Kjetil Lura Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Er i stavanger området. Nei, du skrev ikke noe om hva som er farlig. Bare dette: Ulastet henger hopper og spretter mer på ujevn vei... Jo de er farligere, de har lengre bremselengde om de har last, kortere uten last. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hengere med bremser har stort sett ikke lengre bremselengde Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Inge rognmo: Du sa: Ulastet henger hopper og spretter mer på ujevn vei... Hvor er du som har ujevn vei Hva med tomme lastebiler. Er lastet hengere og lastebiler som er farlige i trafikken, ikke tomme. Du kan ikke sammenlikne en tom henger og en tom lastebil, en tom lastebil går vesentlig penere enn en tom henger, dessuten har gjerne lastebilen fjæring som tilpasser seg lasten. 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Henger har også fjæring som tilpasser seg lasten. Kan ikke huske at en tom henger hopper å spretter hvor jeg er? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Det gjør ihvertfall min henger (150 kg) når jeg har litt for god fart over en fartsdump. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Jepp, normalt. Samme gjør bilen din, du merker at du håpper Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Så hva skjer om jeg blir stoppet på veien? Bot/forelegg, regner jeg med - hvor stort? kr. 5000,- 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Glem heller ikke at en tom henger har dårligere kjøreegenskaper enn en henger som er lastet. Hvorfor har den det Dårlig veigrep. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 Så en med last har bedre veigrep Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. april 2017 Del Skrevet 29. april 2017 alt med last har som regel mer veigrep Min Hilux har mye mer veigrep med 300 kilo på bakplanet, uten last på vinteren så ligger man sideveis i svinger Men overlaster man så kan saken bli noe helt annet igjen 3 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Så en med last har bedre veigrep Inntil en viss grense. Fysikk på ungdomsskolenivå... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå