Prusk Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Jeg jobber i en mindre bedrift med mange prosjekter og flere medarbeidere. For å ha en oversikt over korrespondanse "som er regnet for viktig", så lagres MSG(!) filer på serveren. Tidligere har jeg jobbet et sted hvor man brukte public folders til prosjekt-relatert lagring. Nå leser jeg at det ikke er liv laga i framtiden, og man anbefaler "grupper". Enten har jeg misforstått, eller så ser jeg ikke helt hvordan man får flyttet e-post over i et "gruppearkiv", hvor originalavsender fortsatt vises i oversikten. Er det noen datahelter der ute som har være ute for, og løst, en tilsvarende problemstilling? Kort fortalt: Vi er på jakt etter et system hvor vi kan dra eller flytte e-post knyttet til et prosjekt over på en felles mappe, inni outlook. I dag lagres det enten som en PST per prosjekt (sic..), som MSG-filer på server-mappe til prosjektet (lite søkbart, og endamer sic) eller i verste fall - lokalt /egen excange-mappe. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Det enkleste er å bruke en "Shared mailbox" - Dette er en mailboks uten lisens som du kan gi tilgang til. - Gå inn i exchange-admin under mottakere/delt. - Så er det bare å dra de mnailene som skal tas vare på over hit, evt med undermapper da seff. Du kan også bruke grupper. - Du får da en del mer - i prinsippet er dette et sharepoint-område med tilhørende shared mailbox og annen funksjonalitet som du får inn i outlook (og på web) 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Takker. Det ser ut til at jeg ikke har fått admin på exchange, bare til Sharepoint. Da kan jeg opprette sharepoint-sites, men ikke shared mailbox. Grupper har jeg testet, men jeg får ikke shared mailbox med klikk og dra. Jeg kan videresende e-post til gruppen, men da forsvinner jo original-eposten. Jeg får be om høyere status hos IT-supporten vår (ekstern drift av IT-avtalen - litt lite behjelpelig rundt dette temaet..) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 Ja stemmer - det er ulempen med grupper, mange som har klaget på det. - Du kan evt bruke Teams istedet, men det er altså "litt mer" enn bare en mailboks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå