Gå til innhold

Russland angrepet

Anbefalte innlegg

Ønsker ingen diskusjon om oss nå heller fokusere på hva som har skjedd i russland og sende tanker til de pårørende

Ikkesant. Det er jo reklame for dere du driver med nå hvis ikke hadde du skrevet at du vil gi dine tanker. Typisk politisk piss, gratulerer dere har begynt å forstå spillet :w00t:

Haha ja. Han forstår spillet, men spiller det fortsatt på barnehagenivå.

Vår eneste vinkel er å sende tanker til de pårørende

Suuuure :grin2:. Tror du at du når en eneste pårørende her på diskusjon.no? Det går uansett i mot din (skriver ikke deres da jeg fortsatt tror det bare er deg bak "FTR") tankegang om å løsrive trønderlag (les: Tenker bare på seg selv) fra resten av Norge.

FTR, din konto og det du holder på med her er som barn som sier "Jeg flytter hjemmefra" og så telter i hagen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trøndere er vel strengt tatt off-topic her, å diskutere Russere blir mer on point.

Var visst noen norske skoleelever på nabostasjonen....

http://www.aftenposten.no/verden/St-Petersburg-Norske-elever-var-pa-nabostasjonen-618534b.html

Man skulle vel tro det, men førsteinnlegget viser åpenbart baktanker ved denne tråden som er relevante til trønderlagsdebatten. OP tror kanskje at han er smart, men det er ganske åpenlyst hva han prøver på. Litt som når bedrifter prøver å bruke memes for å virke hippe for ungdommen, lett å gjennomskue. 

Forøvrig godt å høre at de norske skoleelevene er trygge. Nå betyr ikke deres liv mer enn de andre som har gått tapt, men barn generelt er jo mer tragisk når de blir utsatt. 

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er ekte, men hvis det er det så er det sykt.

https://www.infowars.com/muslims-celebrate-terror-attack-in-st-petersburg/

Infowars er ikke alltid helt til å stole på. Men du kan jo sjekke al jazeeras arabiske Facebook side selv for å dobbeltsjekke at påstanden deres er sann ?

Edit: Var nettopp inne og bladde i kommentarene på al jazeeras arabiske side og kan bekrefte at det infowars rapporterer stemmer. Dog kan det virke som de fleste føler/mener dette "payback"for Russlands endeløse bombing av syria. Så den onde sirkelen fortsetter jo *sigh*

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mange IS krigere det er fra Russland som nå vender hjem fra Syria. Ryktene på nettet har det til at det er russiske mulsimer som er de mest effektive og mest brutale mtp tortur og drapsmetoder. Mange har erfaring fra de tidligere krigene i Tsjetsjenia.

Tror du Putin slipper dem inn igjen?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mange IS krigere det er fra Russland som nå vender hjem fra Syria. Ryktene på nettet har det til at det er russiske mulsimer som er de mest effektive og mest brutale mtp tortur og drapsmetoder. Mange har erfaring fra de tidligere krigene i Tsjetsjenia.

Tror du Putin slipper dem inn igjen?

Russland er stort. Det er umulig å sikre grensene helt.

Lenke til kommentar

Putin og Russland har generelt sett vært meget tilgivende (og givende) ovenfor sine muslimske minoriteter med Moskeer poppende opp tross slanke statlige budsjetter. 

Men deres relativt brutale inngripen i Syria har nok uansett ikke gått upåaktet hen og man kan vel tenke seg at dette er ett resultat av nettopp det, uten at det selvfølgelig på noen måte er noe argument for å stoppe kampen mot IS militært i seg selv. Om man har noe håp om at Islafascistene forstår noe som helst, så er nok det isåfall knallharde og dødelige represalier og jeg regner med at det er akkurat det som venter de siste rester av "kalifatet" nå. Good riddance.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Latterlig hvordan norske nettaviser så vidt gidder å omtale denne hendelsen ytterligere.

Når slikt hender i London, med dobbelt så få offer, må man lide seg gjennom en uke med konstante, elendig produserte oppslag som i enkelte tilfeller lener mot konspirasjonsteorier.

Når noe såpass alvorlig skjer i Russland (og en av verdens vakreste byer) blir det såvidt omtalt i mer enn to timer. NRK føler tydeligvis at det er viktigere å framheve den tragiske saken om hvordan "Vågsøy og Flora kommune tvangssammenslås" istedenfor å skrive om terrorangrep i Russland.

Lenke til kommentar

Når noe såpass alvorlig skjer i Russland (og en av verdens vakreste byer) blir det såvidt omtalt i mer enn to timer. NRK føler tydeligvis at det er viktigere å framheve den tragiske saken om hvordan "Vågsøy og Flora kommune tvangssammenslås" istedenfor å skrive om terrorangrep i Russland.

Hva mener du? Er inne på NRK.no og det ser da helt ut som de prioriterer det blant det andre.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Er inne på NRK.no og det ser da helt ut som de prioriterer det blant det andre.

Jeg mente at det ikke ser ut som om enkelte (har bare sjekket VG, NRK) norske nettaviser prioriterer saken spesielt.

Måtte i alle fall scrolle rimelig langt ned for å finne saken på NRK. Nå ser jeg at det poppet opp en ny sak på VG, som ikke var der når jeg skrev innlegget. 

Endret av PlayfulMushroom
Lenke til kommentar

Jeg mente at det ikke ser ut som om enkelte (har bare sjekket VG, NRK) norske nettaviser prioriterer saken spesielt.

Måtte i alle fall scrolle rimelig langt ned for å finne saken på NRK. Nå ser jeg at det poppet opp en ny sak på VG, som ikke var der når jeg skrev innlegget. 

Jeg har sjekket nesten samtlige norske medier ofte i tillegg til nettforum og reddit og det virker som det har vært toppsaken i hele dag. Har ikke fått følelsen av at det blir underprioritert.

Nå er det jo også vanskeligere å få ny informasjon ut til Norge fra et land som Russland kontra Frankrike, USA etc. Ting må oversettes og det er nok ikke like mange korrespondenter i St. Petersburg heller.

Lenke til kommentar

Det har nå gått 1 dag og det er borte fra nyhetene sier mye om hva norge føler for Russland og vil si Russland skal få støtte gjenomn en så tung tid

Alternative fakta?

Bomben(e) i St. Petersburg er på topp 2 på førstesidene til aftenposten.no, vg.no, dagbladet.no og nrk.no  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...