Gå til innhold

Norges fineste "storby"?


VRK18

  

93 stemmer

  1. 1. Norges fineste by?

    • Oslo
      11
    • Bergen
      27
    • Stavanger
      7
    • Sandnes
      0
    • Trondheim
      10
    • Haugesund
      1
    • Fredrikstad
      5
    • Skien
      1
    • Kristiansand
      4
    • Ålesund
      11
    • Tønsberg
      3
    • Sandefjord
      1
    • Arendal
      3
    • Tromsø
      5
    • Hamar
      0
    • Larvik
      0
    • Molde
      1
    • Kongsberg
      0
    • Lillehammer
      2
    • Kristiansund
      1


Anbefalte innlegg

All den tid Kristiansund, Haugesund, Fredrikstad, Kongsberg, Larvik, Hamar osv. er på listen burde Norges femte største, og Nordens 20. største by, Drammen, være med på listen.

 

 


Drammen er en del av Oslo  ;)

 

Feil. Drammen er ikke en del av tettstedet Oslo. Drammen er Norges femte største by, og Nordens 20. største. 

 

 


 

Hvor er Drammen? Ikke at den er finest, men den er større enn flere på lista.

Norges fineste by er Bergen, alle vet det. Tror de fleste som har vært der etpar ganger stemmer det. Er fra Drammen selv.

Drammen er et veikryss vest for Oslo

 

 

Imponerende at et veikryss vinner en europeisk byutviklingspris, da. 

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Drammen er en del av Oslo ;)

Det er deilig med skikkelig Drammenhat, da får vi ha byen vår ifred :)

 

 

Ikke noe hat. Drammen er del av Stor-Oslo. Akkurat som Asker, Sandvika, Lillestrøm, Jessheim, Ski osv.

 

EDIT: Hvis vi snakker kun om utseende så holder jeg nok en knapp på Ålesund.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

 

 

Drammen er en del av Oslo ;)

Det er deilig med skikkelig Drammenhat, da får vi ha byen vår ifred :)

 

Ikke noe hat. Drammen er del av Stor-Oslo. Akkurat som Asker, Sandvika, Lillestrøm, Jessheim, Ski osv.

 

EDIT: Hvis vi snakker kun om utseende så holder jeg nok en knapp på Ålesund.

 

 

Like fullt har byene du refererer til der status som nettopp det, by. 

 

Skal vi følge ovennevnte "logikk" må Stavanger og Sandnes slås sammen på listen, all den tid det er samme tettsted.

Lenke til kommentar

 

 

 

Drammen er en del av Oslo ;)

Det er deilig med skikkelig Drammenhat, da får vi ha byen vår ifred :)

 

Ikke noe hat. Drammen er del av Stor-Oslo. Akkurat som Asker, Sandvika, Lillestrøm, Jessheim, Ski osv.

 

EDIT: Hvis vi snakker kun om utseende så holder jeg nok en knapp på Ålesund.

 

 

Like fullt har byene du refererer til der status som nettopp det, by. 

 

Skal vi følge ovennevnte "logikk" må Stavanger og Sandnes slås sammen på listen, all den tid det er samme tettsted.

 

Da kan du like gjerne dra med Ålgård, Eigersund og hele jæren i samme slengen. Skal du gjøre Stavanger like stort som den såkalte Oslo-regionen kan du like gjerne dra med Haugesund og Karmøy som en del av Stavanger også.

 

Kristiansand vil da ikke lenger være Kristiansand, men Kristiansand, Mandal, Grimstad og Arendal.

Lenke til kommentar

 

 

Drammen er en del av Oslo ;)

Det er deilig med skikkelig Drammenhat, da får vi ha byen vår ifred :)

 

Ikke noe hat. Drammen er del av Stor-Oslo. Akkurat som Asker, Sandvika, Lillestrøm, Jessheim, Ski osv.

 

EDIT: Hvis vi snakker kun om utseende så holder jeg nok en knapp på Ålesund.

 

Nei. For noe tull. Lillestrøm og Drammen er jo en evighet unna Oslo. Greit at Sandvika kan regnes.

Lenke til kommentar

 

 

 

Drammen er en del av Oslo ;)

Det er deilig med skikkelig Drammenhat, da får vi ha byen vår ifred :)

 

Ikke noe hat. Drammen er del av Stor-Oslo. Akkurat som Asker, Sandvika, Lillestrøm, Jessheim, Ski osv.

 

EDIT: Hvis vi snakker kun om utseende så holder jeg nok en knapp på Ålesund.

 

Nei. For noe tull. Lillestrøm og Drammen er jo en evighet unna Oslo. Greit at Sandvika kan regnes.

 

 

Du vet at det er kortere til Lillestrøm enn til Sandvika, sant?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Drammen er en del av Oslo ;)

Det er deilig med skikkelig Drammenhat, da får vi ha byen vår ifred :)

 

Ikke noe hat. Drammen er del av Stor-Oslo. Akkurat som Asker, Sandvika, Lillestrøm, Jessheim, Ski osv.

 

EDIT: Hvis vi snakker kun om utseende så holder jeg nok en knapp på Ålesund.

 

Nei. For noe tull. Lillestrøm og Drammen er jo en evighet unna Oslo. Greit at Sandvika kan regnes.

 

 

Du vet at det er kortere til Lillestrøm enn til Sandvika, sant?

 

Nå ble det rot. Jeg tenkte Lillehammer.

 

Men Lillestrøm er mer separat fra Oslo, og mer en egen by. Jeg vet det er ganske langt til Sandvika, men er det virkelig kortere til Lillestrøm?

 

Ski, Ås, Drammen og Jessheim er langt unna Oslo.

 

Grimstad og Mandal er f.eks ikke en del av Kristiansand, og det er like langt unna som Drammen og Jessheim er fra Oslo.

 

Å si disse er en del av Kristansand er helt absurd.

 

Greit det går an å strekke seg til å si at Sandvika og muligens Lørenskog kan være en del av "stor-Oslo", men forbi det blir egentlig litt absurd.

Lenke til kommentar

 

Nå har vel 95% av dere ikke vært i nordnorge, og Tromsø er jo ikke akkurat en storby, men det blir ganske fint der med Nordlys.

Tromsø illustrerer ikke Nord-Norge på best måte dog. Da må man titte på f.eks Senja.

 

Sick effects, bro.

 

 

Blir faktisk slik om man tar bilde med litt lang eksponering. Her er video fra Tromsø og området rundt som illustrerer bedre: 

 

 

Nå har vel 95% av dere ikke vært i nordnorge, og Tromsø er jo ikke akkurat en storby, men det blir ganske fint der med Nordlys.

Tromsø illustrerer ikke Nord-Norge på best måte dog. Da må man titte på f.eks Senja.

Snø ER fint.

 

 

Snø er fint det, men når den gjerne ikke forsvinner før i slutten av Mai blir man litt lei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare så synd at visuelt inntrykk hjelper lite når det regner og blåser hele året. Når byen da i tillegg ligger nedi en dump som igjen gir smog og dårlig luftkvalitet kunne man ikke brydd seg mindre om byen er "omgitt av de syv fjell".

Nordmarka, båt og alle øyene i Oslofjorden, holmenkollen, ekeberg og grefsenkollen any day. I Oslo har man faktisk en brukbar sommer hvor man kan planlegge aktiviteter uten at ting blir spolert av plutselig regn og en kald nordavind.

Lenke til kommentar

Kunne like greit endret spørreundersøkelsen til "Hvilken by bor du i?"

 

Men jeg har definitivt Oslo nærmest mitt hjerte. Sentrumskjernen er flott og hyggelig med mange historiske minnemerker, og blandingen av det historiske og urbane gjør det til en utrolig flott by.

Shitt. Kødder du. Jeg har aldri tatt deg for å være Oslo gutt.

 

Har alltid trodd du var fra en annen type plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...