Gå til innhold

Skal ha ny AMD PC...

Anbefalte innlegg

Jeg har i disse dager tenkt å kjøpe meg en ny pc som skal hovedsaklig brukes til spill :w00t: Jeg har laget et oppsett som jeg tror skal bli ganske så ok (inkludert skjerm siden jeg ikke har det fra før av.... noen som har en god CRT/LCD å selge? :roll: ) Ok, her kommer oppsettet, gi gjerne tilbakemelding på forandringer etc.

=

(Alle prisene er rundet oppover til nermeste hele tall.)

Kabinett:

Aero S204 600,- (Noen som vet om det følger med PSU her? bestiller det fra 3dfxcool.no, og der får jeg antegeligvis en katode med.)

Hovedkort:

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA 1000,- (Integrert lyd/LAN seff)

Prosessor:

AMD Athlon XP2800+ Barton m. Thermaltake Volcano 9 CPU-Vifte 1500,-

RAM:

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB 1400,-

Harddisk(er):

Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 10000RPM 8MB cache 1100,- (Sys. disk)

Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache 1200,-

Skjermkort:

Powercolor Radeon 9800 Pro m. ZM80C-HP & ZM-OP1 + ArcticSilver 5 VGA-Kjøling 3065,-

CD/DVD/Brenner:

Nec ND-1300A DVD±RW 1000,-

Skjerm:

Hyundai Q790S 17" 1500,-

Mus:

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 350,-

Tastatur:

Keytronic Tastatur KT2001PRO sort 200,-

Total: NKR 12915,- (rundet oppover)

Respons takk ;)

EDIT: Glemte at jeg ikke hadde tatt med noen 80mm vifter til kabinettet(det kabinettet skal visst ha veldig gode kjøle egenskaper? kom med tips please!:):thumbup:

Endret av Poseidon_2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil helst ha 17" siden jeg har planer om å dra på lan, og vil ha en skjerm som er litt mindre, og greiere å ha med seg...

Er ikke store vekt og størrelses forskjellene fra 17 din til 19' han viste deg, Anbefaler deg den 19', du kommer ikke til å angre når du først sitter på LANet.

Jeg drar på LAN med en 20' EIZo på 36kg!! :thumbs: , men har løst det problemet ved å kjøpe meg LAN stol på IKEA og bruker den til å frakte skjermen til og fra bilen..... :w00t:

Lenke til kommentar
Ok, har bestemt meg for å legge til denne: Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Gold PFC fra Komplett 341,-. Hvilke kabler trenger jeg? eller følger dette med HK/Kabinett?

Jeg har denne PSU'en og den blir byttet i dag p.g.a støy og jeg har en mistanke om at den ikke leverer nok strøm når jeg overklokker, q-tec oppgir peak performance når de oppgir watt på PSU'en....

De er billige det er vel det eneste plusset jeg kan se...

Lenke til kommentar

Ja, ligg unna Q-Tec strømforsyningen - nesten alle andre merker er bedre.

Sjekk innom 3dfxcool.no eller lignende steder for litt bedre kvalitet.

Jeg har omtrent samme kabinettet, og det har STORE potensialer for vifter. Du skriver ikke noe om at du skal overklokke, så det blir vanskelig å anbefale en vifte... Se min sign - jeg kjører på en vanlig Silent Breeze-vifte og passerer sjelden 50'C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...