AnonymDiskusjon Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 1) Kan jeg havne på glattcelle av å kjøpe sex? Isåfall hvor lenge? Da gidder jeg ikke å kjøpe sex. Sliter med angst, og det vil bli tøft. 2) er ikke sjansen for å bli tatt mindre enn å kjøpe sex i massasje steder enn å kjøpe på gata? Fordi hvis politiet kommer inn på massasjestudio kan man jo si jeg betalte for massasje Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Ja, du kan i verste fall bli innbrakt. Sexkjøp har også en strafferamme som gjør at man kan havne i fengsel. Hva med å heller ta disse tjeneste i et land hvor det er lovlig? Endret 2. april 2017 av Windoge 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Er det ikke forbudt for nordmenn, uansett hvor de måtte befinne seg? 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Nordmenn har ikke lov til å kjøpe sex, selv om du reiser til andre land. Man har også regler mot narkotika, selv om du reiser til land hvor det er lov. Dette er ikke mitt fagfelt, men jeg tror det er sånn. Om norske regler i det hele tatt gjeder når du forlater Norge er jeg ikke i stand til å svare på. Mulig forbudet ikke gjelder når du forlater Norge... 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Det finnes jo egne sider hvor du kan bestille eskorter. De kan komme hjem til deg. så sjansen for og bli tatt da er jo lik 0 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Jeg sa at strafferammen åpner for fengsel. Det betyr ikke nødvendigvis at man får det. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Nordmenn har ikke lov til å kjøpe sex, selv om du reiser til andre land. Man har også regler mot narkotika, selv om du reiser til land hvor det er lov. Dette er ikke mitt fagfelt, men jeg tror det er sånn. Om norske regler i det hele tatt gjeder når du forlater Norge er jeg ikke i stand til å svare på. Mulig forbudet ikke gjelder når du forlater Norge... Sant, men man blir da ikke akkurat utlevert til Norge for sexkjøp i land hvor det er lovlig. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. 1 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. Sånn sett er det jo på trynet at det er LOV for dem og selge sex Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 Det finnes jo egne sider hvor du kan bestille eskorter. De kan komme hjem til deg. så sjansen for og bli tatt da er jo lik 0 Å dra til massasje studio er det også lite sjanse for å bli tatt? Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. Sånn sett er det jo på trynet at det er LOV for dem og selge sex Nei det er ikke det. Grunnen til at det er lov å selge sex er fordi man ikke ønsker å gjøre det enda vanskeligere for de den svakeste parten i denne situasjonen. Kvinnene som selger sex er som sagt ofte blitt utsatt for ganske mye allerede og de trenger vår hjelp. Det er en utrolig logisk måte å gjøre det på. Vi sparker ikke de som allerede ligger nede. 3 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. Sånn sett er det jo på trynet at det er LOV for dem og selge sex Nei det er ikke det. Grunnen til at det er lov å selge sex er fordi man ikke ønsker å gjøre det enda vanskeligere for de den svakeste parten i denne situasjonen. Kvinnene som selger sex er som sagt ofte blitt utsatt for ganske mye allerede og de trenger vår hjelp. Det er en utrolig logisk måte å gjøre det på. Vi sparker ikke de som allerede ligger nede. Da er det jo litt dobbelmoral med tanke på at det bidrar til og opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehande. Som du selv sa i stad Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Alt er lov hvis bare staten får sine blodpenger... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. Sånn sett er det jo på trynet at det er LOV for dem og selge sex Nei det er ikke det. Grunnen til at det er lov å selge sex er fordi man ikke ønsker å gjøre det enda vanskeligere for de den svakeste parten i denne situasjonen. Kvinnene som selger sex er som sagt ofte blitt utsatt for ganske mye allerede og de trenger vår hjelp. Det er en utrolig logisk måte å gjøre det på. Vi sparker ikke de som allerede ligger nede. Hva om prostituerte fikk nettverket sitt etterforsket og tilbudt et liv som ikke innebar prostitusjon..? Seriøst: Hva er oddsen for at sexkjøploven HJELPER prostituerte vekk fra gatene? Jeg liker ikke tanken på prostitusjon, men å gjøre kjøp ulovlig, uten å gjøre noenting fornuftig med den som framprovoserer den ulovlige handlingen er helt bak mål. Det trenger ikke være ulovlig å selge, men... det burde vært gjort noe hver gang en kjøper blir tatt: Den prostituerte står på gatehjørnet igjen neste kveld. Endret 2. april 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Nordmenn har ikke lov til å kjøpe sex, selv om du reiser til andre land. Man har også regler mot narkotika, selv om du reiser til land hvor det er lov. Dette er ikke mitt fagfelt, men jeg tror det er sånn. Om norske regler i det hele tatt gjeder når du forlater Norge er jeg ikke i stand til å svare på. Mulig forbudet ikke gjelder når du forlater Norge... Vel, han her ble dømt til bot, selv om han ikke hadde gjort noe straffbart, syns det er veldig rart igrunn. https://www.nrk.no/hordaland/ikke-straffbart-a-royke-hasj-i-amsterdam-1.12379854 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Fengslet for sexkjøp? Wow. Dette er grov straff. Blir straffet for å kose seg. Hva om man aldri skaffer seg dame. Og får aldri hatt sex Anonymous poster hash: 9c163...0d1 Du blir ikke straffa for å kose deg. Du blir straffa fordi du bidrar til å opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehandel. Hvis du går til en prostituert i Oslo hvor sannsynlig tror du det er at hun du kjøper sex av gjøre det helt frivillig? Salg og kjøp av sex er kanskje ikke et problem i en ideell verden, men vi lever ikke i en ideell verden. Sånn sett er det jo på trynet at det er LOV for dem og selge sex Nei det er ikke det. Grunnen til at det er lov å selge sex er fordi man ikke ønsker å gjøre det enda vanskeligere for de den svakeste parten i denne situasjonen. Kvinnene som selger sex er som sagt ofte blitt utsatt for ganske mye allerede og de trenger vår hjelp. Det er en utrolig logisk måte å gjøre det på. Vi sparker ikke de som allerede ligger nede. Da er det jo litt dobbelmoral med tanke på at det bidrar til og opprettholde en industri som er preget av vold og menneskehande. Som du selv sa i stad Greia er at man vil bekjempe den industrien på en god måte. Man vil gjøre det på en måte som skåner de som blir utnyttet. Det er ingen dobbelmoral, men bare en litt gjennomtenkt og human lovgivning. Om det faktisk hjelper kan diskuteres. Det er gjort en del kartlegging og forskning på tema og du kan sikkert finne en del av det på google. Tanken er rett og slett at de som prostituerer seg ofte sliter mye annet og man vil derfor ikke gi de en ekstra ting å slite med. Man anser det da bedre å straffe de som kjøper. For meg er denne tankegangen veldig lett å forstå og jeg ser ingen dobbelmoral i den. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Muligens burde det politiske-moralske aspektet flyttes til dertil egnet seksjon, ettersom TS ser ut til å etterlyse svar av mer juridisk-prktisk art. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 (endret) Nordmenn har ikke lov til å kjøpe sex, selv om du reiser til andre land. Man har også regler mot narkotika, selv om du reiser til land hvor det er lov. Dette er ikke mitt fagfelt, men jeg tror det er sånn. Om norske regler i det hele tatt gjeder når du forlater Norge er jeg ikke i stand til å svare på. Mulig forbudet ikke gjelder når du forlater Norge... Vel, han her ble dømt til bot, selv om han ikke hadde gjort noe straffbart, syns det er veldig rart igrunn. https://www.nrk.no/hordaland/ikke-straffbart-a-royke-hasj-i-amsterdam-1.12379854 Forholdet fra Amsterdam ble fjernet. Svakt arbeid av påtalemyndigheten og i det hele tatt ta det med i siktelsen, all den tid legemiddelloven ikke kommer til anvendelse i utlandet. I norsk rett er Norges lovgivings- og domsjurisdiksjon ovenfor handlinger egne rettssubjekter i utlandet har begått ettertrykkelig, spesifikt og uttømmende regulert i Lov 20 mai 2005 nr. 28 om straff (straffeloven)(heretter strl.). Det følger av strl. § 5 at enkelte handlinger foretatt av nordmenn i utlandet er straffbare. Det er i § 5, med overskriften ”Straffelovgivingens anvendelse på handlinger i utlandet” en uttømmende liste over muligheter, der forholdet må kunne plasseres, for å kunne ilegge straff på nevnte handlinger. Det gjøres unntak fra § 4 om at straffelovgivningen kun gjelder på norsk territorium, dersom handlinger foretatt av en norsk statsborger/av en person med bosted i Norge/på vegne av et foretak registrert i Norge kan plasseres inn under annet ledd 1-11. Et enkelt eksempel vil være å reise til Nederland for å kjøpe sex, noe som etter strl. § 316 jf. § 5 annet ledd 9 vil være straffbart. Men det er lov for han å røyke cannabis, da hverken legemiddelloven eller straffelovens bestemmelser rundt narkotika kommer til anvendelse i utlandet. Endret 2. april 2017 av d'espresso Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Det at du lager en tråd om dette her har nok allerede satt deg i politiets søkelys, ikke tro at politiet ikke har backdoor tilgang inn på serverne som drifter dette forumet og sitter med navn og adresse på deg allerede.... Anonymous poster hash: ef0c5...c38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå