abene Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Leadtek med nytt TV-kort Leadtek lanserer nytt TV-kort som er optimalisert for Microsoft Windows XP Media Center Edition. Dette er et kort som skal gjøre om din PC til et underholdningssenter. Les artikkelen her Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Tror nok jeg heller ville satset på winfast TV 2000 Expert edition framfor dette kortet. De har jo nå tre kort ute som er ganske like. Lenke til kommentar
andrevr Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 spørsmålet er om dette winfast kortet (som koster ca 700) er bedre eller dårligere enn pinnacle pctv pro??? har pinnacle, er det noe poeng i å bytte? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 I de testene jeg har lest så kommer Winfast TV 2000 Expert meget bra ut. Expert edition koster i underkant av 600 hos elkjøp, så er grei pris på det kortet. Du kan jo sammenligne testene av de to kortene selv og se hva du finner ut. PCTV PRO winfast Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 hvordan er disse kortene i forhold til Hercules All in Wonder 9800 SE ? (tuner-delen selvsagt) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det jeg lurer på er hva som gjør at dette kortet er bedre egnet til Windows Media Center, og om det isåfall rettferdiggjør et bytte dersom du allerede har et bra TV-kort. Lenke til kommentar
Monnich Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Forskjellen på dette og de andre Leadtek kortene er hardware encoding (Noe Windows Media Center krever for å funke med TV). Kortet bør sammenlignes med Hauppauge! WinTV PVR250. Glimrende for svakere CPU, selv har jeg en 866 mhz PC i stua som eger seg yppelig til MP3, Divx m.m. Med dette kortet kan man da, f.eks spille av video og ta opp fra TV'en samtidig, selv på en ikke altfor sprek PC. Og jeg ville tro at kvaliteten på opptaket blir meget bra! Monnich Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Nå har vel egentlig alle tvkort encoding via hardware, så tror ikke det er noe som gjør dette kortet spesielt. Lenke til kommentar
Monnich Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hardware MPEG1/MPEG2 encoding. De andre kortene gjør dette i software, og da er de veldig avhengig av fet CPU for å kunne gjøre dette i realtime, og da er det vel også noe begrenset hva annet du kan gjøre med PC'en når du tar opp fra TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå