Gå til innhold

Norges fineste "storby"?


VRK18

  

93 stemmer

  1. 1. Norges fineste by?

    • Oslo
      11
    • Bergen
      27
    • Stavanger
      7
    • Sandnes
      0
    • Trondheim
      10
    • Haugesund
      1
    • Fredrikstad
      5
    • Skien
      1
    • Kristiansand
      4
    • Ålesund
      11
    • Tønsberg
      3
    • Sandefjord
      1
    • Arendal
      3
    • Tromsø
      5
    • Hamar
      0
    • Larvik
      0
    • Molde
      1
    • Kongsberg
      0
    • Lillehammer
      2
    • Kristiansund
      1


Anbefalte innlegg

Bare så synd at visuelt inntrykk hjelper lite når det regner og blåser hele året. Når byen da i tillegg ligger nedi en dump som igjen gir smog og dårlig luftkvalitet kunne man ikke brydd seg mindre om byen er "omgitt av de syv fjell".

 

Nordmarka, båt og alle øyene i Oslofjorden, holmenkollen, ekeberg og grefsenkollen any day. I Oslo har man faktisk en brukbar sommer hvor man kan planlegge aktiviteter uten at ting blir spolert av plutselig regn og en kald nordavind.

Oslo har vel faktisk ett av de beste klimaene i Norge. 4 sesonger i motsetning til andre deler av landet som har 1 eller 2 sesonger. Vanligvis varme fine somre med en del sol, og fine hvite vintre med en del snø. Det er ikke mange andre plasser i Norge som kan slå Oslo på akkurat klimaet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kunne like greit endret spørreundersøkelsen til "Hvilken by bor du i?"

 

Men jeg har definitivt Oslo nærmest mitt hjerte. Sentrumskjernen er flott og hyggelig med mange historiske minnemerker, og blandingen av det historiske og urbane gjør det til en utrolig flott by.

Shitt. Kødder du. Jeg har aldri tatt deg for å være Oslo gutt.

 

Har alltid trodd du var fra en annen type plass.

Ikke at det er relevant, men jeg har bodd mange steder, inkl. Oslo. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket at vi ser slike kommentarer her inne (rasekommentarer), denne kanten av forumet kan være nokså deprimerende for normale mennesker. Det må være slitsomt å vandre rundt med slike tanker. 

 

Det var i grunn vanskelig å sette stemmen til en konkret by. Jeg bor i Oslo, men er oppvokst på vestlandet. Føler meg nokså nøytral i forhold til hvilke byer jeg finner fine eller ikke, da jeg ikke føler en spesiell trang til å beskytte hverken det ene eller det andre. 

 

Jeg syns dog Oslo er en nokså fin og spesiell by, som byr på mye fint iløpet av året. Min faste joggerute går langs Akerselva, som er utrolig flott i løpet av sommeren og høsten. I tillegg er de tilhørende øyene i Oslo nokså fine på sommerhalvåret. Allikevel syns jeg ikke det er den peneste byen i Norge. Her må nok Ålesund eller Tromsø gå av med seieren, men jeg har til gode å besøke Bergen og en rekke andre byer. Både Trondheim og barndomsbyen Stavanger er også fine om sommeren, men ganske triste ellers. 

 

Det var ikke lett å avgi en konkret stemme, men valget faller nok på Tromsø. Jeg syns dog vi har utrolig mange fine byer her i landet, og det må vi vel være enige om. :-) 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket at vi ser slike kommentarer her inne (rasekommentarer), denne kanten av forumet kan være nokså deprimerende for normale mennesker. Det må være slitsomt å vandre rundt med slike tanker. 

 

Det var i grunn vanskelig å sette stemmen til en konkret by. Jeg bor i Oslo, men er oppvokst på vestlandet. Føler meg nokså nøytral i forhold til hvilke byer jeg finner fine eller ikke, da jeg ikke føler en spesiell trang til å beskytte hverken det ene eller det andre. 

 

Jeg syns dog Oslo er en nokså fin og spesiell by, som byr på mye fint iløpet av året. Min faste joggerute går langs Akerselva, som er utrolig flott i løpet av sommeren og høsten. I tillegg er de tilhørende øyene i Oslo nokså fine på sommerhalvåret. Allikevel syns jeg ikke det er den peneste byen i Norge. Her må nok Ålesund eller Tromsø gå av med seieren, men jeg har til gode å besøke Bergen og en rekke andre byer. Både Trondheim og barndomsbyen Stavanger er også fine om sommeren, men ganske triste ellers. 

 

Det var ikke lett å avgi en konkret stemme, men valget faller nok på Tromsø. Jeg syns dog vi har utrolig mange fine byer her i landet, og det må vi vel være enige om. :-) 

 

Peaceful og fint innlegg. Racism can go suck a dick. Slike meninger kommer fra folk som umulig kan ha vært mye ute å reist.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...