt sikkert bli kjent med deg også! Prøv å ikke overtenk det, dere er begge siste år på VGS?(russ?) Er vel en del felles arrangementer sammens, prøv å oppsøk han der? Er sikkert ok å legge han til på facebook for å se om han godtar eller ikke, godtar han ikke kan det sees på som han avviser deg hm? Anonymous poster hash: 911b0...ba2 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 I mitt liv har jeg hatt mest suksess etter at jeg gikk lei av å gå rundt å være redd og bekymre meg over hva andre tenker. Når du tenker over det så innser du hvor teit det er å gå glipp av muligheter bare fordi du ikke er sikker på hva andre vil mene om deg. Vær deg selv og vær direkte. Du vil oppnå mer og folk vil vite hva DU vil. 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Vær deg selv og vær direkte. Du vil oppnå mer og folk vil vite hva DU vil. ...og ikke minst: De vil vite hvem du er når du er deg selv! Hvem har ikke gjort seg litt til i møte med nye folk, for så å senere slite med å opprettholde "imaget" man laget seg... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Anonymous poster hash: 0c39b...f3a Anonymous poster hash: 0c39b...f3a 5 Lenke til kommentar
Mariii Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 Jeg tenker du overanalyserer, planlegger for mye, og ikke minst; tenker for mye i detalj rundt dette. Flørting skal være løst, ledig, smil og sjarme. En liten dult, et blunk, et smil, spontant. Ikke tenk så mye, så går dette veldig bra Ja, tror også jeg overanalyserer! Har alltid vært litt "redd" for hva folk skal synes/tror om meg og dermed overtenkt det. Jeg overtenkte en del før, men klarte å få litt mer "kontroll" over det en stund, og brydde meg bare ikke så mye om hva folk skal tenke. Kjenner at jeg alltid blir litt nervøs når jeg ser han. Men skal prøve å slappe mer av med dette og ikke tenke så mye, og heller bare ta det som det kommer, så går det nok bra ja Lenke til kommentar
Mariii Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Så hyggelig! Kjenner meg veldig igjen i noe av det du skriver! - Nettop det å overanalysere som ozone nevner.. "sliter" med dette selv, kjenner meg igjen.. har flørtet en del med en jente i det siste og må innrømme ovenfor meg selv at jeg har fått "aksept" da hun vil finne på noe med meg etter å ha treffer to ganger, sender hjerteikoner/kyss. Sliter nok med litt angst/sjenert da jeg egentlig ikke tørr/føler meg bra nok for hun..og at jeg også hele tiden tenker og analyserer hva som skal skje, gjøres osv, hva jeg kan si og ikke si... Ønsker deg lykke til! han vil helt sikkert bli kjent med deg også! Prøv å ikke overtenk det, dere er begge siste år på VGS?(russ?) Er vel en del felles arrangementer sammens, prøv å oppsøk han der? Er sikkert ok å legge han til på facebook for å se om han godtar eller ikke, godtar han ikke kan det sees på som han avviser deg hm? Anonymous poster hash: 911b0...ba2 Tusen takk, det samme til deg! Ja, jeg overanalyserer nok... Vi begge går siste året på vgs, ja. Vi har blitt lagt til i ei gruppe på facebook for de som skal være russ i år, hvor det blir lagt ut om arrangementer osv. Det virker som han ikke deltar så mye på arrangementene, så det kan kanskje bli litt vanskelig :/ Men tenker, siden vi begge er med i den felles russegruppa eller hvis han ser at vi går på samme skole, at det da kanskje er større sjanse for at han godtar? Men ja, skal prøve å ikke overtenke dette Endret 4. april 2017 av Mariii Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 hvordan funker det med ungdom idag da? spør om snap? send nudes? done deal? er det sånn man gjør det på ungdomskolen idag? Anonymous poster hash: 96dc0...b3e Lenke til kommentar
Mariii Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 hvordan funker det med ungdom idag da? spør om snap? send nudes? done deal? er det sånn man gjør det på ungdomskolen idag? Anonymous poster hash: 96dc0...b3e Jada, sikkert noen som gjør det og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå